| Alexandruuuuuuu a întrebat:

De ce toata lumea "fuge" de masinile Fiat, in special Punto? Multe cunostinte si prieteni imi zic ca nu e o masina fiabila, ca daca imi iau punto imi iau "cu*va" acasa. Voi ce parere aveti despre fiabilitate, consum piese? E chiar asa sau se exagereaza? Eu as vrea un punto 1.2 benzina.

53 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru Gass93sv):

" italienii nu baga un leu in masina"
Aici ai dreptate.
Italienii folosesc Euro.



Răspuns utilizator avertizat
| Florian20405 a răspuns (pentru 0rlando):

A fost un concept, cum a fost un concept si la logan, logan coupe, dar nu s-a fabricat nici macar o serie a minim 10 masini, deci practic nu exista happy, daca are 109 cp sa nu crezi ca e cine stie ce ...nu inseamna ca daca are 109 cp e puternic, totusi e motor de 1.2(nu exista).Un motor puternic mic este cel de 1, 2 TSI ce dezvolta 105 cai putere si are o turbina. big grin

| Florian20405 a răspuns (pentru Gass93sv):

Mai citeste o data ce ai scris sus, ai scris asa:Gass93sv a răspuns (pentru justsummer):
So crezi tu! eu cu un pejo 106 motor 1, 2 benzina am dat ceata la 1, 9 TDI plus ca merg lejer cu 130 km/h dar mi-e frica mai mult cai roata cat opinca, despre fiat nu stiu ce sa zic is facute de Italieni deci is jale.
Deci sa inteleg prin ceata ca ai dat "fum" la un 1.9 tdi sau 1.9td? In orice caz, in ambele situatii cu nici un 1.2 (exceptand tsi-ul de la volkswagen) nu faci 1.9 tdi sau td.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Florian20405):

Pe un kilometru bati 1.9 TDI de-l rupi cu 1.2 benzina, asta daca vorbim de TDI-ul de 101 cp.
Motoarele Diesel nu-s motoare de viteza, sunt grele si puturoase si cu greu sar de 170 km/h (chiar si cele mai performante). Marea majoritate a motoarelor Diesel sunt limitate pe la viteza asta fiindca s-ar autodistruge in timp daca s-ar ambala mai tare.
Vorbesc de motoarele decente, nu de cele cu 170 cp.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru Gass93sv):

Mai degraba realitate.
Aberezi si tu pe aici in necunostinta de cauza.
"sefu lu uncamiu".
rolling on the floor
Nemtii fac asa italienii invers.
Cati italieni si cati nemti cunosti? Pe cati i-ai intrebat unde isi repara masinile?
Povesteste-ne ceva din experienta ta, nu din filme sau discutii din care nu ai inteles nimic.

| Florian20405 a răspuns (pentru 0rlando):

A fost doar o conceptie.Nu exista pe piata, sau macar sa existe o serie limitata.Singurele motoare zdravane, care pot fi capabile de o viteza mare si performante uriase sunt cele de 1.2 TSI (in categoria pana in 1200cm3),ajutate de o turbina.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Gass93sv):

''E pericol cu pejou pentru ca e mic! dar ca viteza te pisi pe tine pe autostrada 130 km/h''

Nu e chiar asa cum spui, depinde foarte mult de starea carosabilului. Daca alergi cu ea pe A1 sau A2 (mai ales pe banda 1) atunci da, poti sa te si rastorni. Daca carosabilul e bun te duci si la 160.

Eu am ars-o cu un Matiz pe A3 (Stefanesti-Centura Ploiesti) doar cu 140 km/h iar pe alocuri unde era drept i-am dat si 150 (la 150 deja bateau planetarele si am zis sa nu risc sa urc peste desi mai aveam pedala). Si sa fim seriosi, Matizul este net inferior unui Pegeaot 106. Cel putin ala cu care am mers eu nici servo directie nu avea, despre antifonare nici nu are rost sa aduc vorba (era fix o roaba cu volan).

Răspuns utilizator avertizat
| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Gass93sv):

E grea o masina, n-o rastoarna curentii de aer nici daca trece avionu. E adevarat ca trebuie sa te tii mai tare de volan dar in Romania oricum e un risc mare daca nu te tii de volan, indiferent ce ai conduce.

| Florian20405 a răspuns (pentru 0rlando):

Man,a fost doar o conceptie...Cum si la logan a fost tot o conceptie coupe-ul ala. Cele mai puternice motoare 1.2 sunt cele `1.2 tsi 105 cp care le ajuta o turbina.
Albea e un punto urat, ingust(pentru o berlina), si care lasa de dorit.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Florian20405):

Fiatul are motoare normale, nu sportive. Daca vrei sport si cai multi putere iti iei Alfa Romeo. Au niste configuratii care bat la fundu gol grupul VAG

De exemplu :
*1.4 M-Air 170 CP S&S TCT E6
* 1.8 T 235 CP TCT E6

1.8 de la ei e crima si pedeapsa. Nicaieri n-am mai vazut un 1.8 sa scoata atat de mult peste 200 cp, nici macar la BMW.

| 0rlando a răspuns (pentru Florian20405):

1. Nu știi diferența dintre „concepție și concept".
2. Nu este un concept. Mașina există și se fabrică din 2005 până în prezent, dar se vinde doar în Polonia, Turcia și Ungaria.
Nu mai vorbi dacă nu ai cunoștințe.

| Alexandruuuuuuu explică:

Baieti, ma bucur ca ati facut chat la intrebarea mealaughing)) Multumesc celor care mi-au cum trebuie si n-au deviat de la subiect big grin Atat de multe raspunsuri, mult prea putine chestii concrete.

| MrGeo1975 a răspuns:

Salut. Evita masini italiene, orice marca. Au probleme cu fiabilitatea. Cit despre Fiat, uita de marca aceasta. Recomandare sincera: Dacia sau Renault. Fracezii stiu sa faci autovehicule de cea mai buna calitate.

| Mark_Panait_1905 a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Domnule, Fiat pentru mine in nici un caz nu este fiabil : la 250000 km am schimbat motorul, pana la asta am schimbat in 3 luni de folosință urm: baterie, alternator, demaror, egr plus răcitor, debimetru, tot sistemul de frânare, evacuare cap coada, turbo, baterie filtru motorina, termostat, faruri pentru ca cele vechi erau matuite din interior, ansamblu maneta viteze, fulia care antrenează pompa și alternatorul și acum mi-a picat pedala de ambreiaj

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Mark_Panait_1905):

La kilometrajul asta o sa schimbi ope banda rulanta piese indiferent de marca. Doar nu ai pretentia ca o masina sarita bine de 200.000 km sa mai fie ca noua, nu?

| AlexandruTheodorescu a răspuns:

Bună ziua,
Am un răspuns simplu pentru toți cei care au pus întrebarea d-voastră și pentru toți cei care au dat așa zise verdicte aiurite.
În 2010 am cumpărat un Fiat Punto 1.2 fabricat 1997 120.000 km la bord, ok tinichigerie și mecanică, l-am ținut până în 2010, nu am schimbat decât alternator, distribuție, ulei, filtre și consumabile obișnuite
Din 2011 am schimbat cu Fiat Punto 2017, Lounge 1.4 1.380 și este aceeași situație nu am schimbat decât consumabilele obișnuite.
Problema așa zisiilor specialiști în fiabilitate este aceeași la toți.Masina ca orice mașină are limitele ei care dacă ești obișnuit doar să bagi cheia în contact și într-o oră să ajungi la Brașov ca așa ai chef să zboare cu 250 km la oră pe autostradă, dar nu auzi ca motorul nu poate sau ca schimbi uleiul și pe lângă faptul ca nu folosești același ulei de regula Selenia care este cel recomandat și pui piese second-hand in loc de piese noi și nu schimbi rulmentul la roata când dă semne ca le simți, auzi zgomotul te trezești ca schimbi tot ansamblul.Toti impatimitii de mașini germane și altele trebuie să înțeleagă un adevăr:Toți suntem specialiști în sfaturi dar majoritatea habar nu au ce i-au lovit.Se trezesc cu ditamai BMW super class de zeci de mii de euro pe banda de urgență ca ce să vezi s-a rupt distribuția și ei sunt plini de sfaturi ca vezi doamne Fiat Punto nu este în stare să urce pantă la Poiana Brașov.Ghinion iată ca eu merg mereu in Poiana și nu i-mi stă în cale nici o panta oricât a fost de abruptă și fac și Europa in fiecare an in concediu și nu am avut niciodată probleme cu această mașină, chiar este păcat ca s-a renunțat la acest concept