anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ce masina este mai usor de intretinut dintre bmw si audi?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cred ca BMW e mai usor de intretinut, pentru ca are piese de calitate. Dar te rupe la consum, iar iarna merge ca o rata pe acoperis.
Audi are suspensia complicata la majoritatea modelelor, cu multe brate cu pivoti si bucse incorporate, care se schimba cu totul. Sari bine de 400e sa faci o revizie completa la articulatii, la un A4 din 1998, de exemplu.
Alta problema la Audi e ca unele motoare sunt ingramadite sub capota, iar pentru un schimb de kit distributie (tot ca exemplu), te costa dublu decat pentru un Golf 4 cu acelasi motor, pentru ca trebuie demontata toata partea din fata a masinii: bara, faruri, tragar, radiatoare... In timp ce la Golf, motorul e amplasat transversal, iar accesul la cureaua de distributie se face mult mai usor.

18 răspunsuri:
| Fferdy a răspuns:

Piesele de Audi sunt mai ieftine decat cele de bmw

| AnaaaaBananaaa a răspuns:

Pai am bwmv si e fff greu de intretinut, alege mai bine audi, funda?

suntserios
| suntserios a răspuns:

Ambele sunt masini premium si sunt la fel de greu de intretinut.

| David_Alex_1993_o6Hw a răspuns:

Ma uit la raspunsuri si rad laughing 100% Nici unul din cei care au comentat nu au masini... Sunt masini nemtesti daca le cumperi intr-o stare ok si te comporti cu ele cum te comporti cu tine cu grija cum te-ai ingrijii pe tine nu o sa iti faca probleme, daca se mai uzeaza cate o piesa e ceva firesc trebuie sa o schimbi. Relativ piesele aftermarket sau de la dezmembrari sunt cam la fel la bmw si audi diferente de 20-30 de lei depinde si de modelul tau. Eu iti recomand cu incredere bmw sunt masini foarte bine gandite duc la alergat fara probleme. Iti recomand un motor de 2.5d sau mai bine 3.0d evita motoarele tds. Cu placere

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Asa e si pe modelele noi, din 2014? Poate vrea masina noua.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Da, asa e.
Nu pot renunta la acel tip de suspensie, ca totusi e ceva bun in asta, are o tinuta buna de drum. Si ei incearca sa faca din Audi o masina premium, deci costurile intretinerii n-ar trebui sa fie o problema pentru posesori, doar fiabilitatea conteaza.
Iar despre accesul la motor, nu s-a schimbat nimic.
E la fel de "spatios" compartimentul motor, cand vine vorba de mecanica.
http://img.autobytel.com/......Engine.jpg

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Misto de tot TFSI-ul de la ei, am condus si eu. Nu se compara cu niciun benzinar cu care am mai mers. Iar sunetul motorului cand se ambaleaza, wow. Oricum o astfel de masina se intretine la reprezentanta.
https://www.youtube.com/watch?v=UwEsS5KbUTY

| Alicezzz a răspuns:

Eu am audi a6 acum... am avut si bmw, daca nu ai buget niciuna nu este usor de intretinut, nu sunt masini care sa le repari la gheorghe in curte happy dar nici masina care sa te lase precum caruta in strada, dar ca orice masina consumabilele tr schimbate diferenta la piese nu este cine stie ce intre bmw si audi.Bafta!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Nu am condus, dar nici nu e genul de masina care sa ma pasioneze.
Am avut Opel 2.0T cu putere probabil asemanatoare, nu cred sa fie mai placut la condus (dupa gusturile mele) un 1.4 + automata.
De regula motoarele mici pe masini mari (cu turbo sau aspirate), nu rezista prea mult, si nu ofera nimic bun, in afara de 100 lei economie pe an (penibila suma pentru un posesor de asa masina) la taxe.
Consumul iese intotdeauna mai mare la motorul mic pe caroserie mare, cu tot cu sistemele de injectie de acum, care lucreaza cu presiuni foarte mari (si compenseaza lipsa volumului din cilindri).
Una e cand ai 2.0 si intra benzina in el cat sa se invarta, iar din turatii mici cara masina ca pe nimic, si alta e cand legi o caroserie mare de un motoras de asta, care are nevoie de presiune (si implicit debit) pe partea de injectie, ca sa mute caruta pe drum. Motoarele astea de regula au cuplul doar in anumite turatii, majoritatea suna a blender si consuma de rup.
Pe caroserii mari, indiferent ce tehnologii apar, trebuie capacitati de la 1.8 in sus. Turbina ar trebui sa fie in continuare un element sport in motorul masinii, nu o vesta de salvare in traficul plin de cazane din 2000 (in Romania mai ales).

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Eu am postat un clip cu Audi A1 1.4 TFSi, nu cu A4 laughing Pe un A1 ar fi ilogic sa pui un motor mai mare.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Mda... Am ramas eu cu mintea la A4, iar la cate modele de ceasuri stiu sa faca astia de la VAG... rolling on the floor

| CosminD a răspuns:

Va multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutorul acordat.Imi pare rau ca nu pot sa va dau la toti funda sad dar aveti respectul meuhappy

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Am mers la viata mea cu ceva masini, dar un lucru iti zic sigur, cand te sui intr-o masina premium, e cu totu altceva (chiar si la clasele mici). Am un prieten care detinea un vw Passat 2.0 TDI-pd 140 cp din 2005. S-a saturat de cate necazuri i-a facut, a scapat de el si si-a luat un BMW X1 nou. El e patron la o firma care revinde piese si accesorii pentru camioane, semiremorici si utilaje importate din Belgia, Polonia, Ungaria si Germania, piese originale sau de la producator. Ei bine, acu cativa ani imi zicea ca nu se vede niciodata la volanul unei masini de clasa mica, ca e pentru femei, nu pentru el si ca o sa-si ia SUV cand vinde Passatul. Vreau sa-ti zic ca s-a indragostit de X1 ala, zice ca nu l-ar da pentru nicio masina de marca non-premium, (inclusiv clase superioare). Si asa si e, masinile premium sunt altceva.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

X1 nu e atat de mic.
Nici eu nu cred ca o sa am vreodata masina de clasa mica, dar sunt fan Astra. Am avut in 3 usi, care era aproape la fel de scurta ca Golf 2, de care faceam caterinca, cand ma urcam la volan si vedeam stopurile in oglinzi. Dar totusi sub Astra e structura de masina normala, si conteaza mult rotile.
La VW aproape nu se simte diferenta la drum, dintre Passat/Golf. Asta de la generatia Golf IV incoace. Abia la Audi se simte ca e mai legata, Passatul care are aproximativ aceeasi mecanica ca si A4, cam trancane a tabla ieftina, ca Golful.
Cat despre marcile premium, ai mare dreptate. Pana sa pup masini la condus, stateam in fata blocului si criticam/apreciam masinile dupa aspect. Imi doream Golf 3 pe atunci ca prima masina, deci e clar ce 'experienta' aveam, ca acum am o fantezie cu ele, vreau sa le vad pe toate luate cu gheara la REMAT rolling on the floor In fine. Am un vecin (patron firma IT) care a avut prima data E-klasse de prin 2002. Mi se parea o uratenie, un design mult prea depasit, si ma gandeam ca e o masina greoaie. Avea motor 2.2 diesel. Intre timp s-a infipt un betivan cu Loganul in ea, si a primit dauna totala. A vandut epava unui samsar care spunea ca in 2 saptamani poate veni s-o vada facuta, si si-a adus un E320 Avantgarde, nu stiu nici la asta anul, dar e putin mai nou. Dupa ce am avut ocazia sa merg cu ea, am realizat ce inseamna Mercedes. Visez si in prezent la asa o masina, si cred ca asa ceva mi-as lua, daca o sa depasesc perioada de acum, cu "cat consuma?" laughing

| ShadoWCrist a răspuns:

Parerea mea este ca BMW-ul este mai usor de intretinut.

| mgtow a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Atunci un BMW valorat in 47000€ sa zicem seria 4 varianta 2.0 benzina masina nou nouta adusa din fabrica cu 8 km dupa teste la un salariu de 3000 - 2800 lei pe luna e usor de intretinut? Sau macar un salariu de 1000€ trebuie?

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru mgtow):

Eu unu daca as castiga 3000 RON pe luna n-as putea intretine niciun logan deci in niciun caz BMW.

| mgtow a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Am mai cautat si am dat de unu in Youtube care arata facturile de servis la un bmw seria 4 nou. Nu parea mare belea arata facturile cu preturile de la reprezentanta unde a dus masina. E posibil pana la urma la 3000 lei. Oricum in 10 ani se mai schimba masiniile poate atunci vor iesi electrice in timp.