Se poate plafona in doua feluri:
-sa nu mai poata trage peste o viteza anume (ce ti-a explicat 'suntserios' cu cutia si cuplul motor);
-sa ajunga la turatia maxima la care e limitat motorul, caz in care ar putea incepe sa oscileze putin turatia, adica sa mearga in reprize, nu stiu cum sa-ti explic...
Faza cu lipsa cuplului mai mare, apare la unele masini care au treapta a 5-a pentru consum, si in unele cazuri poti merge cu viteza mai mare intr-a 4-a decat a 5-a.
Deci prin plafonare pot spune ca se inmoaie masina, nu mai trage si creste peste viteza de plafonare foarte greu.Este fixata limita maxima, ramane la acelasi nivel. P.S am mecanici auto in familie!
Bun mersi de sfat.Cine spune ma ca fetele nu se pricep la mecanica.
Inseamna ca respectiva combinatie din cutia de viteze a ajuns la momentul de cuplu maxim, practic motorul nu mai poate distribui puterea catre roti
e fix ca al bibicleta cand ai o combinatie de pinion si foaie si oricat ai pedala nu merge mai repede