| RaduS69 a întrebat:

De ce consuma ulei un Skoda Octavia 2 din 2010, motor de 1.8 160cp? Am verificat turbina și nu mănâncă deloc ulei, mănâncă foarte mult, 1l la 200 km.

6 răspunsuri:
| xerxes1 a răspuns:

Ai motor CDAA?
S-au nascut cu defect.In perioada de garantie au fost rechemate in service o gramada si le-au inlocuit pistoanele si segmentii cu altele modificate.
Rezultat: a scazut drastic consumul de ulei.
O alta problema grava o au la intinzatorul hidraulic de la lantul de distributie.Se defecteaza si la 90. 000km si indoaie toate supapele de la admisie.Trebuie inlocuit cat mai repede cu noul model modificat.
Iti distruge catalizatorul consumul acela exagerat de ulei.
Este un motor fantastic iar mecanicii nostri nu prea se pricep.

| relian a răspuns:

Daca pe la turbo nu, atunci raman segmenti, valvele cu ce au acolo garnituri si pierderi pe la garnituri. Turbo ai eliminta ca spui ai verificat, asta daca ai verificat bine, eventuale pierderi si asta poti verifica, pui sub masina un carton ceva unde parchezi si vezi de curge ulei.Restu segmenti, valve aia trebuie sa faci un test de compresie undeva, asta daca nu ai tu scula acasa si poti sa-i faci si singur.
Turbo poate scapa ulei pe la ambele capete, adica ori spre partea de evacuare ori spre partea de compresie.Tu ce anume ai verificat?
Daca consuma ulei asa de mult cand este motorul rece, porneste masina si mergi la spate si asculta la toba ce zgomot iese, asta daca poti face diferenta intre zgomote normale si unele scoase cand segmentii is dusi si scapa compresie.
Pe partea de turbo daca ar scapa la evacuare cred ca ar iesi fum balamuc.Acum tu stii ce fum iese sau daca iese. Daca scapa la compresie, trebuie sa desfaci conducta de la turbo, aia care duce catre radiator si sa te uiti in ea, daca are ulei aia e, daca e curata turbo e brici.
Pe la valve poate scapa ulei la garniturile de la valve mai exact.
Segmentii faci test, cred ca cel mai simplu e sa faci test stii exact cum sta treaba.Un tester costa 10 dolari, faci testul singur laughing sau daca nu te pricepi duo sa-ti faca la service test de compresie la cilindri.Bafta

| RaduS69 explică (pentru xerxes1):

Am motorul CDA, nu știu dacă a fost în service, că abia am luat o și cu toate că am făcut test in reprezentanța, nu s-a găsit vreo problema, poate fi și cum ai spus tu, cu întinzătorul hidraulic că are abia 130.000 km. Mecanicii au spus că a fost forjata mult pe afara, numa schimbat pe roșu și asta ar putea fi o problema.

| RaduS69 explică (pentru relian):

Am verificat la turbo la partea de compresie și niciun pic de ulei, iar la toba nu știu ce zgomot scotea că nu am ascultat, dar când era turata puțin scoatea puțin fum, iar pe sub mașina nu are scăpări deloc de ulei că ii ținută în garaj și nu ii nici macar o pata.

| xerxes1 a răspuns (pentru RaduS69):

A mea a fost in service si consuma 0, 5 l la 10.000 km.
Folosesc toptech4200 liquimoly 5w30.
In ziua in care nu mai porneste la prima cheie trebuie dusa in service cu platforma. Inseamna ca a sarit de la punct 2 dinti.
Mai merge dar vibreaza si nu trage
A mea are 350.000 turbina originala.
Remapata la 200cp.
happy

| relian a răspuns (pentru RaduS69):

Deci daca pe la turbo nu scapa, pierdri nu ai e clara consuma pe la segmenti. Teai pricopsit, daca a fost forjata cum spui sau dus dracu segmentii aia.Am si eu un amic, are un audi a4 din 2008 consuma ala ulei de spui cai pune benzina laughing tot pe la segmenti, a fost forjata dea luat-o toate alea.Nu vad ce ai puteai sai faci.La astea daca nu ma insel nu se schimba cilindri, doar daca cilindrii sa fie buni si sa fie numai segemtii aia ai putea sai schimbi, dar daca si cilindri is uzati la revedere. Poate s-ar putea honui, dar sa dai motoru jos pfff mai bine cumperi alta masina.