Salut, am fost scris un raspuns mai lung dar l-am sters din greseala, sper ca o sa intelegi ce zic pe scurt, daca va fi nevoie voi dezvolta ideea.
Sa incempem:
1 Consumul: Poate faci tu 4000km pe an dar majoritatea soferilor fac usor peste 20000km pe an... deci daca tu nu simti consumul asta nu inseamna ca ceilalti nu il vor simtii.
2Masina putin utilizata, cel mai adesea o masina putin utilizata va avea mai multe probleme decat o masina care circula zilnic.
3Optiunilea o fii masina full, dar gandeste-te, are o anume varsta, fiecare optiune are in spate o multime de senzori/piese/etc, si la asemenea varsta e foarte posibil sa se defecteze treptat cate ceva la ea.
4Piesele, daca la un Golf de exemplu pe o piesa dai 100 de lei la un BMW de obicei vei da de 2 ori mai mult.
5Taxele, fii sigur ca nu se vor compara cele de la Bmw cu cele de la un Golf, e destul ca e capacitatea motorului mai mare.
6"Masina inmatriculata" Ok, a precizat respectivul ca taxa nu e recuperata? Are vreo dovada?(Dovezile oricum se pot falsifica deci nu te poti baza si nu poti stii sigur pana nu e masina ta)
Deci usor ajungi sa platesti inca o data taxa care cel mai probabil e mai mult decat vei da pe masina.
Ca fapt divers, daca masina arata bine nu inseamna ca si functioneaza bine.
Daca iei in considerare ceea ce am scris eu iti vei da seama de ce el o vine cu 800€ si vecinul lui o masina asemanatoare cu 2000€, Partea mecanica conteaza mai mult decat aspectul.
Daca iti place o masina de ce nu.Mie imi place dacia 1300 dar nu am gasit si am luat o berlina ca asa imi place mie:X
La tine 600 ron nu sunt multi. Altii traiesc din 600 ron. Te-ai prins? :*
Totusi la urma urmei vorbim de masini vechi de peste 20 ani, cazane in adevaratul sens al cuvantului. sa cumperi un bmw cu 800euro, vechi de peste 20 ani si probabil cu peste 300.000 km la bord? proasta afacere, proasta rau de tot
Da, dar dupa cum am spus, sunt masini foarte fiabile (din ce am auzit, recunosc!) si sincer sa fiu, mai bine dau 800e pe un "cazan" (nu cred ca se compara tablaria la alea din 90' cu cele din 2000), mai bag 1000e in ea si am o masina care imi place, cu un aspect si un confort mult, mult peste economicele astea noi.
300. 000km e mult? am vazut cu 600k "still counting".
In ceea ce priveste devalorizarea... parerea mea e ca o sa ajunga sa creasca preturile. Adica inca nu, dar sa zicep peste un timp o sa fie cativa doritori care sa caute unul in stare buna.
In ceea ce priveste partea cu "cazan" de 800e, am vazut multe sub 2000e care aratau, aproape impecabil. Peste 2-3000 gasesti poate aproape impecabile.
Https://www.youtube.com/watch?v=_UGn607UqzU Mai traiesc si cetatenii de pe cont. Africa care mor pe capete. Te-ai intrebat prin alaska, siberia, etc cum e? prietene, altii nu au ce manca si voi vorbiti de seria 5, q100 x nu stiu cat
Bine punctate unele chestii.
Sa mai explic cateva chestii:
1. Da, unii fac 20. 000km/an dar, eu nu ma refeream la acei oameni, ci la cei care fac mai putin.
2. Nu prea imi dau seama cum ar putea aparea mai multe probleme.
3. Da, ai dreptate dar totusi, faptul ca e o masina veche ( ca si model, cel mai important) preturile sunt destul de mici de cum au fost.
4. Aici s-ar putea sa ai dreptate. Am vazut pe multe site-uri ca multi prefera sa-si cumpere piese second-hand dar originale decat noi si contrafacute. Faptul ca sunt pline dezmembrarile de masini de genul, reprezinta un avantaj.
5. Fals. Adica nu chiar, dar sa-ti explic: difenta intre 1. 9TDI si 2.0 e de 9 lei la impozit. Acum este si varianta in care motorul de la golf e mai mic de 1.6m atunci diferenta va fi de 130 de lei cred.
6. Nu am fost clar: da, taxa nerecuperata. In ceea ce priveste dovezile ma gandesc ca exista o modalitate de a se afla treaba asta.
In ceea ce priveste faptul ca daca arata bine nu inseamna ca si functioneaza bine ai dreptate.
E destul de greu sa le gasesti pe ambele. Dar daca gasesti unu care e ok la tablarie fara rugina, la un pret bun se merita sa bagi niste bani in partea mecanica.
Evident nu ma refeream ca sa o cumperi cu 800e si gata ai masina, de aceea am pus un pret de 1500e.
Astazi am vazut o oferta la 1100e si una la 1300e, care se prezentau ok, sa zic asa.
Nu vreau sa iei reply-ul meu in nume de rau, e doar o dezbatere.
Nu e nici o problema, eu ma refeream in general, trebuie sa fii constient ca nu sunt multi care fac doar 4000km intr-un an, la punctul 2 nu pot sa iti explic exact la ceea ce ma refer, dar sa zicem ca unele chestii(de obicei franele) se intepenesc, daca nu ai schimbul la zii sau ai ghinionul sa ai apa in loc de antigel ti se mai fisureaza cate ceva pe la motor samd, 3 Da sunt mai mici preturile dar totusi acele piese la care ma refer eu (senzori, motorase geamuri electrice, samd) de obicei se inlocuiesc cu unele noi ca cele si nu se stie cat mai tin. 4 Piese sh se merita sa iei in general daca e vorba de foarte mari costuri (motor, airbag-uri, samd) sau la accesorii de caroserie (care adesea sunt mai bune decat cele noi), nu neg ca celelalte piese nu ar fi mai bune dar trebuie sa le iei dintr-un loc de incredere care sa iti poata returna bani daca sunt defecte.Plus ca consumabilele gen distributie nu le poti pune sh.La 5 ma refeream mai mult la cele cu motoare peste 2500cmc, pana in 2400cmc nu e o diferenta chiar mare. 6Daca e nerecuperata da e bine, insa din cate stiu poti cere eliberarea adeverintei doar dupa ce esti proprietarul masini, si atunci poate fii prea tarziu, cel de la care o cumperi le poate falsifica, sau poate sa iti dea dovezi foarte vechi care nu mai sunt valabile.(Am vazut chiar eu un anunt in care zicea ca vinde un BMW 320 cu taxa platita, am vazut masina dar avea ceva probleme la "aspect" si nu am luat-o, dupa cateva zile vad aceeasi masina pe internet la acelasi pret si precizat ca taxa e recuperata, de asta zic ca nu ai pe cine sa te bazezi de obicei)
Deci in general la o masina de 1000€ trebuie sa fii pregatit sa mai investesti, cam la asta m-am referit eu.
Sper sa iti iei masina ideala si sa nu ai deloc probleme cu ea
Diferenta mare de impozit la motor sunt de la 2000 in sus. La alea este de 4 ori mai scump decat la cele sub 2000. Asa porcarie... adica acum inteleg ca e mai scump dar nu de 4 ori ce naiba... De exemplu pe e36 este mototul de 2L si cel de 2.8L, cel de 2.8 este mai puternic si consuma tot cat cel de 2 doar ca nu se merita din cauza taxei.
Ei bine inca nu planuiesc sa cumpar nimic, poate la anul.
Evident ca la o masina de 1000e voi fi pregatit sa bag ceva bani in ea, dar totusi m-ai speriat cu treaba cu taxa, asa ca voi fi foarte atent la acest lucru, multumesc de atentionare si pentru atentia acordata!
Ioscaa1 întreabă:
Stanmariusvasile întreabă: