Dacă miroase a benzină afară cel mai probabil s-a smuls furtunul / conducta de benzină.
Nu mai încerca să porneşti! riscul de incendiu e enorm!
Du-o pe platformă la un service sau cheamă unul mobil la tine.
Probabil nu-ți mai alimentează pompa. Trebuie să verifici toată instalația de alimentare ca să vezi pe unde sunt scurgeri.
Bine este să nu mai încerci să o pornești. Pentru că există riscul că dacă va porni, să se aprindă și combustibilul scurs.
Mergi la un service ca să ți-o transporte ei.
Se spune că benzinește dar nu scânteiește - adică vezi care e problema cu aprinderea (bujii, delcou, injecție sau ce ai)
Daca se simte puternic miros de benzina si nu porneste, atunci inseamna ca ti-i sparta conducta de benzina undeva si scapa tare!
In asemenea cazuri, daca ridici capota motorului se vede unde este umezit praful de benzina (probabil furtun desfacut sau fisurat). Daca nu observi nici o astfel de urma, apeleaza la un sofer cu experienta indelungata sau la service, care vor depista repede cauza.
In nici un caz sa nu incerci pornirea masinii si impinge-o departe de alte masini sau surse de foc /scantei etc.,
Pana la depistarea problemei SCOATE BORNELE BATERIEI pentru a evita aprinderea masinii!
Simplu: dacă motorul nu pornește, dar se simte un puternic miros de benzină *în afara* acestuia, înseamnă că e clar că undeva e o pierdere de combustibil. Iar benzina nu e doar foarte volatilă ci și extrem de ușor inflamabilă de la orice scânteie electrică (de aia se și folosește la motoarele cu ardere internă) sau chiar mecanică.
La ce ar folosi să se caute o problemă la aprindere, posibil cauzatoare de scântei electrice și astfel de eventuale incendii, dacă motoul de fapt NU e alimentat, tot combustibilul (sau majoritatea acestuia) care e împins de pompa din rezervor curgând pe stradă?!?
Mai simplu ar fi să caute un dispozitiv OBD-2 și să citească pe un laptop sau tabletă ce coduri de eroare citește de la calculator.
În fine... Văd că logica ta a funcționat în același mod și la întrebarea cu rezervorul:
http://www.tpu.ro/......titatea-a/
Caută cu google dacă nu crezi că raționamentul acela e corect - e o chestiune de logică foarte veche, clasică s-ar putea spune.
Și... mai ușor cu apelativele, că n-am ciocnit valizele în armată să ne tragem de șireturi pe aici, ok?
Mersi.
"la ce ar folosi să se caute o problemă la aprindere"?
uite încă odata ce zice omul:
"motorul invarte dar nu porneste si se simte un miros puternic de benzina"
e un simptom clar al problemelor legate de aprindere, pompa (injecția) de benzină lucrează, alimentează în exces.
dar tu nu ai de unde să știi asta, aveai probabil grija evitării ciocnirii valizelor prin gări (în armată!)
Mai citește copile odată! Spune că „se simte un miros puternic de benzina in afara mașini"
Deci dacă benzina curge *pe jos*, înainte să intre în cilindri, ce naiba să se aprindă acolo, indiferent ce scânteie ai avea?!? da, știu, e grea cititul ăsta... Se vede și la prima ministru... Nu mă mir că avem asemenea conducători când îmi dau seama cine i-a ales.