Discuri, plăcute, etrieri, saboti, tamburi, cabluri frana de mana, pompa centrala și cilindru receptor frana, ulei motor, ulei servo direcție, lichid de frana, ulei cutie manuala, radiator, antigel, termostat, ștergătoare parbriz, farurile sa nu fie matuite, și becurile sa fie bune, capete de bara, brațe, planetare, toba intermediara și finala, unghi de fuga, arcuri, suspensie, filtru ulei, aer, polen, și combustibil, pompa benzina, limba servodirecție, curea distribuție și pompa de apa, curea alternator, alternator, electromotor, baterie, cauciucuri și jante.
Și...cam atat.
Ma uit sa fie noua (din fabrica). Adica mai bine imi cumpar un logan nou, din fabrica, de 20k de euro decat sa imi iau un bmw/mercedes/audi de 30k euro in care s-au basit tot tiganii si bombardierii.
Revizia standard inseamna inlocuirea tuturor filtrelor de unica folosinta (aer, ulei, combustibil, "polen") si a uleiului din motor.
O revizie "completa" inseamna dupa mintea mea, inlocuirea tuturor pieselor uzate. Acestea difera de la o masina la alta. Una poate are nevoie de ambreiaj, alta de injectoare sau turbina.
Reviziile mai scumpe si mai rare decat cele standard, sunt cele care includ schimbarea ambreiajului (la mai mult de 100. 000km), a uleiului din transmisie, a discurilor si placutelor de frana, a kitului de distributie, a tuturor fluidelor din autoturism (intre 2 si 5 ani).
Cand nu te pricepi la masini dar vrei sa cumperi una sh, iei cu tine un mecanic de incredere. Sau macar un taximetrist care mai stie si o boaba de mecanica. Ei vor sti sa identifice un ambreiaj pe duca, o cutie de viteze defecte, o instalatie de racire contaminata cu ulei sau gaze de esapament, un joc la directie, niste scapari ale esapamentului sau alte defecte mai mici sau grave.
Poti nimeri si un mecanic care nu observa nimic, si te sfatuieste sa cumperi un BMW frumos, ca ii place lui. Colegii mei de service alegeau cele mai de ras masini, la preturi mult prea mari.
In industria auto, ptin revizie se intelege inlocuirea consumabilelor la intervalele stabilite de producător.
In general, revizia presupune inlocuirea filtrelor si a uleiului, dar verificarea nivelului la celelalte lichide (hidraulic frana, răcire) si a altor connsumabile (placute de frână, becuri, bujii, elemente sispensie și direcție samd).
Cand vrei sa cumperi o masina, dar nu stii aproape nimic despre masini, prima data te uiti dupa amicul tau care stie. Daca nu il ai, ceri vanzatorului sa faceti o verificare in service, de preferat la o reprezentanta.