O oai cu inceputul. Daca ai fi vorbit de modele mai vechi 2004-2005, iti spun din proprie experienta sunt extem de proaste si la putere si la fiabilitate si la tot.Cat despre modele noi nu sunt nici ele foarte stralucite dar, pentru cine nu are pretentii si vrea o masina noua e ok.Cel mai ok motor de pe logan este cel de 1.5 dci, chit ca mai pica un injector, o turbina, dar e ok, sunt fiabile.De 1.4 mpi si 1.2 nu are rost cred sa vorbim, puturoase cu draci si proaste cu draci.Eu am avut 1.4 mpi modelul 2005 75cp, de la 120-130 trageam ca de un cal mort, la urcare cel putin daca eram 3 persoane in el, simteam ca trag de el, cat despre fiabilitate, m-a lasa in mijlocul drumului in timpul garantiei, m-au luat cei de la ASV. Dupa 4 ani jumate, 5 mi-a dat rugina pe el, serios? Pe un golf4 din 1999 care e intretinut nu a dat rugina si da pe o masina mai noua? In orice caz loganul a fost conceput pentru Romania, inalt, instabil(din pacate, cel putin modelul 2005-2010),cu piese ieftin, un comfort destul de prost dar la unele motoare fiabile la unele foarte dar foarte proaste.Ce am scris mai sus acestea sunt avantajele/dezavantajele loganului.
1.2 mpi este mai rau ca cel de 1.4 mpi dpdv al puterii, adica tragi de el calumea, dar la fiabilitate eu zic ca e ok, dar tot 1.5 dci e baza.
1.6 mpi 90 cp, putere relativ ok, dar nu ceva de speriat, totusi sunt numai 89 cp viteza maxima fiind limitata undeva la 177-180 maxim, cat de cel in 16v eu zic ca cel mai puternic motor dupa logan, adica 190 il ia fara probleme, un motor chiar bun, pacat de caroseria proasta
PS:Cel mai bun este 1.5 dci, 1.6 16v, 0. 9tce, 1. 6mpi, 1.2 mpi, 1. 4mpi.
Bafta!
1.5 dci cea mai decenta, are si ceva putere face si consumuri bune.
1.6 nu mai exista de mult in gama, dar era sprinten motorarul ala de 16v mai ales
1.4 extrem de puturos.
1.2 si 09.9 generatii noi de motoare, mici si umflate cu steroizi (turbina). 1.2 cred ca e aceeasi puturosenie ca si 1.4 desi nu l am condus
0.9 Tce este praf motor-ul..am condus unul pe autostrada in Austria si murea daca ii mai dadeai drumul la ac..la 140km/h..numai cu a-4a il tineai la 140. daca ii dadeai a-5a iti pierdea viteza in linie dreapta
Nu imi plac prea varza prea scumpe la piese, prea se strica mi-a lasat un gust amar in gura
1.5 dci iti spun ca trage binisor, nu e chiar puturos (depinde si de starea motorului, daca este vreun motor mai obosit iti dai seama ca o sa traga mai repede caruta cu cai )
1.4 mpi - Sincer, motorul mi se pare chiar unul extrem de puturos... este bun dar sa nu ai asteptari sa treci de 130 si sa nu miroasa a lumanari incinse in masina.
1.6 16v - Este sau era, un motor foarte bun, cred ca singurul motor din toata gama dacia care chiar tragea decent si se comporta foarte bine.
1. 2mpi - nu stiu, dar din moment ce 1.4 este foarte puturos, nu prea imi imaginez ce forta o sa iasa din el.
0. 9tce - de asta chiar nu stiu.
Recomand 1.6 16v 115cp cu cea mai mare placere.
Am vazut rugina si pe Golf 5 si Passat b6, asa ca nu e doar la Dacia problema. Despre 1.4 cred ca glumesti, a fost cea mai fiabila motorizare a grupului, pana in 2010 cand nu mai putea sa faca fata standardelor euro5 si atunci locul i-a fost luat de 1.2 16v, un motor la fel de fiabil si mai puternic decat 1.4 chiar daca are tot 75 cai. Daca te astepti la altceva decat economie atunci nu intelegi ce inseamna Dacia.
Incep cu al' mai mic.
0. 9TCe, motor fiabil (pana acum), nu am auzit sa fie probleme. Turbina il ajuta mult, face reprize bune, consumuri bune.
1.2 16V - Unul din cele mai fiabile motoare ale grupului, il inlocuieste pe 1.4 8V, scoate consumuri ok, il am si eu pe clio si nu ma plang.
1. 6MPI - Inca mai este pe Lodgy si Dokker, nu am avut ocazia sa-l conduc, deci nu pot sa ma pronunt. Avea reprize bune, viteza maxima era ok.
1.6 16V - asta era motor bun. Ti-l luai pentru forta, nu pentru consum, probabil cel mai bun cadou facut de Renault.
1.5 DCi - In trecut au fost probleme cu injectoarele la cel de 65 cai, dar cel de 75 respectiv 90 cai din zilele noastre nu au problema asta. Doar de la motorina proasta sau revizii nefacute la timp se poate strica. In rest am numai cuvinte de lauda pentru el. Consum de 5.5% in oras nu cred ca ai mai vazut nicaieri.
Eram sigur ca va bagati sa comentati voi astia "dacioti".Eu am avut motorul asta, nu numai pe logan dar si pe symbol si "de aceea le-am tinut, si le am pana acum" de bune ce au fost, sincer.Cu loganu am mai spus ce probleme sunt, si da golf5 ruginit am vazut si eu, dar cu sute si sute de mii de km si nu era ruginit, era deocjit sau daca a ruginit a fost lovit si nu a fost facut asta mi-a spus mecanicul, passat b6 ruginit insa nu, doar decojit atat la fel ca lo golf5.Eu si la Skoda si la Vw am avut garatie la tabla 10 ani, la logan cat se da?
Si inca o raspuns "de bibicus" scuze de expresie, cum sa zici prostia asta ca 1.4 mpi si 1.2 mpi e puternic? Serios frate? Acum chiar serios, serios? cu loganu` de 1.4 mpi de abia te bazai intr-o depasire, adica ma rog, nu ca ma laud dar mi-am batut joc de un prieten, nu cu 1.4 mpi cu 1.6 mpi,intr-o depasire,cu toate ca acest lucru nu se face,dar era libera soseaua, aveam statii amandoi, a incercat sa ma depaseasca, am bagat si eu piciorul in ea cand a vrut sa ma depaseasca siii... ) "chiar m-a depasit", dar cand s-a trezit a cazut din pat mai pe intelesul tuturor nu a putut sa ma depaseasca.SINGURUL MOTOR PUTERNIC CA SA ZIC ASA DE LA logan ESTE CEL DE 1.6 16V, care sincer il ador, dar chiar daca are acest motor, tot nu aleg logan, prefer o laguna mai veche si mai buna.
De 1.2 frate numai zic, cum sa zici chesti astaaaaa? Am zis, 1.2 a fost mai fiabil ca 1. 4mpi cu mult,prieteni de ai mei au avut, si au fost super multumiti de el, in schimb de putere ba.
Dar na, si eu zic ca Vw e mai tare ca Bugatty, dar realitatea e altaaa )
Un raspuns*
Chestia cu lovitul,sa fiu mai explicit, zgariat, lovit de o bordura, etc, nu accidente.
Razi ca boul la poarta noua. Daca ai sti despre ce vorbesc nu ai mai comenta nimic. De 1.2 nu am zis altceva decat ca e mai puternic ca 1.4, se simte bine in turatii mari. Nu am zis ca 1.2 sau 1.4 sunt puternice. Dar ala care nu vede altceva decat VW atat stie. Inchei aici discutia, prefer sa te pun pe ignore decat sa-ti citesc aberatiile.
1.5 dci: putere decenta (sunt si de puteri chiar mari, 90 si 110, daca nu ma insel, care fug cu tot cu Dusterul de nu te tii de ele), insa pretentioase la motorina (ca orice common-rail), si cu limita de fiabilitate undeva pe la 500. 000km daca e intretinut bine. Daca e forjat se poate sparge si dupa 250. 000km.
1.4 mpi: am avut, intr-adevar cam puturos (la 75cp n-ai ce sa-i ceri), economica pentru o berlina cu atat spatiu util, foarte fiabil (a mea avea 400. 000km si functioneaza fara probleme si in ziua de azi).
1. 6mpi: putere ok, consumul insa nu e chiar mic, fata de 1.4. De fiabilitate n-am auzit nimic rau.
1.6 16V: un motor deja cunoscut ca fiind reusit, cand a fost pus pe Logan. Cred ca e mai econom decat 1. 6mpi.
1.2 16V: si mai puturos decat 1. 4mpi, cuplu mai palid la aceiasi 75cp, insa fara probleme de fiabilitate, si consum foarte scazut, un prieten zice ca a scos di 3.6 cu ea, extraurban cu inca 2 persoane.
0. 9tce: n-am condus, am auzit doar laude, chiar si de la taximetristi.
Parca mai este si un motor 1. 2tce, ala doar pe net l-am vazut, nu stiu nimic de el.
Per total, in afara de problemele dci-urilor pe care le-am tot vazut (chiuloase si pistoane topite de la injectoare blocate), motorizarile Renault sunt geniale, fiind poate cele mai fiabile motoare low-cost de pe piata, la momentul actual. Se zice despre Renault ca sunt scumpe la intretinere din cauza preturilor la piese, insa o piesa de 400 de lei, schimbata dupa 3 ani, nu prea e 'mai scump' decat piese de cate 150 de lei, odata la 6 luni, cum se intampla la masinile nemtesti alergate, care ajung la noi sa fie inmatriculate de bune.
Asa sa si faci.Cine vorbea? Cine ridica in *** atat "rienou"? Si nu vad numai Vw,tocmai am zis in unele raspunsuri date de mine care sunt cele mai fiabile/rezistente masina,asa ca de ce vorbesti fara sa stii? Avem si noi o cutiuta de renault,a lu` mama si-a lu` tata,si gata renault e peste VW, e o aberatie mare spus de voi astia cu renault, dar fie ca voi "rieno ie multe si ie bunie"
Chiar te rog sa numai comentezi la raspunsurile mele, nu am nevoie sa ma corecteze unul ca tine
Bafta, ai grija cu rugina si motoru` )
Tata are un logan 1.4 din 2005 si merge bine Al nostru e intretinut.
mi nu mi se pare puturos
Deci jur ca a luat 170