Desigur. Insa depinde. Nu viteza normala pe teren plat, acolo e aceeasi, poate doar difera numarul pinionului pe care se merge daca nu e ultimul, in functie de angrenajul pedalier, de puterea biciclistului si calitatea biciletei, dat fiind ca pinioanele nu au toate aceiasi dinti la ambele blocuri. La urcus insa, cu siguranta. Viteza cea mai mica e data de pinionul cu cei 34 de dinti, viteza obtinuta la cel de 28 fiind la al doilea bloc de pinioane undeva la al doilea sau al treilea pinion, sau raportul ar fi undeva intre cele doua, daca nu exista un pinion de 28. (exemplu: ai 14-16-19-23-25-29-34, viteza cea mai apropiata ar fi la pinionul de 29, desi e intre 25 si 29, deci ar fi cam a doua viteza). Asta inseamna ca la blocul cu 34 ai o viteza in plus la raport, desi ai acelasi numar de viteze. Cit de important este? E enorm de important la urcatul pe pante. Ca sa intelegi, mie cand am urcat pe Transalpina mi-a parut rau ca nu am cumparat cand am luat pinioanele blocul cu 32 pe ultimul pinion, era la acelasi pret fata de cel cu 30 cit am luat, dar mi s-a parut prea mare pentru designul bicicletei (aveam una supla), si am avut de tras din greu la urcus. Doi dinti la pinonul cel mai mare puteau face diferenta. O diferenta si mai mare, intre 28 si 34, e chiar notabila, e o diferenta in mod normal de doua viteze, bicla merge mai incet, dar si mai usor, ceea ce inseamna mult cand urci.
Cu cat pinionul e mai mic adica are dinti mai putini si foaia e mai mare- are dinti mai multi cu atat viteza e mai mare!
Dinți mai multi=efort mai mic, viteza mica. Dinți pitini=efort mare, viteza mare.
La viteză ambele se vor comporta la fel, având 14 dinți pe pinionul mic. In sarcina mare, pe cel cu 34 vei pedala mai ușor, dar vei înainta mai incet decât pe cel de 28