| Începătorul988 a întrebat:

Cum este mai ok? Cuplu la 2000ture sau la 4000? Diesel

11 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Cuplul il gasesti pe o plaja de turatii. Pe o plaja mai restransa ai sa gasesti cuplu maxim si asta e dat in specificatiile masinii de producator daca vrei sa il afli

| Începătorul988 explică (pentru suntserios):

Am vazut ca la unele masinii cuplul maxim este atins la 4000turatii, iar la altele la 2000. Ambele 2. 0diesel

| relian a răspuns (pentru Începătorul988):

Asa ai vazut tu? Pai masina are ceasurile alea, te uiti la turometru sau cum ii mai zice si vezi pana la rosu cat arata, aia e tot.Cuplu ce spui tu este maxim la maxim de rotatii ce poate masina respectiva, intr'o treapta de viteza nu maxima, ci urmatoarea in jos.
Eu nu am vazut masini sa aiba turtaia maxima de 2 mii cat zici tu, pe la 2 mii sau 2 mii 5 sute atunci schimba vitezele, bine uneori si la o mie si, dar ce spui tu de 2 mii poate stiu si eu unde ai fi vazut.Tot ce se poate, tu stii mai bine.

| Începătorul988 explică (pentru relian):

Focus 2 2. 0tdci cuplu maxim la 2000rpm.
Golf 5 2. 0tdi cuplu maxim la 4000rpm. happy ce ziceai?

| relian a răspuns (pentru Începătorul988):

Ce ziceam? Am spus sa te uiti la bord si acolo arata ce turatii are masina respectiva, asa stii exact cum sta treaba.Am vazut ca ai spus diesel, da e ok, motoarele astea sunt mai puturoase laughing eu ma gandisem la cele pe benzina.Si nu am spus ca n-ar fi, am spus ca eu nu am vazut, aia nu inseamna ca am spus ca nu este adevarat.

| Începătorul988 explică (pentru relian):

Raspunsurile tale nu au legarura cu intrebarea mea.
Eu doar am intrebat cum este mai ok, cuplu maxim la o turatie mica sau la una mare.

| relian a răspuns (pentru Începătorul988):

Am raspuns, dar tu citesti numai ce vrei.Am spus la turatia cea mai mare ai si cuplu cel mai mare.La turatie mica ce cuplu vrei sa ai, mare?

| Începătorul988 explică (pentru relian):

Sunt unele masinii de dezvolta acelasi cuplu la turatii diferite.
Focus 2. 0tdci 136cp 350nm/2000rpm
Golf 5 2. 0tdi 140cp 350nm/4000rpm. Poftim, si mai sunt multe

| relian a răspuns (pentru Începătorul988):

Asa si? Asa sunt construite, depinde ce transmisie au, motoru trebuie sa se potriveasca cu transmisia, sau invers, de aia unele au mai multe rotatii altele mai putine.
Daca una are 2000 si alta 4000 asta nu are mare importanta, cu transmisia adecvata pentru motoru respectiv, ambele fac acelasi cuplu.
Fabricantu stie de ce a facut asa, noi nu suntem ingineri, ori priectanti de motoare.Bineinteles ca exista o explicatie, dar pe multi ne depaseste, iar cel care stie, mai mult ca sigur nu explica pe intelesul tuturora.
Eu cred ca este ok ce face fiecare fabricant, cai 2 mii cai 4 mii nu le-a facut ala aiurea asa.
Tu vrei sa stii asa ca idee,ori vrei sa stii de care masina sa cumperi? Cumperi o masina care sa functioneze corect,restul datelor tehnice depasesc pe multi,nu am facut noi scoli de mecanica sau mai stiu eu tehnice sa stim.
Dupa cum observi pe aici nu sunt asa mari cunoscatori in alea fizicii,cu intrebarea asta vezi exact ce stie fiecare laughing adica daca nimeni nu vine sa explice,asta arata ca majoritatea dau raspunsuri luate dupa net,nu ca ar stii ei ceva clar.
Eu recunosc ca ma depaseste, desi as putea cauta si sa gasesc ceva date tehnice, apoi sa inteleg de ce una e asa, alta este altfel.
Dar sa fac asta pentru orice chestie, pfff ai stat toata ziua sa afli cate ceva, nu mai ai timp pentru nimic.Ca vorba aia odata ce esti curios de ceva, vrei sa afli mai multe.Azi esti curios de chestia asta,maine apare alta chestie interesanta si iar esti curios si tot asa.
Dar daca esti numai curios de masini si motoare atunci poti sa iti faci timp si sa afli.
Eu am invatat ceva de motoare, dar am uitat, trebuie sa iau iar cartea la citit, sa vad chestiile astea cuplu, rpm etc, dar cum ziceam mi-e lene ca de abia stau laughing

| Începătorul988 explică (pentru relian):

Doar am intrebay care este mai ok. Sunt benzinare care au cuplu maxim la 3000ture, iar dieseluri la 4000. Eu stiam ca dieselul are cuplu mare la turatii mici

| relian a răspuns (pentru Începătorul988):

Asa si este, motoru diesel are cuplu mare la turatii mici, dar sunt puturoase, adica au cai putere putini.Cuplu este mai mare pentru ca presiunea din cilindru este mare, deci forta care apasa pe acel piston este uriasa, mult mai mare ca la motoarele pe benzina.
In schimb nu poti mari puterea daca ai cuplu mare.De fapt CP este data de cuplu si turatie in unitatea de timp.
Cu alte cuvinte cuplu este forta care duce masina in cazul nostru pe drum,iar CP este forta care te ajuta sa duci masina pe drum mai rapid.
La motoarele diesel nu poti avea cuplu mare si turatii foarte mari,nu stiu sigur de ce,probabil ca sar dezmembra acel motor,sar rupe,iti dai seama ce forta exista in acel cilindru la diesel,daca ar avea turatie mare,sar duce dracu toate alea laughing
De aia cred,nu sunt sigur,dar asa cred ca este,la diesel avem turatii mici,de unde si putere mai mica, de aia motoarele disel nu au asa cai multi, de aia se zice cas mai puturoase, nu au demaraj pentru ca nu au turatii mari, dar au cuplu mare. ceea ce inseamna ca pot pleca si duce masina pe drum usor, dar nu si rapid.Deci sunt avantaje, dar si dezavantaje.Un alt avantaj este consumul redus, tocmai pentru ca turatia mare inseamna consum de combustibil, nu? La orice turatie acolo se consma combustobil, iar cu cat mai multe turatii cu atat mai mult conbustibil trebuie ars. Cele pe motorina avand turatii mici, normal consuma mai putin.

Acum avand in vedere ce tu ai intrebat care e mai bun? Treb sa iei in calcul ce anume te intereseaza.Masina aia cu 2 mii de ture probabil consuma f putin comparativ cu aia de 4 mii, dar cea de 4 mii sigur este mai rapida.
Cu alte cuvinte trebuie sa stii ce anume te intereseaza pe tine, consumul, sau viteza, pe ambele nu le poti avea, asa se pare, cel putin deocamdata.

Întrebări similare