Pai aici pot da decat exemple, daca mergi cu masina si esti in viteza a 3-a de exemplu si vrei sa depasesti, automat o sa dai a 2-a ca sa aiba ture si sa prinda mai multa viteza, aia e inferioara, iar superioara este atunci cand schimbi din a 1-a in a 2 -a din a 2-a in a 3-a si etc.
Logic... tot ce e peste treapta de viteaza in care te afli sunt superioare, celelalte inferioare
Spui ca treci intr-o "treapta inferioara" cand treci din a 4-a in a 3-a, sau din a 5-a in a 4-a, cand shimbi in jos. superioara e cand schimbi in sus, din a 2-a in a 3-a, din a 3-a in a 4-a.
asta ai intrebat, sau n-am inteles eu bine?
Depinde de motor si de cum este etajata cutia. De obicei la Diesel da, pentru putere maxima trebuie sa accelerezi in treapta a IV-a de la 80 km/h in sus. La benzinar nu prea e asa, un 1.6 in treapta a IV-a e lesinat rau la 90 km/h.
Desigur. Mai erau americanele alea in 3-4 trepte din anii 70 in care cu prima treapta mergeai pana pe la 80-90...
Oricum cutiile manuale sunt depasite, viitorul este al cutiei automate.
Da si ba. Mai au si astea manuale un pic de piine de mincat. In alta ordine de idei, viitorul e electric. Si vine repede.