| LaviniuA a întrebat:

Cateva intrebari de la o persoana fara permis:

1. Ce taxe se platesc pentru o duba second hand (sub 3500kg, 2 locuri) la achizitie si periodic? As merge cu ea destul de rar, poate vara, de cateva ori.
2. Daca nu rulezi si o tii in fata casei, ce costuri sunt?
3. Este legal sa o folosesti pentru camping in Romania?
4. Dupa ce obtii permisul cat B, se platesc taxe aferente permisului anual?
Multumesc!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

1. ITP anual
impozit
RCA cel putin in perioada in care circuli
rovinieta daca te deplasezi in afara localitatii de domiciliu

2. Cele de la pct 1, plus un schimb de ulei macar la 18 luni (normal se face la 12 luni).

3. Da. Atat timp cat scaunele originale nu se modifica, autoutilitara poate fi incarcata cu ustensile de camping (inclusiv mobila). Ideea este sa stea pasagerii pe scaune omologate in timpul mersului, adica pe alea ce le-a avut masina. Pentru camping iei de exemplu o duba cu 3 scaune in fata (sofer + 2 pasageri), iar in spate o echipezi cu ce vrei tu, se considera doar incarcatura. Pasagerii vor sta in fata in timpul deplasarii, nu au voie in spate, pentru ca nu sunt locuri omologate. Dupa ce parchezi, faci ce vrei.

4. Am permisul din 2011, am platit doar in 2021 un control medical amanuntit si inca niste taxe mici, pentru prelungire. In rest nu platesti nimic pentru ca ai permis. Doar la masina platesti.

4 răspunsuri:
| Dvi2002 a răspuns:

Impozitul e in functie de motor nu conteaza ce greutatea masinii

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Dvi2002):

La autoutilitare nu mai conteaza capacitatea motorului prea mult.

| LaviniuA explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mersi mult.
Acum ma mai intreb cum se poate gasi un vanzator onest... care sa nu fi dat kilometrajul inapoi, sa fi intretinut masina bine...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru LaviniuA):

Vanzator onest gasesti in principiu atunci cand cumperi masina direct de la proprietarul din acte, nu de la parcuri auto, samsari sau din targuri.
Kilometraj dat inapoi e cam la toate masinile. Trebuie sa accepti situatia, la fel ca majoritatea. Eu cand cumpar o masina la mana a doua, o verific foarte bine la fata locului. Avand experienta in mecanica si tinichigerie, imi dau seama repede ce am in fata.
La autoturisme mai gasesti chilipiruri in stare foarte buna, mai ales atunci cand cauti modele vechi.
Dar la dube e o piata aparte, toate rablele "valoreaza" mult, pentru ca sunt masini care teoretic fac bani. Iar proprietarii sunt foarte naspa.
Multi sunt "de o anumita etnie", muncitori prin constructii sau taietori de lemne, care le-au omorat la propriu, le-au murdarit, le-au indoit, reparat cu sarma si holzsuruburi, etc.
O varianta mai decenta ar fi sa achizitionezi o duba de la o institutie sau societate decenta, pentru ca alea au mai vazut service calumea, si au fost probabil cumparate de noi, deci sansele de a fi pline de carpeli sunt mult mai mici. Si kilometrajul ar trebui sa fie real.
O brutarie ar putea avea aceste dube ok, si curate. Sau o firma de transport persoane, dar alea sunt minim 8+1 locuri, deci ar trebui sa mergi la RAR pentru a o reomologa in 2+1, restul spatiului fiind considerat de marfa. Daca ai o duba 8+1 (deci cu doua banchete in spate), nu patesti mare lucru daca esti oprit si nu ai scaunele din spate demontate. Insa la fiecare ITP (anual), trebuie sa montezi scaunele originale la loc, pentru a o vedea inspectorii in starea de fabrica.
Revenind la starea tehnica, ai putea cauta direct o autorulota mai veche. Aceste vehicule nu fac foarte multi kilometri, fiind folosite ocazional. Un Fiat din anii 90 ar putea fi o masina chiar fiabila in prezent, atat timp cat faci reviziile la un mecanic bun, si o tii departe de problemele cu rugina.
https://www.olx.ro/d/oferta/vand-autorulota-fiat-IDgruVs.html
https://www.olx.ro/......gh0zE.html