Daca nu dai drumul brusc la ambreiaj degeaba turezi la 5000, mai strici si kitul ambreiaj cu ocazia asta.
Plecatul cu scartz il faci cand stii ceva soferie, si cunosti masina.
Uita-te si la vitezometru, daca nu ajunge la macar 40km/h cand faci astfel de plecari, si turatia trece de 4000, inseamna ca iti patineaza ambreajul, si de asta nu reusesti sa faci plecari cu 'scart'.
Vezi sa nu ai ESP sau ASR, daca le ai, dezactiveaza-le, ele te opresc din patinat.
Eu plecarile 'cu scart' nu le fac niciodata pe metoda incepatorului, adica acceleratia in podea si ambreajul sus. Ridic ambreajul normal pana tinde sa plece, moment in care din acceleratie o duc pana pe la 3000rpm, o bruschez din ambreaj si atunci accelerez puternic. Conteaza si ce cauciucuri ai, cu alea de iarna greu patinezi...
Si un pont; daca gasesti niste pietris pe asfalt, incepe plecarea de pe el. Odata ce rupi aderenta, chiar daca inaintezi pe asfalt uscat, rotile inca patineaza.
P.S.: Stii ca poti rupe planetare, gripa cutia, se uzeaza mai repede ambreajul, poti termina cuzinetii si daca ai distributia slabita poate sari, nu?
Am permis doar din feb. mersi de ajutor. mai astept si alte pareri.
Man, e Ford Focus, 1.6 ce pretentii vrei sa ai de la un motor de 100cp? Totusi e o masina destul de grea, destul de slabuta din punct de vedere al motorului...
Dumnesao întreabă: