Lumea nu prea vrea masina verde. Ori e excentric, ori e 'masina de padurar'. Nu sustin ideea, dar multi gandesc asa.
Masina neagra e greu de tinut curata, dar usor de intretinut in rest, se retuseaza foarte usor. Cand vine vorba vopsirii integrale, negrul e culoare dificila (daca vorbim de vopsea cu luciu/lac), se observa calitatea vopsitoriei dupa cum luceste masina.
Din auzite, stiam ca masinile rosii sunt cele mai apreciate, pentru ca se potrivesc oricui. Si unui barbat, si unei femei, bunicute, firme, etc.
O culoare dificila, dupa mintea mea, este albul. Se observa imediat micile probleme cu rugina. Pe un Logan alb, de exemplu, dupa maxim 2 ierni in care circuli pe drumuri curatate cu sare, vei avea pragurile pline de pete maro de rugina.
Daca vorbim doar de aspectul vopselei, toate culorile se 'depreciaza' la fel, conteaza ce materiale se folosesc. Cea mai ieftina vopsea (Emaur/Breckner) cu lac inclus, luceste minim 2 ani, daca e aplicata calumea, pe cand o vopsea mai buna tine de la 5 ani in sus. Insa conteaza mult starea caroseriei pe sub vopsea; daca exista 'inceputuri' de rugina, acestea vor iesi la suprafata destul de repede.
La noi tot mai des romanii au masini culoare gri, negru, rosu, albastru inchis. Iar culoarea alb e ceva unic la o masina ca arata cel mai bine cu folii negre. Verdele mi se pare culoare slaba si prinde repede rugina. La murdarie nu se observa pe acel gri (argintiu).
Nu prinde mai repede rugina pe verde, daca e folosit un sistem ok (grund-vopsea-lac).
Doar la Logan 1 a fost problema cu verdele ala metalizat, ca putrezeau imediat, fata de alte culori. Doar ei stiu ce vopsea era aia.
La Logan sunt diferente de calitate intre ele... Uite, rosul de exemplu e foarte rezistent, am avut si eu, si n-avea nici un punct de rugina, unde altele au gauri de la un an la altul (pasajele aripilor din spate).
Am si eu pe masina pe capota puncte de rugina trecute prin vopsea si nu stiu cum rezolv asta. (culoare gri)
anonim_4396 întreabă: