Gresit. La masina nu exista consum 0 nicicand, aia este o aberatie. Atata timp cat motorul e pornit indiferent ca merrgi cu 100 km/ora sau mergi la ralanti sau mergi in frana de motor tot exista consum, e adevarat nu la fel si normal ca se aude atata timp cat este pornit mai ales daca este diesel care sunt mai zgomotoase ca benzinarele.
Deci motoru functioneaza tu treci dintr=o treapta superioara in una inferioara si ai consum zero? Interesanta chestie, de unde ai scos-o? Frana de motor asta inseamna, sa reduci de fapt din viteza folosindu-te de motor pentru a reduce viteza, nu de frana.Cum ai ajuns la concluzia ca consumul este zero?
Stiam si eu ce e frana de motor. Cand introduci intr-o treapta inferioara turatiile aratate pe turometru sunt cele ale cutiei de viteze nu cele ale motorului. In frana de motor calculatorul masinii opreste alimentarea iar masina merge din inertie. https://www.youtube.com/watch?v=76eoyDYBMrs https://www.youtube.com/watch?v=9xaZ0dKo-UI
Pai tocmai daca se opreste alimentarea atunci dc se aude la fel motorul ca si cum ar fi alimentat cu combustibil?
Si cum se aude motorul cand se alimenteaza? Te referi la faptul ca se tureaza? Acele turatii sunt ale cutiei de viteza nu ale motorului.
Ba este adevărat și iti spun si de ce, atata timp cat motorul funcționează se consumă combustibil, indiferent ca merge cu motorina sau benzina. Chiar dacă in panta dreapta sau cu viraje in frana de motor calculatorul arată consum 0 acest lucru indica probabil faptul că ca e lăsată pedala de accelerație și se "relaxează" dar motorul toarce la ralanti mancand cativa stropi de combustibil. Deci consumul la coborărea in panta sau pe loc drept cu frâna de motor consumul nu e 0 doar e mai mic ca la ralanti adica este foarte puțin dar nu e 0.
Ce spui tu nu este adevarat.In momentul in care s-ar opri alimentarea motorul ala s-ar opri, deci un lucru f naspa, deci nu imi da linkuri ca n-are rost, linkuri de pe Youtube pe care le pune cine? Daca dai o trimitere ceva fa-o dara sa fie catre cineva de incredere, sau un fabricant ceva sau o institutie credibila, nu ce spune x sau y pe youtube.Ala pe Youtube s-a facut de tot rahatu omule.Ala habar nu are ce vorbeste, este paralel cu gardu in ce priveste mamsinile, sau motoarele.Pai tu vii cu papagalu ala care arata ce anume? Ca nu-i arata lui la bord nu stiu ce consum.Tu vad ca nu vrei sa pricepi, frana de motor e atunci cand motorul functioneaza, niciodata in frana de motor acesta nu se va opri.Tu poti gandi asa cu capu tau numa? Mai spui o alta balarie mai mare ca tine si anume ca turatiile alea nu-s alea motorului is ale cutiei de viteze.Frate nu mai spune asa ceva ca rad curcile de tine .Tu ai habar despre un motor cat de cat, ori doara te uiti pe youtub la toti prostii si apoi vii sa le duci mai departe prostia? Cel putin asculta la cei care iti zic, asta daca tu vad nu vrei sa gandesti singur, tu pur si simplu refuzi sa gandesti.Nu exista un motor pornit si sa nu consume, pur si simplu nu exista asa ceva.Ai vazut tu turatiile de la cutia de viteze afisate la vreo masina? Pfff nu mai spune la altii ca nu-i bine. Turometru arata intodeauna, dara intodeauna numai si numai turatiile motorului, asta sa stii si tu.Tu vad tot continui sa persisti in greseala altuia, in tampenile unui prost, ca altfel nu-i poti spune.Consumul este zero atunci cand motoru inceteaza sa mai functioneze, doara atunci cand tu opresti motoru.In frana de motor consumi mai mult conbustibil decat atunci cand stai pe loc.Nu te mai chinui sa raspandesti aberatiile unui nepriceput, daca vrei scrie unui fabricant asta sau unei scoli, unor oameni care se pricep si intreaba pe aia cum sta treaba.Nu mai sustine chestii spuse de x sau y fara absolut nici o baza, ala numa pe baza ca asa ii arata lui la bord a pus eticheta, ala este un om care nu gandeste absolut deloc.Deci tot ce spui tu aici e nul, e total gresit, nu stiu de unde ai scos chestiile astea dara sunt total gresite.Deci turatiile sunt tot ale motorului, iar alimentarea nu se opreste decat atunci cand tu iei contactu, cand opresti motoru de tot.Un motor nu poate fctiona fara combustibl pricepi macar atat lucru? Daca pricepi atunci sterge toate comentariile tale ca te faci de ras.
Asta se întâmplă doar cand o scoti din viteza sau este pe liber si evident ca iti arata un consum mic ce e drept, dar atunci cand esti in viteza si cobori, iei de pe acceleratie piciorul si ai 4000 de ture el se aude la fel de turat desi iti arata consum 0
Stii ce am mai observat atunci cand decelerez cateva secunde se aud explozii in esapament si dupa nu se mai aude decat un fel de sunet de motor combinat cu foarte mult aer, deci dispar acele explozii dar se aude ceva ceva ca si cum ar mai arde niste combustibil. E un benzinar cu straight pipe, catalizatorul il are original, restul e teava goala.
Ba omule daca nu stii nimic de motoare nu te mai agita aiurea, te faci de cacao asculta ce iti zic eu.Nu am cum sa iti explic tie intr-o singura fraza scurta cum sta treaba, pentru ca nu ai cunostintele necesare, nu stii nimic despre motoare, despre masini.
Cum poti sa spui asemenea aberatii ca turatiile motorului is aceleasi cu turatiile transmisiei, tu te auzi ce spui? Sau cu turatia cutie de viteze, tu stii ce vorbesti?
Tu vrei sa imi spui mie ca daca motoru se tureaza la 3 mii si cutia se duce tot la 3 mii? Ba in primul rand trebuie sa stii ces aceste turatii ale cui is.Aceste turatii is de fapt turatiile cu care se roteste arborele cotit al motorului, asta e tot.Aceste rotatii intr-adevar se duc la volanta si se transmit catre transmisie care are o mul; tititudine de roti dintate, sateliti bla bla care multiplica ori demultiplica turatiile venite de la motor, deci acele turatii ce le vezi tu in bord sunt doara turatiile motorului atat.
Pune mana pe o carte tehnica si vezi cum functioneaza o transmisie si dupa vii pe aici si poti sa stai de vorba cu lumea.Pana una alta tu te bazezi pe ce spune un habarnist pe Youtube, ca ii arata lui masina lui 0 consum.
Uite iti dau un BMW care nici nu are cum sa iti arate 0 consum pentru ca nici nu-i gradat la zero. Poate alea electronice sa arate dara acum vorba cuiva depinde si cum este afisat in ce afiseaza acel consu, ca daca il afiseaza in litri si tu consumi cativa ml normal ca e cu zero si urmat de zecimale pe care aluia nu i le mai arata, de acolo si prostia lui cu 0 zonsum.
Vrei sa iti spun ce consum are un motor cand functioneaza? Tu nu pricepi o chestie elementara si anume ca orice motor electric,sau termic sau de oricare natura ar fi ele,nu poate functiona fara sa consume,tu poti pricepe lucru asta?
Acum te intreb tu cand mergi cu masina si ruleaza,si pui frana aia de motor,te intreb motoru este oprit sau functioneaza? Deci nu conteaza la ce turatii,te intreb functioneaza da sau ba?
Daca motoru functioneaza atunci consuma conbustibil asta e tot asta e demostratia.
Daca nu vrei sa pricepi un lucru elementar ca nu exista lucru mecanic fara consum de energie atunci nu mai avem ce discuta esti zero la fizica, mergi la scoala si mai invata, apoi sa vii sa te iei in bete cu lumea pe aici si oriunde.
Asta e chestie de fizica elementara frate, ce sa iti dovedesc tie, vrei sa iti dau trimitere undeva sa vezi sa citesti? Daca te trimit sa citesti definitii de pe wikipedia sau din carti ceara ca no sa pricepi absolut nimic, daca tu nu pricepi sau nu accepti nici explicatii simple.
Transmisia si motoru da se rotesc amandoua deodata atunci cand masina este in viteza dar nu vei avea aceleasi numar de rotatii asa cum tu afirmi.Cutia multiplica sau demultiplica sau pe amndoua nu stiu exact nr de turatii.
Vrei un exemplu simplu? Uite la bicicleta daca macar ai bicicleta.Du-te si experimenteaza nr cate rotatii ai pe FOAIE sau cum se numeste aia cu pedalele si cate turatii are roata.
Turatia de motor misca prima data ambreajul sau discu de ambreaj,apoi nu mai stiu exact ce urmeaza ceva reductoare,dupa care cutia de viteza, apoi transmisia finala sau cum so mai numi, sau cate segmente or mai fi.
Deci o lasam balta ca dupa cum ti-am spus daca iti arat ce scrie in carte no sa intelegi nimic, daca te trimit la fizica la fel, deci tu oricum tot pe a ta o tii, asa ca nu are rost sa mai continuam.
Eu sau altcineva nu are cum sa iti explice tie intr-o fraza scurta sati demonstreze.Fraza scurta este definitia din fizica,dara daca o citesti te uiti la ea ca la OZN-uri
Deci e simplu,orice lucru mecanic efectuat consuma energie,fara consum de energie nu exista lucru mecanic,adica babeste,taraneste daca vrei sa misti ceva trebuie sa consumi ceva,altfel nu exista asa ceva,nu se poate ai priceput?
Tu cand mergi consumi energie aia faci, asa orice motor de orice natura ar fi el atata timp cat functioneaza consuma energie adica benzina, motorina etc, indiferent ca e cantitate f mica dara consuma, consum zero nu exista daca pricepi lucru asta.
Consum zero stii unde ai sau cand ai? In VID daca esti in miscare si apoi opresti motoru atunci motoru va fi oprit nu va mai functiona dara tu te vei misca, pentru ca nu are cine te opri.Dar nici in cazul asta nu poti spune ca ai consum zero pentru ca motoru este oprit dara am zis asa ca idee.
Concluzia este ca nu pot eu sa iti explic tie intr-un rand pentru ca nu accepti nimic nici 100 de randuri din cate se pare
Deci, pe internet se spune urmatoarele lucruri:
-- "in frana de motor, nu mai "invarte" motorul rotile, ci rotile mentin motorul in functiune. nu se mai foloseste benzina pentru a mentine turatia motorului => consum 0. "
Altcineva afirma: "Injectoarele au comanda electronica. In frana de motor sunt tinute inchise. "
"Cand o scoti din viteza, turatia de relanti este tinuta cu pretul unei mici cantitati de carburant, insa in frana de motor, motorul nu are nevoie de carburnat care sa-l tina pornit."
Si totusi daca ramane pornit, ce inseamna asta? ca se invarte. dar nu consuma carburant? si totusi sunetul de motor turat de unde vine? din miscarea pistoanelor si a ansamblelor in miscare? ca nu prea inteleg.
Stiti mai este acel retarder la masinile mari, care chipurile taie alimentarea(acum nu stiu 100% sigur) si simti ca si cum ar pune frana, sa inteleg ca ceva asemanator se intampla si in frana de motor?
O afirmatie interesanta de catre cineva:
"Cand coboram in frana de motor pe Transfagarasan, de frig, stiu ca pornisem caldura. Coboram lejer, nu ma grabeam, nu ma alerga nimeni, sa savurez un pic traseul. Dupa ceva vreme am constatat ca nu prea mai baga caldura, si indicatorul de caldura de pe bord incepuse sa scada."