Depinde de la caz la caz.
Eu personal as spune ca e mai ok colantarea.
In primul rand iti protejeaza vopseaua, si in al 2-lea rand poti renunta mult mai usor la culoare.
De exemplu, acel rosu mat pe care ti-l doresti poate sa-ti creeze probleme in timp, aici ma refer daca vrei sa-ti vinzi masina, e o culoare pe care unii nu o apreciaza, in schimb, daca e infoliata iti este mult mai usor sa o readuci la culoarea normala.
Acum desigur, vopseaua e vopsea, dar si daca nu e vopsita corect, tot degeaba.
Eu recomand colantarea pentru ca e mai ieftin, in caz ca ti se zgarie sau ceva poti sa o dai jos si cu zicea si golegu', daca te saturi de culoare poti frumos sa o dai jos si sa ramai cu culoarea originala sau sa pui alta de alta culoare
Eu fac vopsitorie, iar colantarea mi se pare o prostie.
Am clienti cu masini colantate (taxiuri si nu numai), bucuria tine 2-3 ani, dupa care crapa tot, si e un cosmar sa refaci elementele alea, ca autocolantul se rupe pe bucati, si stai 1-2 zile cu aer cald si spacluri ascutite sa il dai jos, apoi folosesti cativa litri de diluant ca sa scoti lipiciul de pe masina. Manopera pentru asta nu e ieftina.
Te costa vreo 500-1000 de lei o colantare profesionala, si daca ajungi cu ea la 5 ani, ai noroc.
O vopsire buna e de la 1500 de lei in sus, dar daca cumva iti pusca in cateva zone dupa 2 ani, inseamna ca ti-a facut-o un carpaci. Durata normala de viata a vopselei este de mai mult de 10 ani, la o caroserie in care nu a ajuns rugina, sau chiar si la cele reparate.