Loganul l-am luat 'pe combinatie', adica nu doar bani, si la fel l-am si dat inapoi. Estimez cam 800 la cumparare, 1300 la vanzare. L-am 'gasit' ca am incercat sa lucrez cu el, iar cand intram in giratorii, roata din dreapta se deplasa cu tot cu brat, si atingea pragul. In prima zi de taxi cu ea, am schimbat eu un rulment pe spate, a 2-a zi, colegului i-a sarit o roata de pe spate, de la celalalt rulment, care s-a spart. Scaunul soferului era rupt de la jumatatea spatarului :)) Am luat un portbagaj de piese de la dezmembrari, ca sa o pun 'pe drum', am si vopsit-o partial, colantat piese roase din bord, etc. Nici portbagajul nu mai avea incuietoare. Era un dezastru.
Iar Opelul a fost asa de ieftin pentru ca e din '93, si are niste gauri in portiere. Avea un bec ars, 20kg de noroi si 5 de praf in interior, un rulment pe fata defect. In rest, consumabilele la zi, baterie aproape noua.
Uite poze de cand am luat-o, si cateva dupa ce am facut curat in ea http://www.99poze.ro/Vectra_TD/
Mai am de scos inaltatoarele de pe spate ca nu car saci cu varza, pun fumurii pe spate ca nu pot fara :)), la vara sudez gaurile si o vopsesc integral, caut niste jante in forma de stea pe 15" sa le fac albastru deschis... O sa-mi inghita ceva bani :))
Eu am mai avut una, putin mai noua dar fara dotari, gri, tot 1.7 TD; am fost destul de multumit de ea, dar consuma cam multa motorina. Ziceam ca nu imi mai trebuie diesel, am dat de asta pusa cu 500e pe net, a stat mult acolo, si am zis sa sun sa vad ce e cu ea... Cand am vazut ca proprietarul se tine tare ca are dotarile din anunt, si taxa nerecuperata, l-am intrebat de ultimul pret... A zis 1800, si m-am dus cu gandul "sa vad ce cazan o fi, de nu s-a vandut de atat timp". Am luat colegul de atelier cu mine, cica sa o vad, si daca e ma intorc a 2-a zi. M-am intors cu tot cu ea :)) Acum e si inmatriculata, nu mai are numar de BN.
Daca faci sub 10k pe an probabil o sa schimbi masina pana iti scoti investitia
Nu există nimic contra. Mașina pierde (ce-i drept) puțin din putere, dar dacă ai musai nevoie de cuplu, schimbi pentru scurt timp alimentarea și gata!
Am GPL pe un motor 1, 8 pe benzină și merge chiar mai bine pe gaz!
Eu cred că merită investiția, mai ales dacă vrei să ții de mașină măcar 200000 km (a mea are deja aproape 250000!)
Merita si nu sunt probleme pe termen lung atat ca va fi mai lenesa la depasiri si drum lung.
La 10.000km, am calculat la repezeala un cost de 4000 de lei, pentru benzina (consum 8%, pret 5 lei/litrul).
Pe gaz, am crescut consumul la 9%, si am pus un pret la ghici (chiar n-am mai alimentat GPL de vreo doi ani) de 2.5 lei, si a iesit 2250 lei. Deci, sa zicem ca ai economisi 1750 de lei pe an. Instalatia te costa 2000-3000 de lei.
Eu zic ca merita, dar numai daca ai o masina cu motor reusit. Pe un Golf 1.4 as pune mai degraba o turbina, sa se miste bine macar 2000km, si sa scap mai repede de el. Daca ai ceva Renault, sau altceva cu motor rezistent, merita sa pui gaz. Pui o instalatie secventiala, care stie cand sa treaca pe gaz, si motorul nu va avea de suferit.
Puterea va fi intr-adevar mai mica, dar vorba colegului, o treci pe benzina daca vrei sa faci o depasire. Am impresia ca secventialele chiar fac singure chestia asta, la turatii mai mari baga si ceva benzina.
Ideea e ca inca n am masina respectiva. Nu m am hotarat ce va fi, am mai multe variante. In orice caz, ceva pana in 3000 euro si motor 1.4. Nu vreau sa platesc prea mult pe asigurari etc. Plus ca am carnet abia de 6 luni. Si golf 4 era o varianta. Lafel si un Megane doar ca am auzit ca i scump la piese. Cel mai probabil ar fi o skoda fabia berlina sau seat ibiza ori cordoba. Tata spunea ca se strica motorul mai repede daca o ai pe gpl dar ma gandesc ca la cum spui tu e mai echitabil. Oricum mai devreme sau mai tarziu se va strica. Nu o sa tina o viata. Dar macar 4-5 ani cat o tin sa nu bag bani multi si in benzina pe langa piese si asugurari. Nu prea ma intereseaza atat de mult puterea. Am o dacie 1310 "zambetul lui iliescu" si iti dai seama ce "putere" am pe ea. Aia cu gpl tot cred ca e mai rapida decat Dacia mea cand vine vorba de o depasire.
Consum mediu 7% cu 5 lei=3500 lei pe an.
In 5 ani economisesti cam 8000 de lei.
Cost instalatie 24 mil.
Scoti banii pe instalatie in 8 luni dupa aceea te plimbi la jumatate de pret fara sa auzi inauntru trancanitul clasic de la diesel.
O sa faci mai mult de 10000 pe an.
Tentatia este prea mare sa o alergi.
Cu instalatiile secventiale nu pierzi putere, mitul provine de la utilizatorii care au avut instalatii de 10 milioane pentru auto cu carburator.
Recomand un motor cel putin de 1, 6.
Consumul nu creste iar taxele sunt tot pe acolo.Dar ai ceva putere in plus.
Recomand Opel sau WV
Eu am 1.8 wv tsi
Cu Megane 1.8 16V am mers in regim taxi, si era foarte ok. Masina aia era taxi cu GPL de cand eram eu 'putoi' fara permis. Ajunsese pe la 300. 000km. Am mers si cu 195 cu ea. Intr-adevar, piesele sunt scumpe, dar fata de un VW, nu-ti trosnesc piese pe sub capota sa stai noaptea sa le faci, cum am facut cu un prieten ieri seara, si azi dimineata.
Platesti mult la Renault, incepand de la bucse, si e mai complicata manopera, dar fata de masinile nemtesti, sunt masini.
Cat despre Dacie, nu te plange. Eu am lasat (pentru a nu-stiu-cata oara) 1310-le (carburator), ca mi-am luat Vectra 1.7TD. In oras fierbe 'sofereala' in mine, pana schimb vitezele. Afara la 120 abia incepe distractia, dar in oras, e o mortaciune. Cu 1310 mergeam ca un turbat, si inca mi se parea ca 'n-am cu ce'. Depasirile 50-80 inclusiv in oras, se derulau foarte repede. Si mai avea si un consum extraurban foarte mic, 5.7% incarcat bine (4 persoane, compresor de 100l in spate + bagaje in bratele celor din spate). O am din 2011, de prin 2013 tot zic "anul asta o desfac si o antifonez, ii dau si o vopsea". Si ghici... Nu i-am facut nimic. Si arata mai bine la caroserie decat Opelul pe care l-am luat.
Daca vrei Megane, eu zic sa mergi pe 1.6 16V cu GPL.
Si inca ceva, vezi daca nu iesi mai bine cu un Polo/Ibiza 1.4 TDI, la pret, decat cu benzinar + GPL.
Sau ar mai fi o varianta buna, Opel Corsa C/Astra H 1.3 CDTI, dar costa multisor. Nici Megane 1.5 dCI nu e rau, dar au nevoie de intretinere destul de scumpa, si risti sa cumperi una killerita, la care sa-ti pice motorul cu totul, ca sunt al naibii de sensibile.
Cu taxele nu te stresa, inmatriculeaz-o pe numele unui parinte, pentru taxe normale. Pe numele tau ai peste 1500 lei/an doar la asigurare, chiar si la 1.3
Mda am si eu un prieten care are Megane si stiu de la el ca e scump la piese. Dar tot nu mi as permite sa l intretin. Prefer sa caut una mai ieftina la piese, de asta ma gandeam la o ibiza sau opel ori skoda.
De Dacie sincer chiar nu ma plang. Nici nu stiu cand ii bag benzina. Consum putin in oras cred ca 7. E drept, e ceva mai noua, e pe injectie dar merge. Abia a bagat tata vreo 8 milioane in 5 ani de cand o are. Nici macar baterie nu i a luat. Chiar nu inteleg cum a rezistat atat. Iarna e mai puturoasa in special la depasiri pana se incalzeste. Dar m am obisnuit. Sincer nu o schimb de proasta o schimb ca probabil stii cum e in zilele noastre: nu se urca pitipoanca in dacie. Nici un opel nu e mare masina dar fata de dacie mai merge. Oricum pastram si dacia. Nu o dau sa o faca unu fier vechi. N are probleme, e vopsita acum 2 ani, iti faci treaba cu ea daca nu esti pretentios.
