Skoda Octavia 2 (compacta cu apucaturi de berlina clasa medie) :
-mai frumoasa si mai spatioasa decat Golf-ul 5;
-piese mai ieftine ca la Volkswagen;
-orienteaza-te catre 1.6 MPI pe benzina si 1.9 TDI pe motorina, evita TSI-ul si 2.0 TDI-ul;
Kia C'eed MK1 (compacta) :
-motoarele benzina 1.4 si 1.6 aspirate natural, foarte fiabile;
-versiune coupe in 2 usi tinereasca numita GT;
-fiabila la majoritatea pieselor dar usor mai scumpa decat competitia;
-materialele din interior cam slabe calitativ;
Opel Astra H (compacta) :
-frumusica;
-piese gasesti usor si ieftin;
-motoare bune, portate de pe Astra G;
-unele cutii de viteze MANUALE sunt dezastroase ca proiectare, evita-le;
-per total, ceva mai putin fiabila decat Astra G;
Mazda 3 (compacta) sau Mazda 6 (berlina de clasa medie, rival pentru. Passat) :
-foarte fiabile;
-motoare cu distributie pe lant, de turatie;
-se strica f rar ceva la ele;
-cam scumpe unele piese si manopera;
-calitate interior buna, spatioase, aspect sportiv;
-nu are toata lumea, prefer o de asta in loc de bemveu;
Audi A4 B6 :
-unul dintre cele mai "tank" Audi facut vreodata;
-recomand 1.6 MPI 8 valve, 1.8T, 2.0 ALT sau 1.9 TDI;
-suspensia e singura piesa costisitoare la acest model, in rest e fiabila;
VW Passat B5.5 :
-aceeasi masina ca A4 B6;
-mult mai ieftina la achizitie;
Am inteles ce ai scris dar am glumit si eu cu tine, nu ai spus ce masina i ti doresti ce marca?
Mna, ma tenteaza un vw passat 2.0 bmr 170 cp dar cica multe probleme, asa ca nu stiu
Depinde ce necesitati ai. Cati km faci pe an, unde ii faci (urban, extra-urban, mixt), ce vrei sa carii cu ea (doar pe tine si inca un pasager, sau ai copii, bagaje, caine etc.), unde stai (iti trebuie ceva cu garda la sol mai mare daca esti pe drum neasfaltat de ex), cat intentionezi sa o tii, cat vrei sa cheltuiesti anual pe taxe si revizii etc?
Duster 1.5 diesel daca vrei taxe mici, consum mic si revizii ieftine. La 4000 de euro vorbim de segment low cost, atlfel vei avea costuri operationale mari si nu merita. Cu VW diesel de 2.0 litri poti ori sa ai noroc si sa fie totul ok, ori sa nimeresti un cazan si dupa sa dai pe injectoare, revizie la cutie si 2-3 chestii electrice mai mult decat ai dat pe masina. Daca vrei Mercedes sau Passat si nu esti pasionat sa o tii prin service sau sa bagi 1500+ euro pe an in revizii si piese, nu m-as uita la nimic mai ieftin de 7-8.000 euro.
Ca sfat de orientare generala, as evita sa cumpar ceva care este la sub 1/3 din valoarea originala. La 4.000 euro la mana a doua te uiti deci la modele care noi erau undeva in jur de 12.000 de euro. Orice trece sub 1/3 din valoarea ca noua, intra in zona de amortizare economica totala si practic, din punct de vedere moral, masina respectiva este trecuta de durata ei de exploatare normala. Asta nu inseamna ca te va lasa in drum, doar sa fii pregatit sa bagi bani in ea destul de serios daca vor aparea probleme. Daca iei un Passat 2.0 170 care nou era 25.000 de euro si il vrei la 4.000 de euro, deci 16% din valoare originala, exista si risucl sa fie ceva dubios la masina - vezi sa nu fi fost in vreun accident si sa fi fost reparata de mantuiala. Altfel, masina respectiva ar fi iesit de pe piata direct la casat sau piese odata ce a trecut de 12-15 ani si a scazut sub 7.000 euro valoare in mers.
Depinde ce filme ai in cap.
Un SH de 4000e vine cu dezavantaje, clar.
Unii ar da 4000e ca avans pentru un Logan de 60cp si 3 dotari, altul ar crede ca un Audi copt e "smecherie", etc.
Eu pana in 4000e mi-as lua masina pe care o am deja. https://www.olx.ro/d/oferta/vectra-c-1-9-2007-IDf9p5h.html#0ef4de419b
Https://www.dacia.ro/gama-dacia/noul-sandero/versiuni-si-preturi.html
Ia uitate aici
CR1571XD întreabă:
Zdog întreabă:
LittleZyzy întreabă: