Depinde in ce scop folosesti masina si cat timp pe zi, daca nu o folosesti foarte mult sa faci drumuri toata ziua prin oras si prin afara lui nu are rost sa ii pui GPL.
Nu stiu, da ma gandesc ca benzina/gaz e tot aia, gazu intr-adevar e f ieftin, dar daca dai vreo 10 mil sau cat o fi acum sa-ti bagi instalatie pe gaz ajungi tot pe acolo.
Eu mi-as monta. Ba chiar am avut de gand sa montez si pe masina mea, insa costa vreo 800 de euro. Pentru Dacie costa vreo 10 milioane, iar gazul este la jumatate de pret, deci iti vei recupera investitia dupa cca. 500 l de combustibil alimentat, adica dupa 5000 de km. De altfel sunt firme care iti monteaza in rate, practic instalatia platindu-se singura din economia facuta la alimentare.
In privinta sigurantei, cei care isi fac probleme nu sunt constienti cat de periculosi sunt vaporii de benzina din rezervorul propriu. Diferenta este ca la gaz exista supape de sigurante iar butelia este mult mai rezistenta decat un rezervor din tabla de conserva sau din plastic.
Te-as sfatui sa alegi un rezervor toroidal, pentru a nu afecta spatiul din portbagaj. Daca nu vrei sa renunti la roata de rezerva, cumpara-i o husa frumoasa si pune-o in portbagaj, vei avea avantajul de a o putea lua jos atunci cand trebuie sa cari ceva voluminos.
Eu o am montata din fabrica (Cielo) si sunt foarte multumit. Cu un consum mediu de 9 litri / 100 km. GPL este la jumatate de pret fata de benzina. Am butelie de 55 litri - cam mare adevarat (la fel si autonomia de mers), dar m-am obisnuit. Daca nu as fi avut, cu siguranta mi-as fi montat una. Dacia consuma si mai putin - cca 7 l / 100km, in functie de cum o exploatezi. Recomand instalatiile GPL.
Pai eu zic ca nu prea are rost sa investesti in dacie, si mai ales daca ii ceva dacie veche te coasta mai mult instalatia de gaz decat masina
Cu banii dati pe instalatie mai bine mias lu un scuter...ar fi ai eficient decat o dacie ruginita si poluanta...
Ruginita? Poate. Poluanta? Hai sa fim seriosi. Asta cu poluarea e o gogoasa mass-media, pe care numai cei paraleli cu domeniul auto o sustin. Te sfatuiesc sa faci urmatorul test: intra intr-un garaj cu o masina diesel, euro 5 intr-un garaj, si tine-o 3 minute la relanti, cu usile garajului inchise. Dupa ce iesi, aerisesti garajul, iti trece tusea, ameteala si usturimea din gat si de la ochi, repeta experimentul cu o Dacie de 30 de ani, ai sa vezi ca rezisti linistit, desi Dacia e non-euro. Cat despre recomandarea ta, sa stii ca scuterele dupa 2-3000km incep sa te lase in drum, si nu e tocmai ok sa dai 1500e in fiecare an pentru un scuter nou, pe care te poti baza. Astia totusi sunt bani de masina.
syv12345 întreabă: