Cand primesti orice masinarie care a stat nefolosit timp indelungat si nu porneste, trebuie facuta o reparatie capitala.
Asta inseamna sa fie desfacut tot, pe blocuri, curatat si verificat atent piesa cu piesa. Ce este uzat sau stricat se va inlocui. Se monteaza fiecare bloc reparat inapoi si se continua cu urmatorul bloc.
La sfarsit se face o verificare in ansamblu "la rece". Daca totul pare OK, atunci i se da o scurta pornire de proba. Daca pare totul in regula, atunci pornim si a doua oara, iar de data asta facem si reglajele "la cald": unghiul de aprindere, verificare turare /trepidatii, turarea scurta a motorului de la relantina spre medie turatie, franele.
Abia cand toate sunt reglate si functioneaza, putem sa facem o scurta tura de incercare.
Daca totul pare sa fie bine, putem incepe rodajul (scris in cartea tehnica, iar in lipsa 5000 Km).
Dupa rodaj se mai face o verificare, completam uleiul si combustibilul si putem folosi "scula" normal, conform destinatiei.
Depinde in ce conditii a fost pastrat.
Daca a fost defect si nu a functionat nici inainte sa fi fost pus deoparte, atunci ar fi bine de cunoscut si ce probleme a avut atunci.
Trebuie verificate circuitele electrice, circuitul benzinei de la rezervor pana la motor, motorul, schimbatprul de viteza, rotile, franele.