Merge si unu si alta doar ca aia de 98 o ''arde'' mai repede, oricum recomandat e tot de 98 daca tii la masina ta, uleiul si benzina sunt sufletul masinii.
Ar fi bine sa consulti manualul masinii sa vezi ce cifra octanica e compatibila cu acel tip de motor, nerespectarea compatibilitatii poate duce la uzura prematura a blocului motor/piston/segmenti, sunt sigur ca vor veni altii si imi vor spune ca nu am dreptate, intr-adevar e mai ok benzina cu cifra octanica mai mare, arde mai bine ceea ce rezulta o performanta mai ridicata a motorului, dar eu as folosi ce scrie in manual, de oarece nu e facut pe degeaba, succes
Strict din punct de vedere al cifrei octanice, nu are nici o importanta. O benzina cu cifra octanica mai scazuta intr-un motor prea comprimat ar face autoaprindere. Ridicarea cifrei octanice le permite producatorilor de motoare sa creasca compresia si sa obtina motoare mai eficiente. Cum al tau deja este proiectat pentru o cifra octanica de 95 iar raportul de compresie este o constanta, cifra octanica mai ridicata nu il mai poate ajuta in niciun fel.
Restul se cheama marketing.
Pai manualul e in germana si nu inteleg nimic asta e problema
E totuna daca pui 95 sau 98.
Cum sa îți explic, sa zicem ca trebuie sa schimbi antigelul. Ai unul care rezista la -30 de grade si unul care rezista la -35. De care e mai sanatos sa pui pe timp de vara?
Ma sti cum e ori cum nu sti ce fel de benzina bagi asa ca. nu isi are rostu aceastra framantare cu siguranta benzina - motorina nu este peste tot ceea ce scrie pe pompa
Stanmariusvasile întreabă: