Dacă nu ai o situaţie financiară prea bună mi se pare o prostie să te complici şi cu un credit. Dacă ştii mecanică măcar la un nivel minim cel mai rentabil e cum au spus şi mecanicii ăia, să iei una second-hand, că sunt multe întreţinute bine şi după ceva timp să o schimbi. În rest fiabilitatea diferă de la o maşină la alta.
Un atutoturism nou il achizitionezi doar daca ai venituri mari si regulate, putand sa-ti permiti sa platesti rata lunara la banca, in general pe 3 sau 5 ani. Asta in situatia in care nu te stresezi si de rata la casa, cheltuielile lunare de energie, intretinere, gaze, telefon si mancare.
Daca veniturile tale sunt mici, sau nu sunt constante, este mai bine sa te orientezi la o masina second hand, categoric pe motorina, pentru ca si benzina costa enrom si cumparand-o sa te uiti la ea, neputand sa o folosesti decat in weekend, sau in concediu, este nejustificabila cheltuiala.
Sincer am avut motorina, mi-a placut, pana ce mi-am dat seama ca in sezonul rece nu faceam nici o afacere cu ea si mai ales ca eu tind sa circul pe distante relativ scurte iar motorul nu apuca sa se incalzeasca destul. Momentan am un benzinar cu gpl, iar dpdv al costurilor si complicatiilor care s-au adaugat la motor, ca si cheltuieli ies cam cu 30% mai ieftin decat daca ar fi doar benzina masina.
O masina noua pierde 20% din valoare in momentul in care ai factura in mana si fudul o scoti pe poarta salonului, deci nu. Masina de oras / servici / piata trebuie sa fie una pe benzina fara discutie, de litraj max 1, 4 - 1, 6, de preferinta nu asiatica ( piese si service scumpe ). Daca tii la buzunar iti iei o Dacia, Renault pare ieftin dar e scump la service. Sunt bune VW si Ford, si or mai fi, toate au si + si -. Important e starea in care o iei daca vorbim de sh. Dieselul in oras se distruge si e o mare pacaleala = scump de intretinut/reparat.
Ideea este sa gasim cateva variante pentru toate categoriile de finantare.
In principiu este cam greu sa strangi 7000 de euro ca sa iti iei chipurile o masina buna cu km putini reali. Asa ca mai toti pe care ii cunosc si-au cumparat masini cu credit. Nu pot sa spun ca sunt de acord, dar stau si ma gandesc? am incotro? avand in vedere ca cam toti banii care intra in casa si pleaca mai departe si nu apuc sa strang nimic. Eu personal am numai decat 1100 ron rata la apartament, iar ca si cheltuieli ramase pentru o masina lunar nu imi permit mai mult de 600 ron asta daca ma folosesc de ea undeva la 700-800 km lunar.
Ideea este ca la noi predomina dieselul si chiar nu inteleg de ce. noi nu facem km prea multi, iar majoritatea ii vad prin oras de colo colo avand impresia ca le consuma putin, dar nu se gandesc la uzura motorului si complexitatea lui. el o porneste si cand accelereaza il baga in scaun si i se pare ca zboara. dar nu e chiar asa. Mi-ar placea un turbo benzina pentru acel cuplu si depasiri mai in siguranta la drum intins, plus ca se preteaza f bine benzina pe oras.
Cat de gresit judeci!
Am avut masini toata viata si stiu bine cum este cu cheltuiala, mai ales daca esti nevoita sa folosesti masina zilnic.
Daca o iei sa te uiti la ea si sa o sofezi doar cand manaci placinte, atunci aia pe benzina este buna pentru tine!
Vad ca tu ai deja o parere formata pe care noi nu avem cum sa ti-o daramam, sincer, nu stiu de ce ai mai venit sa intrebi aici, daca stii ce vrei si nu accepti ideea si alternative mai bune.
Ai mei toti, si-au schimbat masinile pe motorina si sunt superincantati, in final nu mai sunt stresati cu cheltuielile pe carburant, mai ales ca ei folosesc zilnic masina, avand copii de dus la scoala, servicii, piata samd.
Un vW pe motorina este extraodrinar pentru oras, este o masina buna si bagi extrem de putini bani in ea.
Cam asta-i parerea mea, fiind soferinta de peste 25 de ani, unde sunt nevoita sa sofez zilnic minim 50km prin oras.
"sunt nevoita sa sofez zilnic minim 50km prin oras."
La nevoile tale, perfecta dreptate iti dau, daaar atat am de spus.
Ideea este sa gasim cea mai buna varianta dpdv financiar cu o masina si cati ani sa o tinem, acum depinde de cati km facem deodata si pentru ce avem nevoie? Mie mecanicii mi-au zis ca s-au saturat de dieseluri la cate intra in service si s-au exprimat exact "ce scoti la carburant, bani in piese si poate mai mult si mai stai si cu ea prin service, pe cand benzinarul vine odata la revizie, mai schimb un mic consumabil si cam atat."
Depinde de multi factori: bugetul disponibil, cati km intentionezi sa parcurgi anual, modul de utilizare (predominant urban sau interurban), cati ani doresti sa o tii, etc. Pentru majoritatea un SH pe benzina, sub 1600 cmc, nu foarte vechi, cu caroseria in stare cat mai buna (fara inceput de rugina sau accidente majore), cu un rulaj decent(sub 20.000 km/an) si bine intretinuta ar fi ideala. Oricum intre o masina mai veche dar cu rulaj mic si una aproape noua dar km multi e de preferat a doua, timpul lucreaza in defavoarea pieselor din cauciuc/plastic si a caroseriei (rugina) si eventualele probleme mecanice sunt mai ieftin de rezolvat decat o interventie la caroserie. Diesel nu recomand decat daca intentionezi sa faci min. 25.000 km/an si doar modele cu istoric bun de defecte si de preferinta cat mai bine intretinuta. Daca faci km multi poti pune GPL pe motorul pe benzina si iesi la bani mai bine ca dieselul. Cea mai ieftina masina, Logan benzina+GPL, toti taximetristii (si nu doar din Romania) au asa ceva. E fiabila ca mecanica si pana la 10-12 ani nu ai probleme majore cu caroseria. Sau alte marci cu caroserii rezistente la rugina, benzina sau diesel, functie de buzunar.
Gretta, iubito, nu vreau sa spui ca am ceva cu tine, nu-mi incape CV-ul aici si e unul de +30 de ani in auto ca sa nu spun ca e traditie de familie si fac drifturi cu camioanele de la 12 ani. Numai pe elicopter si masina de presedinte nu am mers. Ca sa mai afli ceva noutati -dieselul pe masinile mici in urmatorii 10 ani va disparea dar nu ma extind ca trebuie s-o luam cu petrochimia, poluarea, echilibrul mondial de consum intre vapoare si flasnetele de oras etc. Ca o curiozitate primele 15 mari vapoare comerciale ale lumii din cele peste 100 000 de nave de pe oceane consuma mai mult decat tot ce se misca pe roti pe uscat. Sa stii ca placintele imi plac cu mere
Aici as vrea sa publicam si cele mai ieftine masini de intretinut pentru Romania si pe care s-ar merita montat un sistem GPL?
Exact. Multi si-au luat dieseluri acum 10-12 ani cand motorina era mai ieftina si unii cu intentia nedeclarata de a cumpara combustibil de furat de la soferii profesionisti. Acum cu motorina la pretul benzinei sau chiar mai mare, cu normele de poluare din ce in ce mai stricte nu mai e nicio afacere. Motoarele diesel EURO4-6 sunt extrem de complexe si cu intretinere scumpa iar in cazul unui defect reparatia e o avere. Asa ca ce castigi la motorina pierzi la restul si s-ar putea sa ajungi pe -. Pe cand un motor pe benzina modern daca ai ulei bun si-l schimbi la timp e mult mai rezistent. Iar daca faci km multi pui o instalatie GPL si rezolvi si problema costului carburantului. In maxim 10 ani probabil nu vom mai vedea diesel pe autoturisme dar motoare pe benzina vom avea probabil si peste 30 de ani, eu una nu vad electricele/hibridele sa elimine complet benzinarele prea curand, poate doar in oras pentru taxiuri, masini de distributie urbana, etc.
Da, avem multe diesel dar asta nu inseamna ca acei oameni sunt informati, e un mit inradacinat, nu sunt oameni de meserie. Multe sunt sh de afara care aia fac km multi si vor sa scape de ele, le dau ieftin pentru ca la un diesel te costa sa schimbi injectia cat valoreaza masina sau mai mult si aia nu-s prosti sa faca ei asta. Ei si-au amortizat banii isi iau alta noua. Vezi care e raportul de diesel/benzina sh din afara si te lamuresti. Avand in vedere ca multa vreme motorina a fost f ieftina in raport cu benzina motoarele diesel au fost dezvoltate/imbunatatite f mult iar tehnologia pe benzina a ramas cam in urma. De ceva vreme balanta s-a schimbat mult, au aparut si GPL si CNG care se pune si pe Porsche, sunt multe criterii.
La cum pui tu problema, inseamna ca nu iti permiti o masina. Nu e nici o rusine, dealtfel, nu ma intelege gresit. Cind consideri ca 500-1000 EUR e "investitie majora" in masina, nu vreau sa ma gindesc cum ati intretinut-o si ce noroc ati avut. In alta ordine de idei, vin electricele puternic. Mai asteptati un an-doi si luati ceva frumos care chiar o sa isi merite banii.
Eu m-am referit la piese mai scumpe gen injectoare/turbina, pompe de injectie/inalte, volanta... lucruri de genul, nu sunt chiar mecanic. eventual o rezolvare de rugina+revopsire totala a masinii. In rest masina a inghitit bani si este in stare foarte buna daca te gandesti la suspensii schimbate de 2 ori, bucse si brate numai zic, placute si discuri de frane toate noi. deci cam tot ce s-a putut s-a schimbat pe aceasta masina, dar la motor inca e super ok ce ii drept. de asta zic, cam undeva la 1000 de euro(schimbat volanta+ambreiaj, refacut distributia + pompa apa si eventual o revopsire totala) cam asta e 1000 de euro avand in vedere ca masina mai valora undeva la 2700 de euro pentru ca avut totusi multe dotari, interior bej. oricum destul de rara.
Am avut 320d din 2004, acum am 320i cu motor de 2.2 benzina. Astea le-am luat doar pentru experienta unor astfel de motorizari, pe viitor vreau sa fac o alegere mai buna si poate aceasta intrebare sa ajute si pe altii de asemenea, cam asta e ideea.
