Drag Adriana inca nu ti-ai luat masina si de cand cauti, pai ne-ai sucit ai zis de 10k euro apoi ai zis de o masina noua cu vreo 25k euro, hotaraste-te.
Iti zic un lucru nu lasa pe altii sa decida pentru tine, cea mai buna masina este cea pe care tu ti-o poti permite, si mai ales sa iti permiti sa o intretii, degeaba dau 1000 de euro pe o masina si apoi trebuie fiecare revizie ma costa 3000 de euro.
De ex. mazda rx-8 adevarat sunt vechiute (sa zicem s-au produs pana in 2009), dar revolutionare cu al lor motor rotativ (Cel putin la vremea lor) costa mai mult intretinerea lor decat un Mercedes 2016, deci nu conteaza cat e parul ci cat ma costa vopseaua sa il colorez
Mergi testeaza ti-am mai spus, de pe net fiecare va veni cu o idee si convins ca marca pe care el ales-o este cea mai buna, cea mai fiabila etc deci noi privim lucrurile subiectiv.
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D (motor japonez, nu de VW).
Mie mi-a placut masina, comoda, cu senzatie premium.
BMW seria 5, aia da masina eu am gasit una cu 10 mii de dolari, le-am zis ca le dau doara 8 dar nu au vrut asta e, ei au pierdut nu eu Ca an 2014 in sus.
Vw is urate, pe mine niciodata nu mau atras masinile astea, nu stiu de ce dar par altceva decat is
5000-6000 ron schimb de distributie la garaj de cartier
10000 ron la reprezentanta,
1000-1500 ron schimbul anual, depinde de atelier ( consumabile incluse)
600 ron schimb ulei cutia de viteze + baie ulei
trebuie luata o decizie informata cand cumparam masini premium la mana a doua ( daca le luam noi nu mai conteaza)
Despre ce anume vorbresti? Schimb ulei? Pai il fac in fata blocului Cat dai sa schimbi uleiul la o Dacie dai la orice masina, schimb de distributie cei aia?
Ce inseamna la tine schimb de distributie? Chiar is curios
Eu nu am spus sa ia o masina dezmembrata, asa cum sugerezi tu ca ar fi masina despre care am spus, vorbeam despre o masina care functioneaza fara probleme
Dupa raspunsul tau deduc ca nu ai avut masina vreodata, daca ai avut atunci ferice ca ai dat peste raspunsul meu.
pretul consumabilelor care se schimba odata pe an sau la x kilometri nu este identic la orice masina, mai ales ca masinile premium ( BMW, Audi, Mercedes, anumite modele de VW) se numesc premium. din pretul schimbului de ulei postat de mine anterior pretul manoperei este 200-300 lei, restul fiind consumabile, unele motoare au baie de ulei de 8 litri.
distributia trebuie schimbata, depinde de masina, intre 120k-150k km, daca cumperi o masina SH, de multe ori acest plafon de km a fost atins, iar nu de multe ori fostul proprietar a schimbat distributia.
Ruperea lantului de distributie sau curelei dupa caz poate produce dauna totala motorului in unele cazuri ireparabile in altele cazuri trebuie schimbat motorul complet, deci e imperativ necesar sa schimbi distributia la orice masina SH achizitionata chiar daca fostul proprietar sustine ca a schimbat-o si nu ai motive rezonabile sa crezi ca este adevarat.
Uleiul din cutia de viteze automata trebuie neaparat schimbat la 120k km, ( si la cutiile manuale dar nu prea se practica treaba asta la masinile mai vechi)
uleiul in diferentiale la fel, in functie de tractiunie 2x4, 4x4 etc.
ferice ca am dat peste tine,asa crezi tu,dar acum pe bune,sincer esti praf,nu ai habar despre masini mai deloc.
Te intreb doara atat tu stii ce aia o distributie? Deci atentie am intrebat distributie,pentru ca asa te exprimasi tu in ambele raspunsuri,tu vorbesti despre distributie ca si cum ar fi o roat,o piesa ceva la masina de aici am dedus ca habar nu ai despre masini.
Restu de poveste,nici nu o mai bag in sama eu de cand am masina am schimbat singur uleiul, ba am reparat masini praf, facute praf, dar nu despre asta vorbim aici.
De schimbat ulei, oricine o poate face, iar daca nu esti capabil sa scoti un amarat de surub de la o baie e clara.Bineinteles nu oricine poate,sau mai bine zis stie,de putut ar putea si o femeie sa faca asta.
De ulei nici nu mai zic,oricine poate cumpara ulei de la orice colt de strada
Ok sa lamurim cum stau lucrurile,distributia,sa te scutesc eu sa mai cauti, este un sistem, nu este o piesa, deci distributia este o multitudine de piese, deci nu vad cine este idiotul ala sa schimbe distributia, doara ca e masina veche sa iti faci de lucru sau ce anume?
Daca insa te referi la cureaua sau lanatul de distributie aia e altceva dar trebuie sa specifici ca e vorba de curea nu de distributie asa cum spui tu simplu "distributia trebuie schimbata "te citai e ca si cum s; ui roata X trebuie schimbata nu mai e buna.
Acum referitor la curea afla ca eu am mers cu o masina la carea cureaua avea peste 10 ani si era brici, nici urma de crapaturi si alte rahaturi.Asa ca sa ma apuc sa schimb pese la masina ca asa spune nu stiu cine e ok fa-o tu.
Si sa iti mai zic cceva. Daca e sa schimbi piese la masina, asa cum spune fabricantu pai tu stii cate piese ar trebuie sa schimbi? nici nu ai idee.Toate piesele de la o masina ar trebuie schimbate dupa un nr de km,asta spune fabrica
Ulei in diferentiale? Nu am schimbat niciodata asa ceva sau in transmisie,pai tocmai ca fabricantu spune clar fluidul ala din transmisie nu se schiba veci, asa scrie si scria la masinile ce eu le-am avut,si nici nu am schimbat vreodata astfel de fluide ce arati tu.
aaa sinca ceva,eu numa masini din astea am cu transmisie automata si al dreacu toti asta spun,nu se schimba nici un fluid niciodata.
Daca vrei sa inveti ceva,ori sa retii ceva corect eu iti pot demonstra ce am spus,dar numa daca vrei sa retii ceva corect,altfel nici nu stau eu sa caut la fabricant ce spune si sa iti arat.
Tu se pare tot ce ai spus ai spus invers ma refer spui ca la masinile vechi nu se schimba fluidul,desi la alea fabricantu recomanda asta,iar la cele noi spui tu obligatoriu se schimba,cand de fapt fabricantul nici nu recomanda asa ceva deci numai pe invers esti.
Uite de exemplu masinile astea mai noi cum spui tu,au in program cam ce trebuie sa schimbi la masina,iar atunci cand a venit timpul masina te anunta,de ulei,de frane,de ce mai e,dar nu am vazut ce spui tu,sa schimbi fluidul la transmisie.
Aprooo daca te tot dai asa de mare cunoscutaro de masini,nu mai folosi cuvantul cutie de viteze,cutia de viteze este o parte a transmisiei,deci cand vorbim de transmisie spui transmisie nu cutie de viteze ai priceput? E bun daca ai priceput,ca de desenat nu am timp.
Ce este adevarat este ce ai spus tu legat de manopera,ca cei care repara te taxeaza fctie de ce masina ai,asta da cam asa e ste si majoritatea oamenilor nu stiu sa bata un cui in perete,dapai sa mai schimbe si ulei la masina,aici ai dreptate.
Dar daca e cumperi tu uleiul,placutele de frana sau ce schimbi si te costa doara manopera,Eu nu am incredere in nici un mecanic,asa ca eu cumpar piesele,asta daca ar fi sa merg la cineva sa le instaleze,dar la mine nu-i cazul.
Da ai dreptate cu asta, faptul ca sunt si oameni care isi fac mai totu la masina asta nu inseamna ca toata lumea face.
Dar o masina buna, premium cum spui tu se strica mai greu, asa ca idee.
Legat tot de masinile astea premium, afla ca ce ai aratat tu nu e chiar asa adica nu toate BMW-urile, nu toate Mercedsurile si audi sau ce marici mai sunt is premium.
Iti dau un exemplu.BMW seria 3 nu-i premium asta daca chiar vrei sa stii.
Sau audi a3 a4 sau mercedes clasa C astea nu-s premium deloc
Avand in vedere ca toate recomandarile din postarile mele vin ca urmare a documentarii de la producatori care apar si in manualele masinilor am sa spun urmatorul lucru si am sa ma opresc, nu cred ca in aceasta discutie partile pot sa depaseasca un anumit nivel, unul foarte foarte jos, simplist.
eu dau argumente tu spui ca nu e asa ca e cum zici tu dar nu vii cu argumente logice si reale.
Daca utilizatorul de TPU numit relian stie mai bine decat toti inginerii, proiectantii si experienta VW, BMW, Mercedes, Audi, Fiat, Skoda, Mazda, Toyota, Nissan, unii cu vechime de peste 100 de ani, atunci e bine.
Am spus clar,daca chiar vrei cu adevarat sa retii ceva bun spune si iti arat unde scrie fabricantul ce am spus eu.
Deci vrei sau nu vrei? Nu ma apuc sa iti trimit chestii care te depasesc,mai ales daca nu esti deschis.
Ba tu esti cu capu? Unde ai aratat tu ceva concret? Arata sa vad si eu unde spune fabricantul ca la o masina cu transmisie automata se schimba fluidul arata sa vedem.
Si inca ceva fabricantu nu numeste ulei,ci fluid,vorbim aici de transmisie,asta odata.
Referitor la distributie eu iti arat carte de nivel superior unde scrie ce este aia distributie.
Dar nu,tu vii doar pe baza de vorbe si spui ca eu nu aduc argumente.Dar tu ce argument ai adus? Vorbe goale
Uite eu acum iau cartea de mecanica de nivel superior si iti citez din ea ce este aia distributia la un motor cu ardere interna ok?
"Mecanismul de distributie"deci atentie este un mecanism,dar banui ca nici ala habar nu ai ce este
"Partile componenete ale mecanismului de distributie sunt:arbore cu came,tacheti,tija impingatoare,ansamblu culbutorilor,ansamblu supapelor si angrenajul distributie care pot fi roti dintate,curele,lant etc fctie de tipul motorului"
Dupa cum observi asta sunt piese la greu ai schimbat tu asa ceva? Sau schimba careva asa ceva dupa nu stiu cati km spui tu? Ba ma lesi cu papagalu tau cu tot
Uite ce zice aici citez
''Mecanismul de distributie superior are rolul de a asigura deschiderea si inchiderea orificiilor de admisie si evacuare in vederea introducerii in interiorul cilindrilor a aerului si evacuarii gazelor arse,la momentele indicate"
Asta scrie ba puta intr-o carte de mecanica de nivel superior.
Nu stau acum sa fac poze si sa iti trimit,asta pentru ca esti unu din ala capos,incapatant care vrea sa ramana in prostia lui.
Pe de alta parte nu stiu cum sa trimit sau sa postez poza aici,ca as face poza din cartea de unde am citat si la manualul de la masina unde spune despre fluidul din transmisie ca nu se schimba.
Eu nu stiu mai bine decat inginerii ce spui tu, dar ii citez pe cand tu ce faci? Vii cu vorbe personale si le atribui stampila de adevar cum dracu sa retina cineva balariile tale nu esti intreg la cap omule.
Toate postarile tale vin din capul tau, nicidecum din manuale de masini,, asta pentru ca nu stiu sigur dar nici masina nu ai, ori sa fi avut vreodata
Iara ca idee nu sa ma laud eu locuiesc in state, unde masinile le maninci pe paine, unde fiecare om de la 16 ani are masina proprie iar tu vii sa imi spui mie povesti de mare cunoscator ce esti tu
Sa zic si din experienta, nu doara ce citesc in carti.
Am avut un audi din 2000, nu s-a schimbat la el nici o curea de distributie, sa verificat si era ok.
Aici la masinile mai vechi, adica cele de sub anul 2000 fabricantul spunea,recomanda schimbarea fluidului din transmisie,masinile chiar aveau joja sa verifici acel fluid si loc pe unde sa schimbi.
La masinile astea noi,ba nici nu mai au joja sa verifici tu nimic loc pe unde sa schimbi tu acel fluid nici pomeneala.
La audi ceti zic avea la baia de la transmisie buson,pe acolo se punea fluid,doara in cazul in care se intervenea cu reparatii sau mai stiu eu ce se intampla si era nevoie sa se puna iar fluid.
Eu am citit in carte,am intrebat si la dealer si au zis ala nu se schimba fluidul din transmisie moare masina si ala tot bun ramane
Deci daca toti oamenii astia,si fabricantul in manual spune asta,vii tu ca e altfel? Pai ce era sa imi spuna dealeru da frate iti chimbam, ca aici toti vor sa faca bani.
Eu is mai informat decat tine, nu ca stiu eu mai bine ca innginerii, ca nici nu-s inginer mecanic macar
Acum am o alta masina, audi s-a dus, l-am dat si am un BMW din 2014 iar la asta la fel,nu apare nicaeri sa schimb fluidul din transmisie,nicaeri,iar daca caut in meniul masinii apar chestiile ce trebuie schimbate si dupa cate mile se schimba si te asigur ca nu-i nici urma de fluid de transmisie ce zici tu.
Tu vorbesti din amintiri,vorbesti ce auzi sau ai auzit pe la unia batrani,pe vremea cand se faceau chestiile astea.
Acum ca se numeste transmisie si nu cutie de viteze iti pot cita si de aici daca esti curios Uite ce zice cartea :
"Transmisia reprezinta partea componenta a masinii care realizeaza legatura cinematica dintre motor si organele de deplasare reprezentate prin roti"
"Partile componente ale transmisie sunt: Ambreaj, Reductor(dupa caz),Cutie de viteze,transmisie centra; la,diferential bla bla "
dupa cum vezi nu se numeste cutie de viteze asa cum tu sustii ca ar numio inginerii aia din care te inspiri tu
Cutie de viteze o numesc oamenii popular,este gresit,dar asa sa impamantenit,asa vorbesc oamenii intre ei,dar intr-o carte tehnica nu gasesti tu transmisia sa fie numita cutie de viteze.
Las ca e bine, in fiecare zi mai invatam cate ceva, asta daca esti deschis cum am zis, daca ai mintea deschisa si vrei sa inveti, daca esti asa genul tau e ok, ramai in treaba ta
Berline:
Audi A4 2011 2.0 TDI
BMW E90 318-320d 2011 2.0 143/177cp
Vw Passat CC 2011 2.0 TDI
Suv-uri:
Audi Q3 2.0TDI 143cp
BMW X1 2011 2.0 143 cp diesel
Inainte de a achizitiona o masina trebuie sa raspunzi la unele intrebari, cum ar fi
1. unde vei face cei mai multi km, oras sau extern?
2. estimezi ca vei face mai mult de 20.000 km pe an?
dupa ce raspunzi la astea vei afla ce tip de combustibil trebuie sa alegi, benzina sau diesel.
iei diesel DOAR daca faci peste 20.000 km pe an si circuli foarte foarte mult in exterior daca nu, benzina
sa ai in vedere mereu, intretinerea la o masina diesel va fi mult mai scumpa fata de o masina pe benzina
Extern. Combustibil nu contează. Altceva?
Ești prost.
Ce nesimțită ești, m-am dat cu părerea și tu mă faci prost? fain
Deci, vrei sa cumperi o masina doar pentru estetic?
conteaza combustibilul, un diesel in oras e macel pentru DPF, EGR, iar un dpf nu e ieftin nici interventia asupra lui si nici mentenanta pe diesel nu e ieftina, comparativ cu benzina.
parerea mea e ca ar trebui sa iti iei o berlina, cu o berlina te descurci si prin oras si pe exterior, cu un suv vei avea probleme cu parcarea ( depinde de berlina dar si cu berlinele sunt probleme ) iar suvurile sunt mai costisitoare la intertinere fata de o berlina
iti recomand skoda, toyota ( foarte fiabile) pana in 10.000
Https://www.mobile.de/......g:offroad! limousine, srf:true
Ce as face eu.
Incearca sa oferi mai multe informatii despre tine ca iti poata oferi cineva o parere mai buna.
Ce are Passat Cc? e cam vechi din 2009.
Mario1994 întreabă: