Pentru ca politia nu impune legea. A devenit regula sa fie incalcate regulile de circulatie, sa se treaca pe rosu si culmea nesimtirii celui care trece pe rosu, sa claxoneze pe cel care are verde. Se intoarce in intersectie si pe linie continua, se depaseste prin stinga tramvaiului, se parcheaza pe trecerea de pietoni si pe benzile pentru biciclisti, se parcheaza pe trotuar si pietonii care sint nevoiti sa mearga pe carosabil din cauza asta sint claxonati, se da cu spatele in pasaj si pe pod. Efectiv nu am vazut reguli de circulatie care sa nu fie incalcate. Toate astea pentru ca politia nu da amenzi, nu o data am vazut masina de politie trecind pe linga un sofer care ori parcase linga locul de parcare, in mijlocul strazii, sau depasea tramvaiul pe stinga si nu l-a oprit sa-l amendeze. Sau politistii din trafic care se intorc cu spatele cind vad un contravenient, in loc sa-i taie o chitanta. Pina nu se va impune legea, nimeni nu o va respecta, oamenii respecta legea doar de teama, nu din bun-simt, putini sint cei care au bun-simt si astia se imbolnavesc de nervi cind ii vad pe toti in jurul lor ca-si fac de cap. Mai rau de atit este ca cei care incalca regulile de circulatie, pun in pericol vietile tuturor, nu numai pe a lor.
Nu toti soferii adopta un comportament similar, exista participanti la trafic care respecta legea.
Spui ca era o persoana cu un Nissan Navara, banuiesc ca la o asa masina trebuie sa ai si ceva bani pentru a o intretine. De la atata ban, unii devin nesimtiti, sunt de parere ca lumea se afla la picioarele lor, incalca regulile de circulatie cu notorietate.
Oricum, atentie sporita cand te aflii in trafic, nu poti stii daca cel din masina este sub influenta bauturilor alcoolice, ori este sub influenta drogurilor sau lipsit de atentie. Acel sofer, probabil, nu te-a vazut, ori nu s-a asigurat, oricum, vina ii apartinea in cazul in care avea loc un eveniment rutier. Daca nu a avut vizibilitate maxima, era obligat prin lege sa apeleze la o persoana pentru a-l dirija din spate.
BRO-dau funda la Kg&fac experti la gramada free-Politia nu-si face treaba, isi urmeaza interesele!
Obligatiile biciclistilor conform legii:
-----Obligaţiile bicicliştilor:
Art. 14 / Regulament – În circulaţia pe drumurile publice bicicleta trebuie să fie:
a) prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace;
b) prevăzută cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie;
c) dotată cu sistem de avertizare sonoră; se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor;
d) echipată în faţă cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;
e) echipată cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor.-----
Tu cit respecti din ce scrie mai sus? Tu ce legislatie sti?
Usor sa dati vina pe soferi cind in majoritatea cazurilor VOI nu faceti decit sa incurcati circulatia si nu aveti habar de legi.
In tot cazul VOI biciclistii ca si scuteristii sinteti un pericol pe drumurile publice si numai din timpenia legii aveti voie sa circulati. In mod normal voi nu aveti voie decit pe cimp. De ce? Pe drumurile publice eu nu vad normal sa circule mai multe categorii de vehicule si sub legi diferite.
Daca circula auto care respecta legea circulatiei, soferii au permis si masinile asigurare, normal ar fi ca indiferent ce altceva circula pe drum sa fie tot inmatriculat, cu permis, asigurare, verificare. Logic asa este.
Deci nu va plingeti, invatati pe unde sa mergeti si care va este limita permisa.
Mg- degeaba -mi vi cu romane de pe google, cunosc regulile de circulatie! Stai sa-ti pun o intrebare puerila, s-ar putea sa nu gasesti raspuns pe google.
Care este diferenta dintre stop si cedeaza trecerea?
Mg, pe ce lume traiesti? In occident sint benzi de circulatie pentru biciclisti. Daca masina merge sau parcheaza pe ele, soferul este amendat. In ce tara din lume ai auzit ca bicicleta sa aiba asigurare, carte tehnica, numar de inmatriculare alea alea? Daca benzile de biciclete nu erau facute pe trotuare si mai ales daca nu parcau masinile pe ele si bordura era la nivelul soselei sa se poata trece fara sa-ti rupi rotile in ea, biciclistii circulau pe pistele respective. Dar cum poti merge daca la fiecare 5-10 metri sint masini parcate pe pista de biciclete? Apoi faza cu pericolul public. Eu dadusem exemple care nu includeau biciclistii ci doar soferii. Stai o ora intr-o intersectie si numara cite masini trec pe rosu. Ala e pericol, o masina care trece pe rosu si te loveste te omoara. Uita-te cite masini intorc in intersectie sau fac dreapta fara sa se incadreze si-ti taie calea brusc... nici macar semnalizarea nu o folosesc. Ala e pericol public, o masina care vireaza brusc si-ti taie calea, daca te loveste te omoara. Nu-ti trebuie mult sa umpli un caiet cu incalcarile regulilor de circulatie pe care le comit soferii. A devenit obicei sa nu se respecte nici o regula. Daca stai sa gasesti vinile biciclistilor, asta nu absolva de vina soferii indisciplinati. Sa fim seriosi. Sint biciclisti care nu au lumini pe roti si cadru, dar daca-i numeri nu insumezi degetele de la miini. Soferii insa in proportie de 90% daca nu mai mult, incalca regulile de circulatie. Fiecare este raspunzator pentru ilegalitatile pe care le face, dar nu cautam sa gasim vini biciclistilor, cita vreme soferii sint niste dezastre. Mai intii sa respecte regulile de circulatie si pe urma sa tipe dupa biciclisti. Si revin, in accidente provocate de vehicule, soferii omoara, biciclistii cel mult provoaca vinatai, asta-i si motivul pentru care soferul trebuie sa aiba permis, asigurare, ITP etc. Masina care da peste tine te omoara, soferul trebuie sa fie mult mai vigilent si mai responsabil, nu sa se urce ca un tembel beat la volan, cind stie bine ca poate conduce dar intr-o situatie critica are reflexele intirziate si nu percuteaza la timp sa evite o catastrofa. Biciclistul beat, cade in sunt si-si sparge capul, krapa doar el ca a fost cretin, dart soferul beat omoara si zece oameni daca da peste ei pe trecerea de pietoni sau da peste o statie de tramvai.
Intai de toate trebuie sa te gandesti la posibilitatea ca nu te-a vazut.Si in mod sigur nu te-a vazut, doar nu era tampit sa intre in tine.Si nici nu e de mirare avand in vedere cum merg cei mai multi biciclisti, se sparg in figuri mai ceva ca un posesor de Ferrari.
Sa nu mai spunem cati au murit pe trecerea de pietoni, traversand pe bicicleta cu viteza luminii, prea ocupati cu figurile si intrecerile. Din fericire, sunt acum obligati sa traverseze pe langa bicicleta, altfel sunt considerati ei vinovati.
Exceptand adevaratii motociclisti, cei cu motociclete clasice, biciclistii si motociclistii (de la noi) sunt ultimii indreptatiti sa pretinda respect in trafic.Asta pentru ca habar nu au ce e ala si nu il acorda niciodata!(cu mult prea putine exceptii)
@BRO-dau funda la Kg&fac experti la gramada free,
Biciclistul beat cade si in fata masinii! Si m-am saturat sa tot fiu atent la ei, sa franez de fiecare data cand imi cad in fata (chiar sa evit, riscand tamponari cu masinile din fata) pentru ca sunt beti si/sau tampiti din nastere!
Sa nu mai vorbim de depasirile si intrecerile lor absurde, de faptul ca merg in paralel si ocupa toata strada...si cate si mai cate.Semnalizeaza vreodata? Cum sa faca asta daca nici ei nu stiu pe unde urmeaza sa o ia?! Veste, lumini, stopuri?! Din parti...
Pana acum l-am facut sa zboare doar pe unul(s-a ridicat repede insa) dar puteam sa omor cateva zeci si asta fara sa mi se intample nimic, ei fiind vinovati...
@ Dany /In primul rind eu nu scriu de pe gogu... si cu intrebarea esti absolut ridicol/a
@ BRO-dau funda la Kg&fac experti la gramada free/ Unde am vazut eu asa ceva? Dar cine spune ca am vazut? Eu am spus ca nu este logic ca cei fara acte si fara lege sa imparta acelasi spatiu de circulatie cu mine care sint supus legii. Nu este normal. Daca nu intelegi situatia o pot explica mai clar.
Ps ...si drept dovada ca nu intelegi fenomenul spui ca un biciclist beat se omoara numai pe el! Sigur? Nu poate prin cretinismul lui de betiv sa omoara o gramada de oameni? Mai gindeste. Daca ai macar carnet si poti sau sti ce inseamna circulatia.
Toti gresesc, vrand-nevrand! Pietonii habar n-au cum si pe unde se traverseaza regulamentar, motociclistii circula in orasele mari numai intre benzi, biciclistii n-au pic de legislatie in cap, posesorii de autoturisme scumpe si babane sunt de o ignoranta fantastica, iar politia freaca menta pe banii nostri, in loc sa aplice legea. Si eu gresesc, doar nu sunt Superman. Dar este mare diferenta intre a fi nesimtit in trafic si, a gresi involuntar. Ce sa mai... balamuc balcanic!
MG si Identitate. Voi ati citit tot ce am scris? Imi aratati biciclistii cu degetul si ocoliti in continuare sa va referiti la problemele pe care le-am semnalat eu privitor la soferi. Biciclistii sint cea mai mica problema a soferilor, majoritatea accidentelor rutiere nu sint cauzate de biciclisti si nici de intilnirea dintre biciclisti si automobilisti pe drumurile publice. Acestea sint cele mai putine accidente rutiere. Majoritatea accidentelor rutiere se datoreaza soferilor si implica in general impactul dintre doua masini, o masina si un stilp sau un copac, o masina si pietonii din staie sau de pe trotuar. Sa fim seriosi. Problema bicicletelor se rezolva, daca acum, dupa ce au fost facute amaritele alea de piste de biciclete, nu mai parcheaza masinile pe ele. Pistele de biciclete nu sint parcari, sint pentru biciclete, pentru ca soferii sa nu se mai plinga ca sint incurcati de biciclisti. Dar daca un sofer imi parcheaza masina pe pista mea de biciclisti si ma obliga sa merg pe carosabil, ma intreb cum de mai are tupeul sa ma apostrofeze. Eu tocmaui din cauza nesimtirii lui nu pot circula pe pista aia. Si revin, majoritatea accidentelor au loc din cauza indisciplinii soferilor care nu respecta nici o regula de circulatie. Am mai spus asta si am exemplificat destul de elocvent in primele doua postari, nu e necesar sa repet. De asta trebuie sa vorbiti, biciclistii nu vor sa incurce, vor sa circule doar, dar pentru asta trebuie sa se tina seama si de ei (mai ales ca si ei sint platitori de taxe si deci participa prin asta la intretinerea drumurilor si a orasului) si sa nu-si bata joc municipalitatea, facind piste pe trotuar unde fireste ca vrei sau nu or sa se rasleteasca toti pietonii si nu ai loc de ei si de asemenea parcheaza masini. Pistele se fac linga bordura si in ROMANIA, tara nesimtirii, trebuie sa fie delimitate cu stilpi din cauciu, ca sa nu mai parcheze masinile. Atita tot si s-a rezolvat problema biciclistilor. Desigur ca problemele automobilistilor vor ramine in continuare aceleasi, adica ei vor fi in continuare principalii raspunzatori pentru multitudinea de accidente pe care le provoaca, din indisciplina, lipsa de respect pentru ceilalti parteneri de drum si lipsa de respect pentru lege si nu in ultimul rind din inconstienta si tembelism atunci cind se urca beti la volan.
@BRO,
Ai inteles gresit subiectul discutiei, de fapt l-ai inteles, dar folosesti ocazia pentru a impune punctele tale de vedere.
Aici e vorba strict de relatia sofer-biciclist, nu de numarul de accidente provocate de soferi, de stalpi, sau de cum mai reusesc soferii sa "se distreze". Ar fi si culmea sa fie altfel in privinta numarului de biciclisti, scuteristi si motociclisti implicati, avand in vedere numarul lor.Partea proasta e ca, daca privesti statisticile corect (si anume proportiile), cei mentionati sunt pe primul loc.
In plus, e gresit sa spui ca ei nu sunt cea mai mare problema a soferilor. Daca nu intra in ei sau nu-i omoara, deci nu apar in statistici, e pentru ca soferii au grija sa nu fie asa.
Apreciezi totul subiectiv si limitat, in loc sa vezi situatia in ansamblu. Avand in vedere cum vorbesti (datele pe care le incluzi in problema si cele pe care le excluzi) e clar ca esti din Bucuresti.
Bucurestiul nu poate fi numit oras intai de toate, e o jungla, iar circulatia e varza.Imi pare rau sa te dezamagesc dar, in ciuda a ceea ce multi bucuresteni cred, tara nu incepe si nu se termina in "marea metropola", nu sunteti buricul pamantului! Iar daca puteti fi dati ca exemplu, nu e vorba in nici un caz de un exemplu pozitiv.
Banuiesc ca nici nu ai iesit in viata ta din "marele oras". Ei bine, eu am circulat prin multe tari si localitati si am facut peste 200. 000 de km la volan. Tu nici nu ai permis (sau esti varza ca sofer), altfel nu ai sustine ca un biciclist beat cade doar in sunt!
Pistele pentru biciclisti nu au fost facute pentru ei, ci pentru a ajunge banii la cine trebuie.In plus, nu poti sa pretinzi ca soferii sa parcheze pe locuri de parcare invizibile.In restul tarii nu prea exista piste pentru biciclisti, iar in sate si in afara localitatilor nu exista in nici un caz, si acolo sunt problemele cele mai mari.
In strainatate la fel, nu prea exista, sunt un moft nou sustinut de "ecologisti" si pus in practica datorita influentei celor care iau banii din lucrari.
Platim taxe toti, zici (desi ma indoiesc ca macar 5 % din biciclisti platesc asa ceva). De ce sa aiba biciclistii tratament preferential si piste speciale?!
Pistele pentru biciclisti nu se pot face langa bordura pentru ca asta ar insemna sa se anuleze toate locurile de parcare de langa, sa se anuleze (in foarte multe cazuri) o banda de circulatie (deja sunt mult prea inguste, nu au cum sa mai taie din ele) sau sa taie trotuarul.Bani se iau pentru multe lucrari care nu se fac(dar apar pe facturi) iar pretul platit ar permite adesea si poleirea lor cu aur.
Nu e suficient ca biciclistii sa nu vrea sa incurce pe cineva, trebuie sa aiba si capacitatile necesare!
Ma opresc aici desi as mai avea foarte multe de spus.
Problemele cele mai mari sunt insa educatia (atat intelectuala, civica cat si rutiera) si lipsa totala a infrastructurii.
Nu e vorba de bani, cu banii cheltuiti(si care se vor mai cheltui) se faceau "opere de arta" in domeniu.Banii se duc insa la cine si pe ce nu trebuie...
@tipu:
nu ai vazut bicicleta fara frane?
vino sa o vezi pe a lu' vecinu!
P. S. Locuiesc la tara!
Identitate, subiectul discutiei erau soferii nesimtiti din trafic. Citez "De ce uni soferi sunt atat de nesimtiti?" Si sa fim seriosi, pistele de biciclete au un metru latime, biciclistului nici nu-i trebuie mai mult. Dar ca sa nu te mai superi, propun sa stam toti in casa cind urci tu la volan, ca sa nu te mai incurce nimeni. O sa ai strazile pustii, fara masini, fara motociclete, fara biciclete sau pietoni, sa poti sofa tu linistit ca n-ai loc de ceilalti
@Bro,
Afirmatia a fost facuta de cineva care o justifica prin ceea ce i s-a intamplat, si anume:"Intalnirea" cu un sofer, el fiind biciclistul.
Prin faptul ca mai jos spune ca sunt biciclisti fara frane, chiar si in intrebare include posibilitatea ca el sa nu fi avut frane, dar totusi sa fie prezent pe strada(si e plin de asemenea biciclisti cu calcaiele adidasilor roase), nu face altceva decat sa confirme parerea mea si a celorlalti:Biciclistii sunt iresponsabili!
O pista de un metru nu e suficienta, avand in vedere ca trebuie sa treaca si doi biciclisti unul pe langa altul.Sau iti place sa faci trenuletul?!
Chiar si cu un metru, daca ai sti care e latimea minima a unei benzi de circulatie nu ti s-ar mai parea posibila "taierea" benzilor de circulatie pentru o pista de biciclisti.Si daca ar sti multi, nu si-ar mai permite sa faca asa-zisa autostrada cu benzi largi ca pentru "Cascadorii rasului".
Nu-ti face tu probleme pentru mine, ma descurc cu toti inteligentii! Asta pentru ca, spre deosebire de tine, vad in ansamblu lucrurile, nu sunt incuiat, nu ma uit fix la un punct si nu raman fixat pe el, chiar daca e evident ca nu am argumente, atat in viata cat si pe strada.Sunt in stare sa anticipez miscarile si sa ma opresc cand e nevoie. Ii simt pe cei care nu se opresc atunci cand sunt obligati sa o faca.Sunt cei ca tine care, indiferent daca sunt soferi, biciclisti sau altceva, in incompetenta lor, sunt convinsi ca au dreptate.Altfel omoram multi oameni, nici nu stiu daca apucam pentru ca eram mort de mult timp.
Conduc mai bine cu spatele decat esti tu in stare sa mergi cu bicicleta ta si, pe langa altele, stiu sa opresc o masina. Tu nu esti in stare sa "conduci" nici macar o bicicleta.
Pasagerii mei dorm linistiti in masina, chiar si atunci cand sunt in masina cu mine la volan pentru prima data.Semnificatia faptului o intelegi doar daca stii cat de cat cum stau treburile. Daca nu poti singur, suna un prieten...
Oricum, inainte de a vorbi, incearca sa obtii un permis de conducere.Ar fi inuman sa pretind sa astepti pana o sa ai 11 ani experienta si peste 200. 000 de km.Doar atat... obtine permisul!
Dreptul de a merge pe bicicleta ti-l da varsta, nu alte capacitati. Dupa ce o sa-l obtii, o sa mai poti vorbi...Indicat ar fi insa sa nu te urci la volan!
Identitate, citez din ce ai postat "...nu face altceva decat sa confirme parerea mea si a celorlalti:Biciclistii sunt iresponsabili!" Deja spusesem mai sus cit sint de iresponsabili soferii, ba mai mult de atit, am exemplificat. Nu trebuie decit sa deschizi televizorul si te ingrozesti de accidentele provocate de soferi iresponsabili. Dar tu continui sa-i arati cu degetul pe biciclisti, n-ai loc de ei asta-i problema ta. Deh. Imi spui ca eu sint inchis, cu o gindire obtuza, ca nu vad imaginea de ansamblu. Era suficient sa-mi citesti postarile in timp si ai fi bagat de seama ca sint cit se poate de obiectiv, iar asta si pentru ca privesc lucrurile din toate punctele de vedere. Laudarosenia ta ma lasa rece, nu-mi dovedesti ca ai dreptate ci doar ca esti intepat si vrei sa ti se dea tie dreptate, numai pentru ca ai deschis gura. Dar nu te rezumi doar la asta, spui prostii in continuare. Ma intreb cum ai sa-ti argumentezi tu spusele. De unde stii ca poti conduce mai bine masina decit conduc eu "bicicleta mea"? Esti la fel de sigur de tine si la fel de plin de tine ca orice alt sofer arogant care se crede regele soselelor si ii ia pe toti in deridere, dupa care il vezi la stirile de la ora 5 ca si-a infipt masina intr-un copac sau ca a omorit oamenii din statia de tramvai. Pentru asta nu conteaza experienta ta de 11 ani si laudarosenia ta, e suficienta o clipa de neatentie si in momentul ala stai cu capu-n pamint cind iti amintesti cit te dadeai de viteaz. Majoritatea soferilor se cred extraordinari, nemaipomeniti, asi, vedete etc. Si asta o spune modul in care se comporta pe sosele. Faptul ca nu opresc la semafor cind vad rosu, ba au si pretentia sa li se faca loc si claxoneaza nervosi, de parca strada e a lor. Nu opresc la trecerea de pietoni, nu opresc la bariera, se fac ca nu vad politistul care le face semn sa traga pe dreapta etc etc etc. Ieri am vazut la stiri un iresponsabil care desi cobora bariera nu a oprit si in secunda urmatoare a trecut trenul peste masina lui si la facut carne tocata. Exact imaginea asta a fost la stiri, filmata de o camera de luat vederi. Film real, neregizat, necenzurat, facut in momentul accidentului. Priveste si ia aminte, lasa aroganta asta puerila si nu mai cauta vinovati ca sa-ti justifici agresivitatea. Vorbele sint inutile, lauda si experienta ta sint inutile, uita-te aici daca spusele mele nu te-au convins si casca ochii in trafic sa nu faci ca cei pe care o sa-i vezi acum. Majoritatea soferilor sint iresponsabili si niste dezastre. Biciclistii pe care-i urasti tu, sint icici si colo, soferii care busesc, strivesc, distrug si omoara, sint peste tot.
http://www.youtube.com/watch?v=NPk4dpIIdWs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=QFYTEnx6YFY
http://www.youtube.com/watch?v=CuQHZSU2Bqw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=AkUHjJmNOq0&feature=related
http://www.220.ro/......bCEibBchV/
http://stirileprotv.ro/......e-dn1.html
http://video.bzi.ro/......art-2-1844
http://www.autoghid.ro/masini/galerie-foto/id_11/Accidente-rutiere.html
http://www.tvr.ro/articol.php?id=80947
http://www.promotor.ro/......ie-3531600
http://www.youtube.com/watch?v=dTyzGyhPW4c
@BRO,
Ti-ai cumparat permisul de conducere intre timp?!
Confunzi stima de sine cu laudarosenia.Ai vrea sa ma apreciez in functie de parerile tale "pertinente" cumva?!
Vorbesc din experienta, nu de dragul de a vorbi. Daca vrei, iti demonstrez si practic.
Nu o sa stau sa ma uit acum la "informatiile pretioase" pe care mi le pui la dispozitie.Am vazut destule.Am vazut indicatoare de "Stop" inversate peste noapte, fara avertizari suplimentare si soferi care din obisnuinta treceau convinsi ca au prioritate.Am vazut indicatoare cu "Curba dubla, prima la stanga", iar in realitate era invers.Am vazut trenul trecand desi semnalele acustice si luminoase nu indicau asta, am vazut morti din cauza asta.
Am vazut mult prea multe, in realitate, in sutele de mii de km facuti, nu cu fundul pe fotoliu privind la tv sau pe net.
Nu urasc nici un biciclist si nici un alt participant la trafic.
Daca ai fi citit decretul macar o data, ai fi stiut ca toti participantii la trafic au OBLIGATIA de a circula prudent, de a acorda atentie maxima tuturor participantilor la trafic si de a se asigura mereu, indiferent daca au sau nu prioritate!
Deci, conduci tu mai bine bicicleta?!
Cand o sa conduci ca mine, cand o sa-ti zambeasca si o sa-ti multumeasca zeci, sute de soferi si pietoni zilnic, cand o sa fii in stare sa inclini balanta in favoarea integritatii corporale si adesea a vietii in locul mortii celor care gresesc, cand...cand...SI MAI ALES CAND O SA OBTII MACAR UN PERMIS DE CONDUCERE, o sa aiba cat de cat greutate ceea ce spui.
Pueril esti tu si te uiti mult prea mult la televizor, mai ales la "dezbateri politice" sterile (lipsite de argumente) de unde se pare ca te inspiri.
Mi-ar fi mult mai usor sa-i conving pe Basescu si Boc sa-si dea demisiile pentru ca duc tara de rapa, decat sa te conving pe tine.
Senatorii, deputatii, sefii de politie rutiera etc.prezinta altfel lucrurile cand nu mai sunt pe "scena". Vrei sa convoc o "sedinta" special pentru tine, ca sa te convingi de anumite lucruri?!
In particular, ca aici esti "pe scena" si o sa continui la infinit...
Continua!
Identitate, daca nu urasti pe nimeni e ok. Dar, din nou citez din postarea ta "Cand o sa conduci ca mine, cand o sa-ti zambeasca si o sa-ti multumeasca zeci si sute de soferi zilnic, cand..." aici e vorba de laudarosenie. Mai departe deplasezi discutia spre politic. E bine si asa, pentru ca politicul are mare parte din vina pentru ce se petrece in tara asta. Insa faza cu "te uiti mult prea mult la televizor, mai ales la 'dezbateri politice' sterile (lipsite de argumente) de unde se pare ca te inspiri" din nou vorbesti doar sa te afli in treaba. Iar vin si spun, ca daca ai fi urmarit postarile mele privitoare la televiziune si la politicieni, ai fi vazut ca nu dau doi bani pe politicienii si televiziunea de la noi, cu atit mai putin sa ma "inspir" din asta. Repet, inainte sa vorbesti despre cineva, trebuie sa-l cunosti, altfel risti sa spui prostii, asa cum faci tu acum.
Pai pentru ca ei se cared prioritari fata d cei ca biciklete sau mopede chiar daca legea zice ca si ei au prioritate
Pe vremuri era o vorba pe aici pe la noi: "Pe lume sunt trei tipuri de oameni: oameni buni, oameni rai si...soferi!"
Am fost lovit de patru ori pe bicicleta de soferi, ultima oara din spate de un (individ) sofer care nu era atent la drum ci vorbea la telefon si in acelasi timp si cu un pasager alaturat. Fara comentarii.
Vai de capu vostru, de fiecare data cand e borba de cate ceva. voi veniti repede cu raspunsuri de genu "in afara...in strainatate" oameni buni, voi sunteti IN ROMANIA. si cine a zis ca biciclistul nu e participant la trafic? presupun ca nu are o treaba cu soferia. si pentru cameleon, nu trebuie sa fie neaparat nesimtit daca nu te-a vazut, puteai sa fii tu in masina si el pe bicicleta si atunci tu ai fi fost nesimtitu?
sunt fel si fel de oameni, cei care au permis (si nu de la pitesti sau arges) si au mers si cu bicicleta, ar trebui sa stie mai bine
Salut! eu sunt posesor de permis auto de 8 ani si am condus in tot acest timp, dar imi place sa mai ies si cu bicicleta.
Singura problema de care ma lovesc cand merg cu bicicleta ca si atunci cand sunt cu masina -sunt taximetristii-un alt gen de oameni, multi dintre voi stiti despre ce vorbesc.
ca biciclist ca si sofer auto trebuie sa fii atent si pentru celalat.
bafta si km multi fara incidente!
"Pe drumurile publice eu nu vad normal sa circule mai multe categorii de vehicule si sub legi diferite"
Si atunci de ce circula categoriile A, B, C, D, B+E, C+E, si D+E, daca au legi diferite?
Biciclistii unde sa circule in Romania? Pe trotuar nu putem de atatia pietoni, piste... inexistente, pe sosea ne calca soferii aiurea. Sunt si biciclist si sofer si te asigur ca putem circula fara probleme pe aceeasi sosea daca tu iti vezi de legile tale.
Nu vezi ca si in trafic cu MASINILE se baga unu peste altul se injura se bat da pai cu bicicleta sau cu movocicleta biciclisti si motociclisti sunt ca un punct mic pe sosea putin ii vad putini ii respecta
RA94 întreabă: