))) indiferent daca e pe lant sau curea, se schimba. trebuie blocata volanta si axele cu came. daca ai curea, se slabeste rola intinzatoare. daca ai lant, se scoate patina. daca nu blochezi volanta si axele cu came o sa sara de la punct.
Porneste fara nici o pbl numai ca ramai fara alternator. pompa de apa si servo... si ac daca are...
Pentru a scoate lantul trebuie sa ii dai chiulasa jos si capacul de pe bloc... altfel nu ai cum sa il scoti
Pentru eugen constatin: ruperea curelei sau a lantului de distributie implica niste riscuri ridicate, aproape de 100% de distrugere a pistoanelor, supapelor, axei/axelor cu came, chiuloasa eventual biele si bloc motor. Rolul distributiei este acela de a asigura sincronizarea perfecta dintre pozitia pistonului in raport cu pozitia supapei, a vibrochenului si axei/axelor cu came. Punctul mort superior al pistonului implica pozitia de "inchis" a ambelor supape. Odata cu inceperea coborarii pistonului spre PMI (punctul mort inferior) supapa de admisie incepe sa se deschida. Ruperea distributiei face posibila desincronizarea axei/axelor cu came in raport cu vibrochen astfel: cand pistonul va urca spre PMS (punctul mort superior) supapa de admisie si/sau evacuare va/vor ramane deschise ceea ce determina distrugerea supapei si a pistonului in cel mai bun caz. Din punctul meu de vedere la acest capitol stau mai prost motoarele OHV, care inseamna ca au axa cu came putin deasupra vibrochenului, iar legatura dintre tacheti si culbutori va fi facuta prin intermediul unor tije impingatoare.
Lantul de distributie se poate verifica pentru uzura. il scoti, il pliezi, apoi il ti ridicat dar in pozitia in care el ar trebui sa stea drept. daca se curbeaza vizibil sau exagerat, trebuie schimbat
Sunt mecanic auto... de meserie. si lucrez mai mult pe mergedes sprinter. de 3 ani de zile un singur lant de distributie am vazut rupt...
Eu nu contest cunostintele tale. dar, cum ai spus si tu, si lantul se poate rupe. deci exista o posibilitate. bineinteles ca el se schimba la mai multi km decat cureaua. nu mai stiu exact care este "limita" curelei, parca era 70. 000 km sau 3 ani. oricum la lant e mult peste. de multe ori schimbam masina inainte sa schimbam distributia