Din punctul meu de vedere un body kit precum cel descris de tine nu necesita omologare RAR intrucat nu modifica caracteristicile constructive ale masinii in asa masura incat sa ii dauneze sau sa-i modifice aerodinamica.
Cu mentiunea ca piesel tuning trebuiesc sa fie certificate, omologate de catre producator.
Pentru ca nu cred ca ai vrea sa te legi la cap cu cei de la RAR, tii la tine certificatul tip TUV de omologare a pieselor si le arati la un control.
Daca ai cumpara de pe un site de incredere european si nu chinezesc cred ca te-ar putea indruma ei referitor la aceste aspecte.
De pe net adunate:
Acest certificat TUV al produselor aftermarket atesta atat calitatea produsului, cat si omologarea pentru tipul de masina. Asta inseamna ca indeplineste conditiile legale din Romania pentru a fi montat pe masina fara alte omologari.
Teoretic, la un eventual control, aceste certificate ar trebui prezentate agentului, impreuna cu factura de montaj in atelier autorizat, pentru a fi 100% in legalitate. Dar nu exista nici o lege care sa te oblige sa umbli cu aceste acte la tine. In general, este la latitudine politistului cum vrea sa procedeze.
Are 22 de ani, aia se dezmembreaza in mers. Daca ajungi la Rar cu ea ramai fara certificat.
Poate ai dreptate sau poate nu.
Am un cunoscut ce are printre altele un BMW de prin 92, omul l-a refacut, are o multime de bani are mai multe societati, numai stiu exact de ce acea masina este masina lui de suflet, te asigur ca e veche dar tipla! El isi poate cumpara oricand bmw nou dar nu o face!
Ce vreau sa zic cu asta? nu este un postulat ca tot ceea ce este vechi este praf, dar evident ca ai partea ta de dreptate, eu am expus exceptiile in schimb!