Depinde si ce masina este.
Daca e un Roys, atunci pretul consumului este neglijabil langa valoarea masinii.
Daca este o masina de serie, de peste 20 ani, atunci te mai gandesti, ce costa mai mult: intretinerea si reparatiile masinii sau combustibilul consumat in plus fata de alte masini.
Nu asculta pe AnaMaria. Habar nu are ce zice la aria Auto. Zilnic bate campii pe aici. E perfect normal consumul ala pentru un benzinar de 1.8 in oras. Poti incerca sa conduci mai economic.
Ai dreptate ) acum am vazut ca e femeie
12-13% imi manca Dacia 1.4, la naveta spre primul service la care am lucrat: era iarna (-10 sau chiar -20), aveam 3km de deal, coloane de navetiste care mergeau cu 40. Fie ca ma puneam cuminte in spatele navetistelor, sau depaseam coloanele, tot 12-13 imi iesea.
La drum intins, scoteam 5.5% cu aceeasi masina, + inca 2-3 persoane, si bagaje.
Eu zic ca e foarte normal 12% urban, dar extraurban, tot ce e peste 7% e enorm. Aici vorbesc de motoare de tot felul, intre 1.4 si 2.0.
De-a lungul timpului, la masinile detinute, am observat asa: benzinarele sar de 10% urban, mixt 7-8, iar extraurban spre 5.
Dieselul urban nu urca peste 8, mixt depinde de motor (poate fi 5, poate fi tot 8), dar extraurban incep sa le calc pe coada, se invarte "morisca"(turbina), si imi mananca toate peste 6. La benzinar nu conta ca merg in limita legala, ori schimb vitezele ca in nfs, consumul era acelasi, foarte bun, in afara localitatii.
La fel si in oras, la diesel ai consum bun daca nu atingi acceleratia; cand imi iau cate un demaraj cu turbina la inaintare, aprind becul de motorina din doua semafoare. Pe cand benzinarul aspirat, daca se tureaza mai tare, nu mananca cat 3 motoare, ca in cazul unui motor turbo.
12% imi ia mie 2. 0tdi in oras
7% in afară
8.5% combinat
Deci nu e ceva de speriat.
Dar eu nu vad nicun avantaj la masinile pe benzină, absolut niciunul.
In cazul tau, nu ai precizat cum ai facut acel consum.
Dacă e facut in afara, clar...da-o naibii.