Segmentarea sau schimbarea unui set motor este o operatie calificata, presupune ceva mai mult de minimum de cunostinte de mecanica auto, trecerea de la o cota de reparatie la alta se face cand arborele cotit are o uzura sau o ovalitate mai mare de 0.02 - 0.03 mm, daca uzura arborelui nu depaseste cotele de mai sus se pot inlocui cu succes cuzinetii cu alt set de cuzineti de aceeasi cota,
segmentarea sau schimbarea unui set se face in momentul in care se constata un consum de ulei sporit apoi o lipsa de putere, rectificarea unui arbore se impune in momentul in care se constata o lipsa de presiune a uleiului si o uzura a cuzinetilor si a arborelui cotit.
Manopera este cam 14 - 16 ore de lucru. Ca bani in functie de tariful orar. Daca mai faci RK si la chiuloasa mai pui inca 200ron. Consumabilele (ulei filtre antigel) in functie de unde le cumperi si ce marca. Despre piese o sa afli de la furnizor. Ar fi bine sa cumperi si consumabilele tot de acolo si sa ai un discount total.
Piesele cam 600 de lei plus manopera 700 te duce la 1300, acum depinde de masina, de service sau mecanicul la care mergi! 1. demontezi distributia, si anexele care cuprinde admisie si evacuare, demontezi capac ax came si demontezi chiuloasa.Demontzi baia, scoti pistonele afara, dai jos segmentii vechi, cureti canalele segmentilor, montezi segmentii noi, dispusi la 120°, bagi pistoanele la loc cu ajutorul unui colier din tabla sau unul de constructie speciala, pui baia la loc, strangi chiuloasa si montezi anexele! Sunt operatiuni pe care nu ti le-am enumerat, demontat si remontat biele, ulei din motor, antigel s.a.m.d. Bafta Av!
Salut Av, eu chiar la un vw golf m-am gandit cu raspunsul meu!