Nu stiu de unde pui tu combustibil, dar pe restul ne cam costa si de aia ne interesează cat consuma
Simplu! Masina o cumperi si dai bani pe ea o singura data.
Combustibil pui cel putin o data pe luna. Depinde cat de mult circuli cu ea.
Cu cat consuma mai putin, cu atat scad costurile pentru combustibil. Elementary, dear Watson!
Pe viitor cel mai probabil o sa aleg ceva pe gpl sau benzinar care sa nu consume mult, m.am saturat de diesel si de probleme si stat pe la mecanici, iar zgomotul pe care il face cand accelerezi imi sta pe creier, am zis ca numai vreau in veci si pururi.
Dieselul ofera un raport putere/consum foarte bun. Circuli cu un consum sub 10l/100km cu majoritatea, iar la o depasire, turbina ajuta foarte mult. Chiar si un diesel cu 90cp ofera o senzatie de putere foarte ok, datorita cuplului bun, la o turatie acceptabila (2500-3000rpm). Un benzinar 1.6 aspirat poate oferi si 110cp, dar daca mergeai normal pe la 2000rpm, si vrei sa depasesti, trebuie sa il duci dupa 4000 ca sa dezvolte un cuplu ok.
Consumul extraurban mie imi iese la fel cu benzinar ori diesel cand e vorba de motoare normale (diesel 1.5-2.0 sau benzina 1.2-1.6), in schimb, in oras, daca folosesti masina de acasa pana la magazin, servici si acasa, adica mergi cu primele viteze si cu motorul rece, dieselul urca la maxim 8l/100km, pe cand benzinarul suge si 14, fara sa fie motor mare.
Avantaj la benzina ca e mai ieftina bateria, si da caldura mai repede, se misca mai bine in oras.
Intretinerea la diesel nu e mai scumpa, eu zic ca e un mit. Atat timp cat ii dai ulei, filtre si calatorii de calitate, schimbi doar consumabilele banale (curele, pompa de apa, bujii). La benzinar schimbi bujii + fise la unele, se uzeaza mai repede internele motorului, discul de ambreiaj se mananca mai repede decat la diesel, uleiul de multe ori e mancat, tobele ruginesc urgent din cauza condensului care se formeaza in ele.
Iar mersul motorului pe benzina este mult mai sensibil decat la diesel. Cand un motor pe benzina nu mai e in parametri, incepe sa nu porneasca bine la cald, ori sa se opreasca la primele chei cand e rece, pe cand dieselul si cand e stricat, mananca antigel, scoate fum ca un tractor, merge in 3, dar de la volan nu simti diferente, ajungi linistit acasa, apoi o duci la service. Rareori se opreste un diesel din mersul lui.
La benzinar daca se arde bobina de inductie (si nu tin o viata), ai ramas fara scanteie si daca nu ai piesa la tine, se simte miros de platforma.
De ce ne intereseaza? Pentru ca bani . Sunt si masini pe benzina cu consum mic, trebuie doar sa cauti.