Nu stiu cine ti-a zis tie ca motoru nu apuca sa se incalzeasca, de unde au mai scos si chestiile astea.Motoru se incalzeste exact cit trebuie, cit este proiectat sa se incalzeasca si in timpul cit e nevoie.In ambele motoare are loc o explozie, caldura balamuc asa ca nu vad cum spui nu sar incalzi un motor diesel, care ar fi cauza? Cauza ar fi sa se incalzeasca mai greu daca iai scoate termostatu, dar aia e problema ta. Apoi la pornire masinile noi pornesc la fel indif cai pe motorina sau pe benzina.Cred ca povestile astea sau raspindit sau au fost raspindite de cei care au sau avut numai junghiuri de masini care le-a facut viata un iad. Vorbim aici de masina noua nu de rable. Daca ai masina pe benzina si mergi unn km tu crezi ca gata sa incalzit deja? Si nu vad ce problema ai tu cu cincalzirea asta a motorului? Te zgurma undeva sau doar cauti singur probleme? Maisna este facuta sa se incalzeasca in timpul care a fost facuta sa se incalzeasca.Indife cai noua sau nu.Ce afacere vrei sa faci tu in sezonu rece? Ca nu ai tu caldura in masina sau la ce anume te referi? Acum spui daca e bine sa ai masina noua? Nu e bine este f bine, dar pentru asta trebuie sa ai bani.Si o masina nu se strica in timp decat daca este prost intretinuta, daca o omori, daca bagi picioru in ea so ia dracu, daca se duce turometru ala pe rosu, daca o bagi prin gropi si asa mai departe, adica daca o omori normal ca poate sa fie si din stinca tot va ceda.O masina noua ai la ea garantie nu stiu depinde de fabricant dar mai toti au cel putin 4 ani sau nu mai stiu 60 de mii de km, deci daca se intampla ceva in 4 ani sau in km aia esti asigurat.Acu daca nu ai bani si platesti rate asta ii platesti mai mult decat costa masina ca banca aia doar nu te ajuta moca nu face munca voluntara nimeni.Ei te ajuta pe tine tui ajuti pe ei si asta e. Apoi daca o cumperi si ai tu grija de ea, mergi normal, nu faci curse cu ea nu o omori cum am spus te duce mult si bine.Te asigur de asta, mai ales daca e o masina buna.Ca se mai intampla sa mai si cada cate ceva aia e nu-i nimic grav.Dar masina noua e masina nou, stii ca n-are probleme, dar te uiti si la malai ca nu ai.Ar mai fi s-o iei in leasing dar si acolo e naspa ca trebuie asigurare, trebuie sa duci masina inapoi cand expira asa cum ai luat-o, asta daca nu o vrei so cumperi.Atit la cumparare cit si la leas te costa la fel cu diferenta ca daca folosesti leasing ai mai multe posibilitati dupa expirarea lisului.In sf daca vrei masina noua cai pe motorina sau benzina n-o sa ai probleme nici iarna nici vara. Daca alea pe motorina aveau probleme mai cumpara careva masini asa pe motorina tu cam ce crezi? Pe benzina masinile is mai puternice la acelasi litraj, au demaraj mai bun, se manevreaza mai usor, sau cel putin asa da impresia.Eu am mers cu msini pe motorina cu multe modele si toate cand luai picioru de pe acceleratie parca se frina, gata se opreau ca nici nu mai era nevoie sa pui frina la semafor mie de ex nu-mi plac, am mers si cu noi cu audi cu VW cu bmw la fel fac toate.Pai la una pe benzina din inertia aia chiar de nu mai aceelerezi masina ruleaza se duce hat hat.Dar na acum cum esti invatat.Si daca iei o masina cu motor mic vei avea si consum mic.Sint masini pe benzina mai econome ca alea pe motorina.Deci eu personal as alegea una pe benzina.Dar na fiecare cu gustu lui u cei place.Viitoru este al masinilor pe benzina, numai ce am citit ca multe tari din UE vor sa elimine masinile diesel, ba vor sa elimine si camioanele, dar in primul rand pe cele mici.Dar aia probabil dureaza stiu si eu 10-20 de ani.Inainte sa alegi un brand de masina intra si tu pe net si vezi comentariile celor care au luat masini noi.Vezi baga dacia baga apoi ford, baga ce vrei tu citeste multe comentarii dar cu alea noi si vezi ce zic si oamenii.Asa informatii nu-ti da nimeni.Sau daca cunosti la dealeri persoana mecanici care lucreaza.De ex eu stiu la KIA pot sa zic cum is masinile alea cum se comporta dupa 5 ani sau dupa 2 ani.Dar asa ar trebuie sa cunosti multi mecanici, ca altfel nu-ti zice nimeni.Asta ee cand nu ai bani e naspa frate, stiu ca esti constient ca stii cum e lumea asta, stii ca uite vreau si eu aia ailanta dar asta e se pare nu putem avea ce ne dorim fiecare la nivelul lui, adica la nivel de gandire.Naspa lumea asta, mai ales daca si mai gandesti mai bine de aia cum spunea ISUS in bilblie sau cine comenta acolo fericiti aia saraci cu duhu sau in duh, adica prostii nau probleme de genu asta, ei spun asta e lumea, adica aia ceo stiu ei si aia e tot.Bafta oricum sper sa fie bine ce alegi.
"Masina este facuta sa se incalzeasca in timpul care a fost facuta sa se incalzeasca"
Tocmai de asta diesel nu este o masina pentru distante scurte. Daca nu functioneaza la o anumita temperatura capata uzura prematura, a si sa numai zic ca consuma a dracu de mult pana ce ajunge la 60 grade. cam pe acolo. Pe cand benzina, da, merg 300 de metri si imi da caldura, iar dupa 500-700m deja are gen 60 grade temperatura apa, automat caldura in masina, uzura mica la motor, de ce crezi ca toti taximetristii au masini pe benzina? a dracu daca nici lor nu le-ar conveni consumul la diesel... hai sa fim seriosi.
Iar cu sezonul rece da, iti ingheata toate cele pana incepe sa iti dea caldura diesel-ul, plus ca zgomotul e destul de amplificat cat timp inca este destul de rece motorul.
Si pana la urma, nu este vorba despre mine, este o intrebare care poate ajuta mai multe persoane atunci cand se gandesc la achizitionarea unei masini.
Or fi existand dar ce te faci cand vrei sa depasesti si simti ca nu are vlaga? de ce crezi ca mi-am luat 2.2 benzina cu 170 de cai? am condus intr-adevar 1.4 tsi cu 122 de cai si mi-a placut la nebunie, ai viteza, cuplu. consum bunicel. Asa ma gandeam din raspunsurile date mai sus. "puii mei asta e, pe viitor imi iau un logan il pun pe gpl si am iesit super" si dupa care ma uit in jur si vad numai chegi la 60+ ani care conduc numai logan. a fi ieftin la intretinut, dar macar da-mi un motor potent. iar diesel-ul. inca nu am mers decat cu un 1.4 de 70 de cai, din categoria lui, consum mic. destul de ok m-am inteles, nu era el prea rapid dar macar isi facea cat de cat treaba cand aveai nevoie de un pic de cuplu.
E greu intr-adevar sa fii cu "Şi cu dânsa-n trânsa, şi cu sufletu-n rai!" De asta trebuie sa gasim un echilibru intre buget/finantare si de ce avem noi nevoie cu adevarat de la o masina.
Inima imi sta la un M5 e60 cu motor V10 dar imi dau seama ca nu se va intampla niciodata si nu ca n-as putea face un credit pentru masina aia, dar dupa ce fac? si multe alte masini chiar si clasice, ohohoho... ideea e sa intelegem cam ce este mai bun pentru fiecare dintre noi si la ce sa ne orientam in functie de buget,
Personal va spun ca nu cred ca o sa mai fac greseala sa imi iau masina veche care a fost candva f scumpa si diesel. Daca ai bani si faci un efort si o cumperi cat e aproape noua. 2-3 ani. atunci da poate merita sa o tii, zici ca vrei confort, motor puternic, dotari, etc...
Si cand ii vad pe unii ca isi cumpara niste masini vechi de 10 ani, care candva au fost foarte scumpe, ca doar na, e bmw, e audi, e mercedes, are lux, dotari etc chiar nu pot sa ii inteleg, oare ei nu se gandesc ca acea masina e uzata moral iar piesele pot foarte usor sa pice una cate una si sa stea mai mult prin service si cu cheltuieli mari sa intretina acea masina, dar si cand te vede taranul ce conduci, parca ti se umple sufletul de fericire... a fost un fel de ironie/pamflet ce am comentat in acest paragraf. in fine.
Pentru drumurile noastre iti recomand un duster. Ieftin la intretinere si gasesti oriunde piese de schimb.
4x2 sau 4x4
AfloareiRazvan întreabă: