Cred ca BMW e mai usor de intretinut, pentru ca are piese de calitate. Dar te rupe la consum, iar iarna merge ca o rata pe acoperis.
Audi are suspensia complicata la majoritatea modelelor, cu multe brate cu pivoti si bucse incorporate, care se schimba cu totul. Sari bine de 400e sa faci o revizie completa la articulatii, la un A4 din 1998, de exemplu.
Alta problema la Audi e ca unele motoare sunt ingramadite sub capota, iar pentru un schimb de kit distributie (tot ca exemplu), te costa dublu decat pentru un Golf 4 cu acelasi motor, pentru ca trebuie demontata toata partea din fata a masinii: bara, faruri, tragar, radiatoare... In timp ce la Golf, motorul e amplasat transversal, iar accesul la cureaua de distributie se face mult mai usor.
Ma uit la raspunsuri si rad 100% Nici unul din cei care au comentat nu au masini... Sunt masini nemtesti daca le cumperi intr-o stare ok si te comporti cu ele cum te comporti cu tine cu grija cum te-ai ingrijii pe tine nu o sa iti faca probleme, daca se mai uzeaza cate o piesa e ceva firesc trebuie sa o schimbi. Relativ piesele aftermarket sau de la dezmembrari sunt cam la fel la bmw si audi diferente de 20-30 de lei depinde si de modelul tau. Eu iti recomand cu incredere bmw sunt masini foarte bine gandite duc la alergat fara probleme. Iti recomand un motor de 2.5d sau mai bine 3.0d evita motoarele tds. Cu placere
Asa e si pe modelele noi, din 2014? Poate vrea masina noua.
Da, asa e.
Nu pot renunta la acel tip de suspensie, ca totusi e ceva bun in asta, are o tinuta buna de drum. Si ei incearca sa faca din Audi o masina premium, deci costurile intretinerii n-ar trebui sa fie o problema pentru posesori, doar fiabilitatea conteaza.
Iar despre accesul la motor, nu s-a schimbat nimic.
E la fel de "spatios" compartimentul motor, cand vine vorba de mecanica.
http://img.autobytel.com/......Engine.jpg
Misto de tot TFSI-ul de la ei, am condus si eu. Nu se compara cu niciun benzinar cu care am mai mers. Iar sunetul motorului cand se ambaleaza, wow. Oricum o astfel de masina se intretine la reprezentanta.
https://www.youtube.com/watch?v=UwEsS5KbUTY
Eu am audi a6 acum... am avut si bmw, daca nu ai buget niciuna nu este usor de intretinut, nu sunt masini care sa le repari la gheorghe in curte dar nici masina care sa te lase precum caruta in strada, dar ca orice masina consumabilele tr schimbate diferenta la piese nu este cine stie ce intre bmw si audi.Bafta!
Nu am condus, dar nici nu e genul de masina care sa ma pasioneze.
Am avut Opel 2.0T cu putere probabil asemanatoare, nu cred sa fie mai placut la condus (dupa gusturile mele) un 1.4 + automata.
De regula motoarele mici pe masini mari (cu turbo sau aspirate), nu rezista prea mult, si nu ofera nimic bun, in afara de 100 lei economie pe an (penibila suma pentru un posesor de asa masina) la taxe.
Consumul iese intotdeauna mai mare la motorul mic pe caroserie mare, cu tot cu sistemele de injectie de acum, care lucreaza cu presiuni foarte mari (si compenseaza lipsa volumului din cilindri).
Una e cand ai 2.0 si intra benzina in el cat sa se invarta, iar din turatii mici cara masina ca pe nimic, si alta e cand legi o caroserie mare de un motoras de asta, care are nevoie de presiune (si implicit debit) pe partea de injectie, ca sa mute caruta pe drum. Motoarele astea de regula au cuplul doar in anumite turatii, majoritatea suna a blender si consuma de rup.
Pe caroserii mari, indiferent ce tehnologii apar, trebuie capacitati de la 1.8 in sus. Turbina ar trebui sa fie in continuare un element sport in motorul masinii, nu o vesta de salvare in traficul plin de cazane din 2000 (in Romania mai ales).
Eu am postat un clip cu Audi A1 1.4 TFSi, nu cu A4 Pe un A1 ar fi ilogic sa pui un motor mai mare.
Mda... Am ramas eu cu mintea la A4, iar la cate modele de ceasuri stiu sa faca astia de la VAG...
Va multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutorul acordat.Imi pare rau ca nu pot sa va dau la toti funda dar aveti respectul meu
Am mers la viata mea cu ceva masini, dar un lucru iti zic sigur, cand te sui intr-o masina premium, e cu totu altceva (chiar si la clasele mici). Am un prieten care detinea un vw Passat 2.0 TDI-pd 140 cp din 2005. S-a saturat de cate necazuri i-a facut, a scapat de el si si-a luat un BMW X1 nou. El e patron la o firma care revinde piese si accesorii pentru camioane, semiremorici si utilaje importate din Belgia, Polonia, Ungaria si Germania, piese originale sau de la producator. Ei bine, acu cativa ani imi zicea ca nu se vede niciodata la volanul unei masini de clasa mica, ca e pentru femei, nu pentru el si ca o sa-si ia SUV cand vinde Passatul. Vreau sa-ti zic ca s-a indragostit de X1 ala, zice ca nu l-ar da pentru nicio masina de marca non-premium, (inclusiv clase superioare). Si asa si e, masinile premium sunt altceva.
X1 nu e atat de mic.
Nici eu nu cred ca o sa am vreodata masina de clasa mica, dar sunt fan Astra. Am avut in 3 usi, care era aproape la fel de scurta ca Golf 2, de care faceam caterinca, cand ma urcam la volan si vedeam stopurile in oglinzi. Dar totusi sub Astra e structura de masina normala, si conteaza mult rotile.
La VW aproape nu se simte diferenta la drum, dintre Passat/Golf. Asta de la generatia Golf IV incoace. Abia la Audi se simte ca e mai legata, Passatul care are aproximativ aceeasi mecanica ca si A4, cam trancane a tabla ieftina, ca Golful.
Cat despre marcile premium, ai mare dreptate. Pana sa pup masini la condus, stateam in fata blocului si criticam/apreciam masinile dupa aspect. Imi doream Golf 3 pe atunci ca prima masina, deci e clar ce 'experienta' aveam, ca acum am o fantezie cu ele, vreau sa le vad pe toate luate cu gheara la REMAT In fine. Am un vecin (patron firma IT) care a avut prima data E-klasse de prin 2002. Mi se parea o uratenie, un design mult prea depasit, si ma gandeam ca e o masina greoaie. Avea motor 2.2 diesel. Intre timp s-a infipt un betivan cu Loganul in ea, si a primit dauna totala. A vandut epava unui samsar care spunea ca in 2 saptamani poate veni s-o vada facuta, si si-a adus un E320 Avantgarde, nu stiu nici la asta anul, dar e putin mai nou. Dupa ce am avut ocazia sa merg cu ea, am realizat ce inseamna Mercedes. Visez si in prezent la asa o masina, si cred ca asa ceva mi-as lua, daca o sa depasesc perioada de acum, cu "cat consuma?"
Atunci un BMW valorat in 47000€ sa zicem seria 4 varianta 2.0 benzina masina nou nouta adusa din fabrica cu 8 km dupa teste la un salariu de 3000 - 2800 lei pe luna e usor de intretinut? Sau macar un salariu de 1000€ trebuie?
Eu unu daca as castiga 3000 RON pe luna n-as putea intretine niciun logan deci in niciun caz BMW.
Am mai cautat si am dat de unu in Youtube care arata facturile de servis la un bmw seria 4 nou. Nu parea mare belea arata facturile cu preturile de la reprezentanta unde a dus masina. E posibil pana la urma la 3000 lei. Oricum in 10 ani se mai schimba masiniile poate atunci vor iesi electrice in timp.
Stanmariusvasile întreabă: