Depinde pentru ce il vrei, daca faci drumuri lungi diesel e castigatorul, daca mergi prin oras sau la drumuri scurte benzinara e mai ok, diesel-ul se infunda in oras.
Pro benzina:
-ieftine la cumparare si intretinere
-nu ai probleme cu pornirile la temperaturi sub 0
-siletioase
-polueaza mai putin in comparatie cu diesel
-greutate mai mica
-vibratii mai putine
Contra Benzina:
-consum destul de mare in comparatie cu diesel
-boala clasica a benzinarelor, manca ulei
Pro Diesel
-economic
-suporta biocombustibil
-mai durabile in timp
-Motoarele diesel nu au bujii clasice sau distribuitor, componente care trebuie înlocuite la intervale regulate. Un propulsor pe motorină are bujii incandescente, diferite de cele clasice.
-forta si cuplu mai mare decat la motoare pe benzina
Contra Diesel:
-zgomotos
-poluant
-porneste mai greu iarna
-preturi mai mari la intretinere si la achizitie
Motorina nu are cale lunga de supravietuire, nu e masina aia pe motorina mai bine zis un tractor galagios. E bine benzina daca vrei economie o folosesti sambata duminica si bus de luni pana vineri asa nu consuma mult
Eu prefer cele pe motorina, pentru ca consuma putin, au cluplu mare la turatii mici. E adevarat ca sunt mai fiabile cele pe benzina, dar inca nu m-au ingropt reparatiile la masina, deci e ok una pe diesel. Benzina merita doar daca ai o maina sport, cum ar fi un golf r sau un megane rs
Masina pe diesel se incalzeste si porneste greu, face mult fum si motorul este foarte galagios.
Singurul avantaj este ca dieselul este un pic mai ieftin decat benzina.
In ce priveste cat de bune sunt motoarele pe benzina in comparatie cu cele pe diesel, sunt preferate cele pe benzina, dat fiind procentajul mult mai mare de vanzari ale masinilor pe benzina.
Personal prefer masinile pe benzina!
Cele pe benzina pornesc mai usor iarna. Daca ai una veche si pe diesel sa te vad cum o pornesti la -15 grade. Masinile pe benzina nu se strica asa de repede. La cele pe motorina se infunda filtrele daca nu mergi cu masina mai turat, masina diesel e pentru drum lung si pentru putere. Daca mergi mai mult prin oras nu ai de ce sa iei o diesel pentru ca vei merge tot timpul subturat si foarte curand o vei baga in service. Piesele sunt scumpe la diesel!
Am facut scoala de soferi pe un vw golf de 2.0 diesel. Intr-adevar ca are putere dar si costurile de intretinere sunt foarte mari.
Nu stiu de ce ai pune la scoala de soferi o masina diesel pentru ca oricum elevul merge tot in viteze mici si nu iesi in castig cu combustibilul. Masina diesel consuma putin DACA mergi cu ea mai turat si ii intra turbo. Daca mergi cu ea subturat iti consuma mai mult, motorul fiind facut la lucreze normal la turatii mari. Masina pe benzina este pentru oras fiind si pentru cei in varsta mai mult. Pe benzina se merge mai subturat pentru a consuma putin combustibil. Cei in varsta merg mai lent deci una pe benzina e numai buna pentru ca ii place si motorului sa mearga lent. Daca turezi tare masina pe benzina iti creste consumul. Se stie ca masinile pe benzina merg economic intre vitezele 80-90 pe ora. Daca treci de 100 iti creste consumul. Ca o comparatie la golful de 2.0 diesel, in viteza a 6-a mergea cu 110 pe ora fara sa o accelerez. Deci el merge normal si nu consuma la viteze peste 100. Asta e diferenta. Daca mergi tot timpul la drum lung este mult mai buna una pe motorina. Dar daca iesi din oras numai o data pe luna nu ai de ce sa iei un diesel cand una pe benzina te scoate mai ieftin la pompa.
Disel la scolile de sofer pentru ca se presupune ca nu multi stiu sa tina ambreiaju.Eu dupa ce am facut scoala pe disel am carait o benzinara vreo 4 luni pana am invatat sa merg calumea cu ea sa fac forfecarea etc.
Și eu am condus la școală una diesel, iar apoi, puțin timp tot una diesel (pe cea a părinților). Pe urmă am condus una pe benzină și m-am obișnuit foarte repede cu ea, am învățat cum vrea să mă port cu ea, finuț... Chiar azi se împlinește un an de când am permisul, iar cel mai mult am condus-o pe cea benzinară. Mi-ar fi foarte greu să mă despart de ea, dar consumul e cam măricel...
Apai atunci fa un calcul, dupa ce am luat permisu am trecut urmatoarea saptamana de la disel pe benzina, si fa calculu ca ai mei nu au avut masina, si am 'invatat' doar din 30 de ore cum sa 'conduci' si iti inchipui cat m-am chinut cu benzinara.
Daca inchizi ochii si te gandesti la masina ideala, cu siguranta nu e pe motorina.
Motoarele pe benzina sunt mai curate, nu polueaza prea mult, si pot dezvolta puteri mult mai mari decat cele pe benzina. Nu prea vezi masini pe motorina la raliu, de exemplu.
Dieselul este mai bine vandut, pentru ca are consumul mic. Aia e singura "smecherie", iei un motor modest diesel, ai putere mai mare decat la un motor pe benzina modest, si consuma mult mai putin.
Eu imi iau doar dieseluri de cativa ani, pentru raportul consum/putere. Dar masinile misto nu sunt diesel. Sunt pe benzina, supraalimentate.
Iar viitorul cam spre asta se duce: benzina turbo si electric.
Dieselul e prea poluant pentru gradul de aglomerare la care a ajuns planeta.
Masinile pe benzina se intretin mai scump dar sunt mai bune si diesel mai ieftin dar apar relativ des probleme