Păi o mașină d-aia veche cum ai amintit, costă cât o reparație (minoră) la una nouă. Deci merită?
Eu conduc zi de zi un passat in 1996 b4 1.9Tdi.Merg cateodata atat de mult incat uit sa mai bag motorina De stricat nu s-a stricat niciodata(motor, cutie etc). Bine inteles, un brat, o bieleta, aia e normal, se mai schimba. Taxe:asigurare pe 1 an 300 de lei, impozitul 180 de lei.E cam scump pentru ceea ce ofera o masina care costa maxim 2000 de lei
In ziua de azi s-au mai ieftinit masinile. Nu merita sa iei ceva gen dacia 1310, matiz, sau altele sub anul 2000. Gasesti de exemplu golf 4 din 2001-2002 in jur de 1000E, bani pe care in cateva luni i-ai strans. Chiar si cu salariul minim iti permiti una. Taxele sunt aceleasi, daca este motor mai mare de 2000cmc, platesti enorm la orice masina. Conteaza sa nu fie vreun putregai de masina ca sa poti sa iei ITP-ul.
E ok cu o masina veche, dar sa fie in stare buna, este mult mai simplu de reparat, daca ai cunostinte o faci si acasa mai profi decat in service, si cu costuri reduse.Eu de mic am fost pasionat de Dacia 1310, am luat una din 2002 in stare buna si am inceput cu modificările.Pentru mine cea mai mare satisfactie este ca am reusit sa imbunatatesc dacia, cu performantele ei slabe si sa o duc sus.
Am inceput cu suspensie custom, jante in 4 prezoane, frane îmbunătățite, motor pe injectie pe care l-am dus la 90 de cai cu anumite modificari, antifonare completa(este foarte silențioasă in timpul mersului, nu se mai aude motorul.)si multe alte imbunatatiri la interior si exterior, nu le mai enumar.
Masina ruleaza mai bine ca un golf 4, franele tin foarte bine, e mai stabila pe curbe si trage destul de ok, dar m-a interesat doar sa am o putere decenta si mai mult confort.
Poate ca altii ar zice ca sunt nebun, ca am bagat bainii intr-o rabla, dar pe mine masina asta ma face fericit!
Acum nu zic ca masinile vechi sunt cele mai bune, nici nu va sfatuiesc sa va cumparati una.Nu au performantele si nu iti ofera siguranța celor noi.
Masinile vechi se devalorizeaza foarte putin spre deloc, deci ai doar costuri de intretinere.
Masinile relativ noi (2005-2015) merita cumparate pentru ca au dotari foarte ok si arata si foarte modern, se devalorizeaza destul de putin, dar tot pierzi ceva.
Masinile noi sau aproape noi(2019-2020) se devalorizeaza cel mai tare, cam 50% in primii 2-3 ani, deci sunt costuri exagerat de mari, de aceea o sa vezi ca majoritatea oamenilor cumpara masina intre anii 2005-2015, are dotari, frumusica, nu pierzi mult la revanzare, etc.
Depinde in ce stare o iei. Ca daca ai ghinion si este in faza cand pica tot de pe ea ca nu i-a fost schimbat nimic, atunci nu costa masina cat piesele. Consumul acum este si in functie de motor. Cu unele piese este mai greu sa le gasesti in ziua de azi noi si originale. Majoritatea isi schimba piesele la dezmebrari. Per total nu este scump sa intretii o masina veche (din cele mentionate de tine) dar gasesti si ceva bunicel pe la un 2006 la 35-40 de milioane asa ca nu vad rostul. Loganul ramane baza si am tot zis ca imi iau si eu unul la 1k euro sa il tin ca masina de rezerva.
Sant romani care si-au restaurat daciile in tuning, arata mai bine si trag destul de bine. In cazul meu daca nu are 6 viteze, 2 usi si tractiune spate nu pot considera vehicul decent.