Dar ce tu auzi cand pleaca compresoru? Doar nu-i compresor de mai stiu eu cate tone.Aeru conditionat pleaca daca temp din interiorul masinii este mai mare decat ce ai setat tu. Daca spui ca este 0 grade, tu cat anume doresti sa faci in masina? Afla ca aerul conditionat nu este congelator aertul conditionat nu poate cobora temp mai jos de nu mai stiu exact cat, oricum in radiatoru unde are loc evaporarea freonului mai jos de 10 grade plus deci plus, aeru conditionat nu poate cobora temperatura.Deci si daca am vorbi asa hai sa zicem poate sa scoata 10 grade, pai daca afara is 0 grade, in masina cate sa fie 2-3 grade plus,deci tu daca vrei sa faci zero grade sau sub trebuie sa bagi masina in congelator
Cam asta ar fi problema, AC nu poate fi congelator.
Compresorul pleaca atunci cand ii spune termostatu, iar tu regelzi termostatu din buton, dar nu cred ca ai tu acolo zero grade sau mai jos.
Nu stiu exact ce nu functioneaza, mai da ceva detalii, gen cate grade sunt in masina si cate grade doresti tu sa fie sau sa faci in masina.Asa doar sa spui nu crezi tu ca functioneaza AC ca nu auzi tu nu stiu ce compresor, nici nu trebuie sa auzi, pai cei aia sa aud toate piesele din masina facand zgomot
Compresorul de la AC are un zgomot specific. Fiind antrenat de cureaua de accesorii turatia motorul ar trebui să scadă cand acesta porneste. Am 5 masini la toate porneste compresorul de la Ac chiar dacă afara e f frig. În fine. Voi vedea cand se încălzește daca va porni
Asa o fi daca spui tu, eu la masina mea nu vad sa scada nici o turatie, dar probabil cine stie ce junghi ai tu.Dar asta conteaza mai putin.
Deci aerul conditionat trebuie sa porneasca chiar daca afara e frig, nu are a face tem de afara cu prefectura.Ba e si mai bine daca afara e frig, se raceste mai bine freonul in condenser.Problema este temperatura din interiorul masinii, care trebuie sa fie mare, astfel incat tu sa ai nevoie sa dai drumu la AC.Deci daca in interioru masinii temperatura este sa zic de 25 de grade si tu pui aeru la stiu si eu 18 grade ala trebuie sa plece, indiferent ce temp este afara, poate sa fie si minus 20 de grade.
Tu ai nevoie in masina de o anume temp, ca urmare orice aer pleaca daca temp setata de tine, cat vreo tu sa fie acolo este sub tem din interiorul masinii.E normal in masina este cald tu vrei sa faci racoare, AC trebuie sa plece indiferent ce conditii is afara.
Deci la tine cum sta treaba, ce situatie ai.
Ar mai fi o alta chestie si anume ca compresoru sa plece chiar daca tu dai pe caldura.Pleaca si asa pentru ca undeva nu mai stiu exact, depinde de masina, de c e butoane are la AC dar indiferent ca e clima sau AC manual compresoru pleaca, daca nu stiu ce buton este intr-o anume pozitie.Cred ca este vorba despre butonu ala nu de la ventilator alantu unde pui sa bata aerul in fata la picioare etc,asta in cazul AC manual.
La AC clima ai un buton, dar nu stiu daca asa este la orice masina de ex la audi este econ ceva de genu asta, deci daca pui pe caldura si nu apesi on si butonu asta pleaca si compresoru, chiar daca tu pui sa fie cald.
La manuala nu stiu in ce pzitie sa bata aerul ala spre stanga daca pui pleaca si compresoru, ceva de genu asta, cred ca depinde de masina.
Asta ce am zis acum e referitor la ce ai spus tu ca la alte masini pleaca compresoru.Deci daca la asta nu pleaca este mai bine, compesorul cand cupleaza duce consumul ceva mai sus, deci ar trebuie sa te bucure chestia asta nu sa te nelinisteasca.Sa vezi daca AC functioneaza bagi caldura mare in masina fa acolo in interior stiu si eu 25-30 de grade, apoi muti pe AC si vezi daca baga rece sau nu baga. Poti face asta oricand chiar daca e rece afara.
Deci cand este frig si tu mergi pe caldura compresoru nu ar trebuie sa plece, daca pleaca e de rau, consuma mai mult combustibili.Treb sa ai cartea masinii sa vezi in ce pozutii trebuie puse anumite butoane iarna astfel incat compresorul sa nu mai plece.Stiu sigur asta,pentru ca si eu am un Audi cu clima cum zic unia si cand e frig doar puneam temp si aia era tot pleca caldura dar pleca si compresoru, nu baga rece baga cald dar compresorul cumpla, unde pui ca plecau si ventilatoarele electrice odata cu compresoru si nu-i bine. Apoi am citit, desi initial mi-a spus cineva, sa pun economic are un buton de genu asta ECON scrie pe el asa parca, in sf ala trebuie pus on si atunci compresoru decupleaza.Si eu eram asa nelamurit pai de ce sa plece ala daca e frig, daca eu am pus caldura, credeam ca e ceva defect pe undeva dar nu-i, am citit sin cartea masinii si la fel zice.
Robertos întreabă: