| Bsy95Mhl a întrebat:

Dau funda
Revin cu aceiași întrebare, legat de presiune în vasul de expansiune
Am făcut testul de ardere în vas nu e nici garnitura de chiuloasa, și țin să menționez din nou, când merg puțin mai tare sau am de o forjat un pic mașina deja îmi face în vas presiune dar dacă merg la consum lejere nu am treabă ????????‍♂️, oare să fie din din bușonul de la vasul de expansiune ???? ca am pus vas nou da bușonul vechi ???? ca am auzit pe unii ca și din aia e posibil, sau să încerc sa las mașina fără termostat, sau sa schimb termostatul? ????
Dau funda celui care mă ajută
Ps
Dar și când se înfoacă mașina tare și începe să facă presiune în vas nici termocupla nu pornește
Opel astra h 1.6 benzină

3 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Stai, ca n-am lamurit un lucru: face presiune prea mare, sau nu ai tu habar de mecanica, si nu stii ca e normal sa aiba presiune moderata acolo?

Oricum ar fi, sa mergi fara termostat este o idee foarte proasta, mai ales iarna.
Apeleaza totusi la un mecanic, nu mai fa alegeri gresite, ca te va costa mult mai mult "experienta", stricand masina.

| Bsy95Mhl explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Face presiune în vas și scoate tot lichidul de răcire afară, am fost și la mecanic

| Celestina003 a răspuns:

Salut! Dacă ai efectuat testul de ardere și nu este garnitura de chiuloasă, atunci putem exclude acea cauză. În ceea ce privește presiunea în vasul de expansiune, din ceea ce descrii, sunt mai multe posibilități care ar putea explica comportamentul mașinii:
Prima, Bușonul vasului de expansiune: Este posibil ca bușonul să nu mai funcționeze corect. Bușonul reglează presiunea în sistemul de răcire și, dacă este uzat sau nu se mai sigilează corect, poate permite presiunea să crească prea mult. Chiar dacă ai pus un vas nou, dacă bușonul este vechi, acesta poate fi sursa problemei. Poți încerca să înlocuiești bușonul cu unul nou, pentru a vedea dacă problema persistă.

A doua. Termostatul: Dacă termostatul nu funcționează corect, poate cauza o temperatură prea mare în motor, ceea ce poate duce la creșterea presiunii în sistemul de răcire. Dacă nu ai un termostat adecvat sau acesta rămâne închis prea mult timp, motorul se va încălzi excesiv. Nu recomand să îți elimini termostatul complet, pentru că acesta ajută la menținerea unei temperaturi constante a motorului. Totuși, ar fi bine să verifici dacă termostatul este corect dimensionat și funcționează cum trebuie. Dacă nu este original sau nu este setat la temperatura corectă, ar putea fi nevoie să îl schimbi.

A treia. Probleme cu senzorul sau termocupla: Dacă termocupla nu pornește la o temperatură mai mare, ar putea indica o problemă la senzorul de temperatură sau la sistemul de răcire, care poate împiedica pornirea ventilatorului. Dacă ventilatorul nu pornește la timp, motorul se va supraîncălzi și va duce la presiune excesivă în vas. Ar trebui să verifici senzorul de temperatură și sistemul de ventilator pentru a te asigura că funcționează corect.


A patra, Sistemul de răcire: Dacă există vreo obstrucție sau aer în sistemul de răcire, acest lucru poate duce la presiune excesivă în vas. Asigură-te că sistemul este complet purjat de aer și că nu sunt blocaje care împiedică circulația antigelului.



În concluzie:

Încearcă să înlocuiești bușonul vasului de expansiune cu unul nou.

Verifică termostatul și asigură-te că funcționează corect (nu ar trebui să îl elimini complet).

Verifică sistemul de răcire pentru orice obstrucții sau aer.

Dacă problema persistă, ar fi bine să verifici termo-senzorul și ventilatorul pentru a te asigura că se activează corect.


Dacă niciuna dintre aceste soluții nu rezolvă problema, ar putea fi necesar să consulți un specialist pentru o verificare mai detaliată a sistemului de răcire.