Am auzit ca polo e masina buna dar nu mi place la caroserie. Mai mult imi place o ibiza sau cordoba, am auzit ca au motor de polo. Ideea e ca din ce am inteles ibiza consuma mult. Undeva la 10 in oras. De asta ma gandeam ca e mai util sa i pun gpl. Daca nu raman la opel ori skoda fabia dar berlina. Am citit multe lucruri bune despre astea 2.
De inmatriculat o voi inmatricula pe numele tatalui. Nu am de ce sa o inmatriculez pe numele meu. Dar sper sa nu dau o caruta de bani pe taxe, asigurari etc. De asta voiam una 1.4.
Cu fetele... cam asa e. Desi am avut mai multe masini, in ultima perioada umblasem doar cu 1310-le, si chiar scazuse 'treaba' cu fetele. Cum am trecut la 'cotetul' asta de Opel, e treaba mai buna Prejudecati tampite.
Te-as sfatui sa urmaresti o motorizare Renault pe benzina. Chiar si Logan 1.4, sa il cumperi de la cineva din oras cu 1200-1600e, faci contract de comodat si pui GPL pe ea. E mult mai rezistent decat un motor nemtesc (Opel-VW-Seat).
O masina cu consum mic, pe gustul meu, e Renault Clio II 1.2; sa fie si modelul mic, cu doua usi, si ai sa vezi ce 'buburuza' draguta e. Trage frumos, motorul e rezistent, consumul e mic. Daca nu circuli cu multi pasageri si bagaje, e ideala. Sau modelul sedan, dar 1.4, si pui GPL.
Clio si Logan sunt cam acelasi lucru la intretinere, daca nu e diesel nu prea ai piese scumpe la el.
Despre motoarele pe benzina de la VW (Seat, Skoda), am o mare retinere. Am avut Octavia 1.6, am multi clienti cu 1.4 16V, prieteni cu 1.6 16V si 1. 4mpi... Care e fiabil nu trage si consuma, care trage tot consuma, mananca ulei si nici nu e fiabil. VW nu a reusit sa le imbine pe toate.
Ar fi Opel cu motoare putin mai bune pe benzina, dar tot 'gunoi nemtesc' e si ala, se cam da pe ulei. Avantaj ai consum si performante, le imbina foarte bine. Am in familie o Zafira 1.6 cu GPL pus in Germania, merge foarte bine, nu mananca ulei exagerat, singura problema e o bataie la motor, de la tacheti. Judecand dupa cum se comporta masina aia, ti-as recomanda Astra G 1.6 8V, pe care sa pui GPL. Fata de Golf/Ibiza/Fabia si alte produse Volkswagen, ai spatiul mult mai bine organizat (stau pasagerii mult mai bine), si o stabilitate de invidiat, dar si piese foarte ieftine.
Gasesti asa ceva cu un buget de 1500e, cu taxa nerecuperata, ca sa o puteti inmatricula. Am vazut si la 1200e in stare buna, iar preturile sunt in continua scadere.
E greu cu ele. De asta nu pot sa mi iau orice masina. Nici macar Logan ca e tot masina romaneasca si nu da bine la printesa. Desi din cate am auzit e cea mai buna la banii de care dispun.
Sincer imi e teama ca voi reveni si eu la Dacie daca masina cea noua va face figuri mari ori costurile de intretinere vor fi prea scumpe. Acum nu stiu ce masina buna pot gasi la 1500 euro. Poate doar la samsari dar cine stie ce cazatura iti vinde. In orice caz, vreau sa o pun si pe rampa sa fiu sigur ca iau ceva bun.
Renault Clio Symbol mi ar placea. E mai nou si am vazut ca se gaseste pana in 3000. Dar vreau in 4 usi nu ma omor dupa coupe. 1.2 sau 1.4 dar sa traga decent si cu gpl eventual daca consuma mai mult de 8 in oras.
Diesel nu vreau orice ar fi. Nu vad avantajul mai ales ca eu merg putin cu ea.
La un Astra ma tot gandesc. Arata bine, nu consuma exagerat, piesele sunt decente ca si bani. E a doua pe care mi o recomanda toti dupa Logan. Acum nu stiu ce pot gasi la 1500 euro. Nu vreau un cazan de masina. La 2500 ar fi perfect. Ii fac actele, o verific si ajung la 3000. Ceva dupa 2003 si pana in 150000 km. Ar fi bine daca tot ar scade. Eu sper sa reusesc sa mi iau una pana de Paste.
La 1500 gasesti masini ok.
Dezavantajele la Logan sunt stabilitatea si faptul ca nu gasesti nici unul la 1500e cu taxa platita, deci nu le poti transcrie.
Parerea mea e ca daca iei 1.2 benzina, nu mai ai nevoie si de GPL; poti avea un consum mic urban, extraurban exagerat de mic. Cunosc posesor de Logan 1.2 16V care se lauda ca scoate si sub 4% extraurban. Dar partea naspa la 1.2 e puterea, in depasiri e mortaciune. Logan 1 cu motor 1.2 e foarte mort, Logan 2 cu aceeasi motorizare are o cutie cu rapoarte mai scurte, se descurca mai bine dar puterea e aceeasi, ai momente in care iesi in depasire si te trezesti ca nu ai cu ce. Si despre 1.4 se zice cam acelasi lucru, insa am avut, si poti sa-i dai turatie 'nebuna' ca sa scoti ceva putere, motorul n-are nici pe naiba. Aia a mea trecuse de 400. 000km, fusese taxi, am luat-o cu in jur de 800e cu intretinerea ramasa in urma cu vreo 150. 000km, am adus-o 'la zi', si dupa cateva luni am vandut-o inapoi taximetristului, si face taxi cu ea si in prezent Are peste 500. 000km garantat.
Opelul pe care il am acum l-am cumparat cu 'bulan maxim', am dat 1800 de lei pe el, plin de dotari, intretinut ok, motor diesel intretinut, si taxa nerecuperata. Eu eram pregatit sa dau 2000-2500 lei pe una pe benzina la care sa fac procura, si am dat peste asta, n-aveam cum sa trec mai departe
Daca as avea 1500e pentru o masina, m-as arunca pe un Focus 1.8 TDDI, Astra G 1.6-1.8 sau un Renault 1.6-1.8
Insa eu am avantajul de a lucra in domeniu, nu ma tem de masinile mai pretentioase sau neingrijite, ca nu prea platesc decat piesele, in caz de ceva.
Da unde gasesti tu masini bune si la banii astia? eu m am tot uitat pe site uri si o masina cat de cat ok o gasesti la 2500. Si dintr un an mai bun si nerulata foarte mult. Am vazut ca multe n au taxa platita. Dar avand in vedere ca nu vreau un motor mare nu prea e taxa mai mult de 150-200 euro.
Acum la 1.2 depinde si ce inseamna mortaciune. Eu avand dacie m am invatat sa mearga mai greu si in depasiri sa ma chinui. Nu cred ca 1.2 poate fi mai moale decat dacie. 1.4 nici nu ma gandesc. Deci daca e mai buna decat actuala e perfecta pentru mine. Nu mi iau masina sa ma duc la curse, nu s genu si nici nu cred ca se potriveste masina. Nu stiu daca conteaza atat de mult si distributia la motoarele astea. Am tot auzit ca trebuie sa fie pe lant, ca e mai avantajos, ca pica mai greu.
Mi a zis un var ca el si a luat o masina de la o ruda care le aduce de afara. Ca ar putea sa mi aduca si mie una buna dar trebuie sa am bani sa o inscriu aici. Plus legalizari de acte si alte nebunii, acte care ma duc la aproape 1000 euro daca o iau de afara. Ma gandeam sa ma duc si in tarf sa vad ce mai vand baietii. Dar aia se ocupa strict cu manarii mai mult ca sigur. Macar imi fac o idee. Oricum o pun pe rampa sa fiu sigur ca nu mi iau teapa. Daca nu vor atunci problema lor.
La Logan gaseam un 1.4 si bun si ieftin. Imi ramanea si ceva bani poate il faceam si gpl. Dar nu vreau Logan ca "nu dai bine".
Bv, ai facut o afacere buna mai ales daca ti ai scos si investitia plus profit .
Da ce opel e ala de ai dat atat de putin pe el si desel?
Si mie mi ar placea ford mondeo dar e scumpa la piese, nu prea merita. Dar daca te pricepi merge orice masina.
Nu va luați opel astra G 1.6.16 valve, ca va rupe la consumul de ulei. Eu trebuie sa merg cu a mea la 50-70 km/h ca să nu îmi mănânce ulei, ca dacă bag piciorul în ea la peste 3000 de ture viteze de 100. 130 în 3. 4 zile mai am ulei doar pe vârful jojei. Din ce am observat îmi mănâncă cel mai mult ulei când merg pe GPL, pe benzina este ok. Nu știu dacă are vreo legătură gpl cu consumul mare de ulei. Însă am mers vreo 5-6 zile pe benzina cu turații peste 3000 și îmi consumase doar puțin de tot de pe joja. Pe gaz la turația aia în 2 zile nu mai am nimic pe joja. Asa ca aveți grija și cu gpl-ul asta.
anonim_4396 întreabă: