Fratilor, pornirea la rece nu are legatura cu frigul de afara, dupa cum un motor 1.4 mpi+gpl nu are legatura cu motorina sau dupa cum odata pornit, faptul ca nu sta la ralanti nu are legatura cu vascozitatea uleiului.
De obicei asta se intampla atunci cand asa numitul "motoras pas cu pas" nu functioneaza corect, ar trebui sa incepi prin a-l curata pe acesta, poate scapi doar cu atat. Chiar daca e cea mai probabila, nu e singura posibilitate, mai poate fi de la senzori (de turatie, de temperatura a motorului), de la vacuum, ba chiar si de la filtre imbacsite sau alte cauze care nu imi trec acum prin minte. Asadar, daca situatia nu se imbunatateste dupa curatirea motorasului pas cu pas, cel mai indicat ar fi sa o pui pe tester, altfel nu vei face decat sa schimbi piese la intamplare.
@larix - prin "pornire la rece" se intelege prima pornire a motorului. Dupa ce motorul s-a incalzit, daca il opresti si il pornesti din nou, inainte ca acesta sa se raceasca, se spune ca pornesti "la cald". Sper ca ai inteles ideea. Ca sa fiu mai concret, chiar daca afara sunt 40 de grade, prima data cand pornesti motorul in ziua respectiva se numeste "pornire la rece". Daca dimpotriva, afara sunt -30 si tocmai ai parcurs cativa kilometri, ai oprit si vrei sa pornesti din nou, se spune ca ai pornit "la cald".
Nu cunosc ce tip, marca de masina ai pentru a-ti veni in ajutor, dar in sezonul rece pornirile sunt foarte groaie datorita temperaturii exterioare.U n prim sfat pe care ti-l pot da este ca atunci cand pornesti masina dimineata este recomandabil sa actionezi pedala de la ambraj pana cand motorul incepe sa aiba e functionare normala si nu se opreste.În mod normal ar trebui sa ai in motor ulei de iarna care are o vascozitate mai mica si nu opune rezistenta la pornire.
Daca e pe motorina e ceva tipic ca masina sa porneasca greu (pe timp de iarna) mai ales daca are cativa ani vechime, probeaza sa accelerezi putin mai mult cand pornesti si apoi pleci la drum. Daca e benzina te vor ajuta alti useri.
Daca apa din motor nu este calda, iarna la pornire gpl-ul nu functioneaza bine. Daca deschizi capota o sa observi bruma pe vaporizatorul de gpl(plosca).
@regis
"Pornirea la rece nu are legatura cu frigul de afara"
Ba tocmai ca are.Am avut o laguna 1. 8mpi, si daca pe ger o dadeam pe gaz mai devreme se oprea motorul. Daca asteptam sa se incalzeasca apa la 50 *C era totul ok.
@Regis
Pornirea la rece vara, nu este la fel ca pornirea la rece iarna.Adica iarna nu-i ca vara.Asta am dorit sa spun.
Am avut si eu aceasta problema, j era o mufà care era iesita di coletor.
am bagat-o la loc si woow... (mergea) bafta!
Cerbul întreabă: