Cifra octanică reprezintă rezistența combustibilului la autoaprindere în condiții de compresie în motorul cu ardere internă. Dacă introduci în mașină o benzină cu o cifră octanică mai mare decât cea specificată de producător, în general, nu ar trebui să cauzeze probleme majore, dar nici nu ai beneficia de o îmbunătățire semnificativă a performanței.
De ce e eronat si amuzant raspunsul d-le Darius. Asta se intampla daca motorul e construit pentru cifra octanica mica si folosesti unavsuperioara. Se incepe terminarea motorului cu segmentii si se ajunge inclusiv pana la pistoane.
Daca pe masina scrie ce spui, daca folosesti de 100, nu cred ca se intampla nimic rau.
Dar daca bagi de 100 banui ca e si mai scumpa, asa ca baga si tu de aia minim 95.
Benzinele cu cifra octanica mare nu formeaza calamina pe injectoare.
Omu' vrea sa-si bage benzina premium, nu kerosen. Asta cu distrugerea motorului e o vorba raspandita de batranii necunoscatori pentru ca asta este nivelul din Romania, din contra, nu distruge motorul ci il protejeaza si il curata, mecanicii recomanda diluarea 50% standard si 50% premium periodic pentru a mentine injectoarele curate.
,mecanicii recomanda diluarea 50% standard si 50% premium''
M-ai facut sa rad. Ciudat dar benzina nu se amesteca. cea cu cifra octanica 95 nu se combina cu aia de 100 sa iasa 97.5. Nu taica, nu. Sorturile de benzina raman straturi cum se intampla daca combini apa cu uleiul.
Eu mi-am terminat un motor din cauza ca am folosdit benzina cu cifra octanica mai mare. De ce crezi ca producatorii de automobile recomanda un anumit tip de benzina? Puteau scrie doar benzina.
Voi tinerii nici nu stiti dar nici nu vreti sa invatati.
Sustineti tot felul de tampenii.
skif2skif întreabă: