Nici o masina de lux nu-si "merita" banii. O masina de lux nu este o investitie, ci o cheltuiala. Este un obiect care se depreciaza extrem de rapid, si care necesita in plus si cheltuieli de intretinere.
Oamenii care cumpara masini de lux se impart in doua mari categorii:
- Oamenii bogati care-si permit cu adevarat o masina de lux si care sunt constienti ca masina aia este o groapa de bani, dar isi asuma din start aceasta pierdere pentru ca este o fractiune mica din averea lor
- Oamenii care vor sa pozeze in oameni bogati si-si cumpara masini pe care nu si le permit. In 99% din cazuri ajung sa regrete decizia 3 luni mai tarziu, cand realizeaza cati bani au pierdut
Personal, nu mi-as cumpara o masina de lux decat daca venitul meu anual ar fi de doua-trei ori mai mare decat pretul masinii.
Cand e vorba de un asemenea buget deja nu te mai gandesti care masina merita, ci pur si simplu ce iti place mai mult. Daca tie iti place masina ata si iti permiti si sa o intretii dupa achizitionare, de ce nu? Gen, sa nu simti lipsa la suma aia de bani ce o dai pe masina.
Nu, chiar daca as avea buget de ce? Un logan full option de 10000 euro ce are? Mi se pare confortabil si tot ma duce unde trebuie ca si celalalt.
Parerea despre Mercedes ala e buna, dar doar atat.
Adica de ce sa-i imbogatesc pe altii aiurea.
Daca e necesar e ok de ex la telefoane, e normal sa iau unu foarte bun sa ma tina ani, dar intre logan si merzan eu unul nu vad o mare diferenta cand vreau sa ma duc din puncul A in B.
Dar altii sigur, gandesc alfel.
Da si ba. E o mare diferenta de confort intre masinile care pur si simplu te duc din A in B si alea scumpe. Bine, nu zic ca alea scumpe isi justifica pretul. Daca as avea bani de un CLS 450 mi-as lua frumos o Tesla si as angaja un sofer. Banii pe care i-as economi la consum/revizii/consumabile i-as da pe c*rve.
Pai am zis, fiecare cum gandeste. Asaaa, bravo man, pai si eu la fel, decat sa dau 80000 pe un merzan, as da 10000 pe un logan full, si restul m-as duce la fete, na, desi ma cam inhib la ele si nu merge, cand vad un om strain cu care nu ma simt in largu meu.
Deci cu banii aia as face altele, poate o mica casa pe pamant sa nu pice blocu la cutremur.
Nu agreez NICI O MASINA noua cu exceptia celor de la Mazda, Honda, Suzuki si Renault.
Daca ar fi sa aleg un Mercedes, as alege intre W124 sau W203.
W124 e mai indestructibila decat W203, dar W203 e mai moderna si mult mai buna ca fiabilitate decat CLS 450 (cred, sansele sunt mari sa fie asa).
Masinile facute dupa 2010 sunt in mare parte gunoaie, cazane de tuica, conserve de ton.
In perspectiva mea un bolid este asa :
-sa fie fiabil;
-sa nu se strice des;
-sa nu fie o avere reparatia;
-sa aiba scaune comfortabile si aer conditionat;
-sa aiba putere decenta, cuplu si un sunet frumos motorul;
-sa fie distractiv de condus;
Uite niste "bolizi misto" :
-Honda Civic 1.8 VTEC Mk8 (fiabila, ieftin de reparat, cea mai sport din gama ei, se tureaza foarte mult);
-Ford Focus Mk2 1.6MPI (fiabila, motor de mazda japonez);
-Mercedes W124 (daca gasesti una in stare buna si o restaurezi complet, poate mergi 1 milion km fara interventii majore, ba chiar o poti vinde mai scump in viitor, dat fiind faptul ca masinile mai vechi tind sa-si recapete valoarea);
-BMW 523i E60 (motor de 3 litri, fiabil, senzatie tare si rasplata pe masura);
O masina de lux sau sportiva e mult mai greu de condus intr-un mod placut datorita fricii de a nu o strica prea des sau datorita puterii excesive pentru care trebuie sa-ti asumi o responsabilitate enorma in fiecare secunda a participarii la trafic.
Masinile ieftine, mai vechi, cu maxim 100-180 de cai sunt distractive, ieftin de intretinut (unele mai mult ca altele), mai fiabile (in special japonezele) si suficiente.
Care e la tine diferenta intre sa fie fiabil si sa nu se strice des? M-ai bagat efectiv in ceata cu faza asta.
O părere foarte bună si da își merită banii
Dacă mi-ar permite bugetul logic că l-aș lua dar să am și banii să-l întrețin că are ceva consum
Nu mi-as lua, ca e urata.
Mi-as lua alt Mercedes, cu un aspect mai serios.
Si nu stiu ce motorizare se ascunde sub acel 450, dar chiar daca mi-as lua masina de lux, mai sus de 3.0 sau 3.5 cu turbo/compresor, nu mi-ar trebui. Uneori nu ai ce face cu un motor in 4 cilindri, V-urile pe benzina deja sunt l ba trista, greutate inutila.
De-ai sti cata rugina avea W124-le meu in 2012, n-ai mai numi-o masina. Si a mai avut un amic una, mergea ca naiba.
Nu zic ca sunt rele, dar e mai "indestructibil" Golf 2 decat W124. Si urasc VW, mi-e greata efectiv de seria Golf. Insa 2-ul a fost tanc, am lucrat la multe, si au tabla incredibila, la fel si mecanica.
W123 consider ca a fost mai bun decat W124.
Stanmariusvasile întreabă: