| Alexandruuuuuuu a întrebat:

De ce toata lumea "fuge" de masinile Fiat, in special Punto? Multe cunostinte si prieteni imi zic ca nu e o masina fiabila, ca daca imi iau punto imi iau "cu*va" acasa. Voi ce parere aveti despre fiabilitate, consum piese? E chiar asa sau se exagereaza? Eu as vrea un punto 1.2 benzina.

53 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Lumea "fuge" de FIAT pentru ca e o masina italiana, iar italienii sunt renumiti pentru pizza si spaghetti, nu pentru masini.
Eu am o prietena care dupa ce a schimbat vreo 10 masini in 5 ani, si-a luat un Punto in urma cu vreo 7-8 ani si il are si acum, fiind incantata de el din toate punctele de vedere. Si nu, nu e deloc mica motorizarea de 1.2 benzina pentru aceasta masina, e o buburuza de oras, nu o garsoniera de urcat munti sau de traversat Europa.

| 0rlando a răspuns:

Din păcate mașinile italiene, chiar dacă sunt performante (Fiat Albea 1.4 are 105 cai și consum mic), nu sunt deloc fiabile.
Pentru Alfa Romeo există o listă oficială cu toate defectele din fabricație, pentru fiecare model în parte și nu sunt puține deloc. Fiat se știe că nu sunt departe de Alfa la capitolul ăsta, iar Ferrari, au obiceiul de a lua foc în mers, sau dacă ești norocos, doar se golește bateria peste noapte.
Eu îți recomand să eviți mașinile italiene, chiar și pe cele franțuzești.
Mai bine o nemțoaică.

| Florian20405 a răspuns (pentru 0rlando):

Salut! In legatura cu raspunsul tau, cred ca ai confundat masina ^_^ albea nici pe departe nu are motoare performante.
Cred ca ai gesit, albea poate 1.6 103 cp nu 105, ma rog nu conteaza 2-3 cai acolo.Fiat albea are de la 1.2 si 60 de cai pana la 1.6 si 103 cai putere.Cel mai performant, sportiv ar fi stilo din gama fiat, parerea mea.Mai bine o nemtoaica! big grin bine spus.
bafta!

Răspuns utilizator avertizat
| 0rlando a răspuns (pentru Florian20405):

Primul model de Albea, da, e așa cum zici. Dar Albea 2, are inclusiv un motor 1.2 benzină, care dezvoltă 109 cai, doar că e ceva mai scump, probabil de asta nu știai de existența lui. Că nu se vinde.

| 0rlando a răspuns (pentru Gass93sv):

Da' de unde? Sunt făcute prost, nu sunt testate corespunzător și se întâmplă asta:
http://www.autoevolution.com/......42925.html

https://www.google.ro/......ps?/search

Răspuns utilizator avertizat
| Florian20405 a răspuns (pentru 0rlando):

A fost un concept, cum a fost un concept si la logan, logan coupe, dar nu s-a fabricat nici macar o serie a minim 10 masini, deci practic nu exista happy, daca are 109 cp sa nu crezi ca e cine stie ce ...nu inseamna ca daca are 109 cp e puternic, totusi e motor de 1.2(nu exista).Un motor puternic mic este cel de 1, 2 TSI ce dezvolta 105 cai putere si are o turbina. big grin

| Florian20405 a răspuns (pentru 0rlando):

A fost doar o conceptie.Nu exista pe piata, sau macar sa existe o serie limitata.Singurele motoare zdravane, care pot fi capabile de o viteza mare si performante uriase sunt cele de 1.2 TSI (in categoria pana in 1200cm3),ajutate de o turbina.

Răspuns utilizator avertizat
| Florian20405 a răspuns (pentru 0rlando):

Man,a fost doar o conceptie...Cum si la logan a fost tot o conceptie coupe-ul ala. Cele mai puternice motoare 1.2 sunt cele `1.2 tsi 105 cp care le ajuta o turbina.
Albea e un punto urat, ingust(pentru o berlina), si care lasa de dorit.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Florian20405):

Fiatul are motoare normale, nu sportive. Daca vrei sport si cai multi putere iti iei Alfa Romeo. Au niste configuratii care bat la fundu gol grupul VAG

De exemplu :
*1.4 M-Air 170 CP S&S TCT E6
* 1.8 T 235 CP TCT E6

1.8 de la ei e crima si pedeapsa. Nicaieri n-am mai vazut un 1.8 sa scoata atat de mult peste 200 cp, nici macar la BMW.

| 0rlando a răspuns (pentru Florian20405):

1. Nu știi diferența dintre „concepție și concept".
2. Nu este un concept. Mașina există și se fabrică din 2005 până în prezent, dar se vinde doar în Polonia, Turcia și Ungaria.
Nu mai vorbi dacă nu ai cunoștințe.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

De 'cunoscatori' fug.
Toti zic ca nu sunt fiabile, ca p***-n c**, dar daca ii intrebi ce probleme au, tac.
Asta de mai sus cu petele de ulei, altul imi zicea de instalatia electrica... Eu la cate Fiaturi am lucrat, singura problema tehnica a fost cu incalzirea la una, nu se aerisise corect, si nu baga caldura. In rest, revizii si tinichigerie din pricina accidentelor, nici macar rugina n-am vazut la ele.
Daca ma apuc sa desfac cap-coada un Fiat, am sa-ti demonstrez ca-i facut mai frumos decat o masina nemteasca. Sunt lucrate ordonat, si cu piese de calitate.
In plus, Fiat Punto e cea mai stabila masina de clasa mica pe care am condus-o.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Tampenii debitate de asa zisii mecanici care habar n-au sa repare altceva decat masini nemtesti (pentru ca sunt cele mai simple). Eu am un Fiat Doblo 1.3 MJT la munca pe care l-a alergat toata lumea in Bucuresti cu sute de kile de marfa zilnic. E sarit bine de 100.000 km si in afara de consumabile (ulei, filtre, capete de bara, discuri si placute de frana) nu s-a schimbat la el absolut nimic. Asta in conditiile in care kilometrii astia au fost facuti 90% in trafic de zi bara la bara.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Gass93sv):

Nici astia nu s-au obosit sa schimbe dristibutia la Doblo desi are peste 120.000 km. N-as putea sa-ti zic exact cati km are peste limita fiindca eu n-am mai mers cu ea din toamna dar in toamna avea 110.000. Avand in vedere ca e masina de marfa cred ca a mai facut cel putin 20.000 km de atunci.

Răspuns utilizator avertizat
| Mark_Panait_1905 a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Domnule, Fiat pentru mine in nici un caz nu este fiabil : la 250000 km am schimbat motorul, pana la asta am schimbat in 3 luni de folosință urm: baterie, alternator, demaror, egr plus răcitor, debimetru, tot sistemul de frânare, evacuare cap coada, turbo, baterie filtru motorina, termostat, faruri pentru ca cele vechi erau matuite din interior, ansamblu maneta viteze, fulia care antrenează pompa și alternatorul și acum mi-a picat pedala de ambreiaj

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Mark_Panait_1905):

La kilometrajul asta o sa schimbi ope banda rulanta piese indiferent de marca. Doar nu ai pretentia ca o masina sarita bine de 200.000 km sa mai fie ca noua, nu?

| LTAA a răspuns:

Un fost șef al lui tata a rămas cu clanța unui Fiat Bravo în mână.

Răspuns utilizator avertizat
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Din ignoranta.
La cati bani platesti pentru un Fiat ai un raport calitate pret foarte bun.
Piese ieftine, taxe mici, costuri de intretinere banale.
Punto 1, 2 benzina 80hp este fantastic.Are un sprint exceptional si lasa in urma toate cazanele nemtesti din aceeasi categorie.
Am avut unul la firma si era bataie pe el cine sa-l conduca.
Daca ai norocul sa gasesti unul cu km putini, si este destul de usor de gasit deoarece cumparatorii cauta cazane nemtesti cu km multi.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| anonim_4396 a răspuns (pentru Gass93sv):

" italienii nu baga un leu in masina"
Aici ai dreptate.
Italienii folosesc Euro.



Răspuns utilizator avertizat
| anonim_4396 a răspuns (pentru Gass93sv):

Mai degraba realitate.
Aberezi si tu pe aici in necunostinta de cauza.
"sefu lu uncamiu".
rolling on the floor
Nemtii fac asa italienii invers.
Cati italieni si cati nemti cunosti? Pe cati i-ai intrebat unde isi repara masinile?
Povesteste-ne ceva din experienta ta, nu din filme sau discutii din care nu ai inteles nimic.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| CristiSeeker a răspuns:

Prietenii tai cam au dreptate. Fiat-urile, precum majoritatea masinilor italiene, nu sunt fiabile. Daca tot vrei pete de ulei si motoare incinse, mai bine cumpara-ti o Alfa Romeo (macar te distrezi putin) happy.

| justsummer a răspuns:

In primul rand nu 1.2 motorizare ca sa faci o depasire vei opri clima radioul si tot ce se poate ca sa nu te lase motorul. Sa nu mai vorbim ca nu se preteaza la drum lung mai ales daca o pui sa urce si un deal, dar un munte. Eu vreau sa scap de 1.2 benzina deci clar nu la motorizare. Si punto nu e genul ala de masina la care te tii de volan pentru ca ai impresia ca zbori in decor cand trece tirul pe langa tine?

Răspuns utilizator avertizat
| justsummer a răspuns (pentru Gass93sv):

Da eu fac slujbe la biserica pentru o depasire laughing)

| MoshEne a răspuns:

Pentru ca toti "expertii" astia care isi dau cu parerea zic si ei ce au auzit de la altii fara sa stie cu adevarat cum sta treaba. E adevarat ca Fiat a avut o perioada de criza in care a facut masini mai proaste dar vorbim de masini de acum 20 de ani si asta nu inseamna ca nu au evoluat. Eu personal le vad la standarde normale iar in privinta motoarelor sunt printre cele mai performante si mai rezistente din europa. Unii spun ca si-au luat Fiat si au avut nenumarate probleme dar mi se pare si normal atunci cand iei jarpite rupte in gura cu chilometrajul dat inapoi, pe bani putini si fara a cunoaste istoricul masinii. Da mai multi bani ca sa iti iei o masina decenta, intretinuta si vei fi multumit. Eu detin un Fiat Punto cu motor 1.2 8V din 2002. L-am cumparat la mana a doua in anul 2009 si se prezenta in conditii excelente. Iti spun cu sinceritate tot ce am chetuit cu el in acesti 5 ani pe langa consumabile: mi s-a rupt teava de esapament de doua ori datorita datorita conditiilor in care se afla drumurile noastre si am platit 20X2 Ron ca sa o sudez; am schimbat cilindrul receptor de la ambreiaj deoarece mi se bloca si am platit undeva la vreo 100 de RON; Am schimbat un piston de la portbagaj deoarece lasasem un timp indelungat masina in soare si s-a scurs uleiul din el si am cheltuit vreo 30 RON la dezmembrari si l-am schimbat eu; am mai schimbat cateva stergatoare care la fel se consuma si asta a fost tot in 5 ani de zile. In ceea ce priveste motorul care e cel mai slab de pe acest model (are 60 cp) eu l-am ales pentru ca in acelasi timp este cel mai economic iar daca il raportezi la greutatea de numai 850 de kg a masinii rezulta mai performant decat motoare mai mari si mai puternice de pe alte masini. Masina este ideala pentru oras si dupa ce edpasesti 2500 RPM este foarte agila, de aceea am si ales aceasta configurare. Singurul lucru in defavoarea ei este daca vrei sa faci o depasire in panta unde intr-adevar nu prea are putere ca sa traga dar pe drum drept se comporta bine si in ceea ce priveste viteza am mers cu 160km/h pe autostrazile din Austria. Desigur daca doresti ceva mai agil poti opta pentru una sporting cu motor 1.2 16V de 80 CP si cutie in 6 trepte sau un HGT de 130 CP. Daca gasesti una eu IN CONDITII BUNE eu ti-o recomand cu sinceritate!

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| Florian20405 a răspuns (pentru Gass93sv):

Salut,in primul rand nu exista volvo s40 cu motor de 1.9 TDI(asta e doar la audi, vw, skoda, seat).Ele au motoare 1.9D,1.9TD.
In al doilea rand ai facut tu 1.9 TDI cu o coaja de 106 1.2 benzina maxim 70 cp? rolling on the floor) ma faci sa rad, asa da si eu am facut un audi rs6 care avea 500 de cai, l-am facut.Omu` mergea la consum.Iti dai seama wa :o am facut un audi rs6 de 500 de cai rolling on the floor
Bafta!

| Florian20405 a răspuns (pentru Florian20405):

Volvo au motoare 1.9d,1.9td.
VAG tdi

Răspuns utilizator avertizat
| Florian20405 a răspuns (pentru Gass93sv):

Mai citeste o data ce ai scris sus, ai scris asa:Gass93sv a răspuns (pentru justsummer):
So crezi tu! eu cu un pejo 106 motor 1, 2 benzina am dat ceata la 1, 9 TDI plus ca merg lejer cu 130 km/h dar mi-e frica mai mult cai roata cat opinca, despre fiat nu stiu ce sa zic is facute de Italieni deci is jale.
Deci sa inteleg prin ceata ca ai dat "fum" la un 1.9 tdi sau 1.9td? In orice caz, in ambele situatii cu nici un 1.2 (exceptand tsi-ul de la volkswagen) nu faci 1.9 tdi sau td.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Florian20405):

Pe un kilometru bati 1.9 TDI de-l rupi cu 1.2 benzina, asta daca vorbim de TDI-ul de 101 cp.
Motoarele Diesel nu-s motoare de viteza, sunt grele si puturoase si cu greu sar de 170 km/h (chiar si cele mai performante). Marea majoritate a motoarelor Diesel sunt limitate pe la viteza asta fiindca s-ar autodistruge in timp daca s-ar ambala mai tare.
Vorbesc de motoarele decente, nu de cele cu 170 cp.

Răspuns utilizator avertizat
| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Gass93sv):

''E pericol cu pejou pentru ca e mic! dar ca viteza te pisi pe tine pe autostrada 130 km/h''

Nu e chiar asa cum spui, depinde foarte mult de starea carosabilului. Daca alergi cu ea pe A1 sau A2 (mai ales pe banda 1) atunci da, poti sa te si rastorni. Daca carosabilul e bun te duci si la 160.

Eu am ars-o cu un Matiz pe A3 (Stefanesti-Centura Ploiesti) doar cu 140 km/h iar pe alocuri unde era drept i-am dat si 150 (la 150 deja bateau planetarele si am zis sa nu risc sa urc peste desi mai aveam pedala). Si sa fim seriosi, Matizul este net inferior unui Pegeaot 106. Cel putin ala cu care am mers eu nici servo directie nu avea, despre antifonare nici nu are rost sa aduc vorba (era fix o roaba cu volan).

Răspuns utilizator avertizat
| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Gass93sv):

E grea o masina, n-o rastoarna curentii de aer nici daca trece avionu. E adevarat ca trebuie sa te tii mai tare de volan dar in Romania oricum e un risc mare daca nu te tii de volan, indiferent ce ai conduce.

| Alexandruuuuuuu explică:

Baieti, ma bucur ca ati facut chat la intrebarea mealaughing)) Multumesc celor care mi-au cum trebuie si n-au deviat de la subiect big grin Atat de multe raspunsuri, mult prea putine chestii concrete.

| MrGeo1975 a răspuns:

Salut. Evita masini italiene, orice marca. Au probleme cu fiabilitatea. Cit despre Fiat, uita de marca aceasta. Recomandare sincera: Dacia sau Renault. Fracezii stiu sa faci autovehicule de cea mai buna calitate.

| AlexandruTheodorescu a răspuns:

Bună ziua,
Am un răspuns simplu pentru toți cei care au pus întrebarea d-voastră și pentru toți cei care au dat așa zise verdicte aiurite.
În 2010 am cumpărat un Fiat Punto 1.2 fabricat 1997 120.000 km la bord, ok tinichigerie și mecanică, l-am ținut până în 2010, nu am schimbat decât alternator, distribuție, ulei, filtre și consumabile obișnuite
Din 2011 am schimbat cu Fiat Punto 2017, Lounge 1.4 1.380 și este aceeași situație nu am schimbat decât consumabilele obișnuite.
Problema așa zisiilor specialiști în fiabilitate este aceeași la toți.Masina ca orice mașină are limitele ei care dacă ești obișnuit doar să bagi cheia în contact și într-o oră să ajungi la Brașov ca așa ai chef să zboare cu 250 km la oră pe autostradă, dar nu auzi ca motorul nu poate sau ca schimbi uleiul și pe lângă faptul ca nu folosești același ulei de regula Selenia care este cel recomandat și pui piese second-hand in loc de piese noi și nu schimbi rulmentul la roata când dă semne ca le simți, auzi zgomotul te trezești ca schimbi tot ansamblul.Toti impatimitii de mașini germane și altele trebuie să înțeleagă un adevăr:Toți suntem specialiști în sfaturi dar majoritatea habar nu au ce i-au lovit.Se trezesc cu ditamai BMW super class de zeci de mii de euro pe banda de urgență ca ce să vezi s-a rupt distribuția și ei sunt plini de sfaturi ca vezi doamne Fiat Punto nu este în stare să urce pantă la Poiana Brașov.Ghinion iată ca eu merg mereu in Poiana și nu i-mi stă în cale nici o panta oricât a fost de abruptă și fac și Europa in fiecare an in concediu și nu am avut niciodată probleme cu această mașină, chiar este păcat ca s-a renunțat la acest concept