| Nusuntcinecrezi a întrebat:

Diesel sau benzina? Cutie automata sau manuala? Scurt si la obiect, ma poate ajuta cineva?

Răspuns Câştigător
suntserios
| suntserios a răspuns:

Benzina si automata.

benzina e mai rafinata, mai silentionasa, mai ieftin de intretinut, iarna se incalzeste mai repede, nu iti face probleme la frig chiar daca pui benzina mai prosta.

Automata pentru ca... circulatia in orasele mari a devenit mult prea aglomerata incat sa mai simti placerea condusului unei cutii manuale

6 răspunsuri:
| Smile4Adelin a răspuns:

Diesel e baza, și manualã. E mai mișto așa. dacã ai automatã doar ții de volan și apeși acceleratia.
Eu unul mi-aș lua pe diesel și manuala. Atat.

| Nusuntcinecrezi explică (pentru Smile4Adelin):

Se duce cam repede injectoare pompa motorina. de asta sunt indecis

| chioscuta a răspuns:

Benzina daca vrei putere, motorina daca vrei consum mic si manuala intotdeauna. Sper ca nu ti-e lene sa schimbi vitezele happy

| chioscuta a răspuns:

Intr-adevar la diesel se duc destul de repede injectoarele si pompa de benzina si incepe sa dea cu fum.Depinde acum si de masina.La bmw, audi, skoda, wolkswagen treaba sta altfel.Cel mai fiabil motor de la skoda nu este pe benzina ci este pe motorina.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Depinde ce vrei.
Momentan, la statutul si necesitatile mele (22 de ani, castig neregulat, folosesc masina 70% pentru mine si restul pentru familie), prefer benzinar cu cutie manuala. E genul de masina care nu iti ofera 'surprize'. Observi din timp ce piese necesita inlocuire, piesele care "crapa" brusc sunt ieftine (bobina de inductie, boala benzinarelor de pretutindeni).
Masina ideala pentru mine, in momentul de fata, ar fi o 'compacta' cu motor 1.6-1.8 pe benzina. (Opel Astra/ Renault Megane sau chiar Opel Vectra; exclus benzinare din grupul VAG).
Masina pe care mi-as dori-o "mai incolo", ar fi ceva de genul Mercedes E320 (diesel), bineinteles, cu cutie automata. Diesel pentru ca e cel mai potrivit la o asemenea caroserie (grea), si automata pentru ca oricum e o masina foarte sofisticata, si te poti lasa in baza ei, iti controleaza cum trebuie cuplul, schimba cand trebuie, si iti mentine aderenta foarte bine. Un astfel de motor, trecut in modul manual, e foarte greu de controlat, din cauza lag-urilor specifice dieselurilor.
Am condus masini automate pe benzina de care imi doresc acum (1.6-1.8, chiar si 1.4), si sunt enervante. Ai impresia ca se tureaza in gol; nici nu erau Mercedesuri, ci cazane ieftine, dar nu mi-a placut deloc cum lucra cutia automata pe benzinar sub 2.0, de asta consider ca sunt mult mai potrivite transmisiile manuale, si tractiunea fata.
La diesel nu ti se strica turbina, injectoarele si pompa de injectie atat de des cat se vorbeste despre aceste defectiuni, dar pierzi avantajul consumului cu 2l mai mic, platind in plus pentru:
-taxe (un diesel echivalent 1. 600cmc benzina are nevoie de 1.800-1.900cmc, extracosturi la asigurare, impozit, timbru de mediu si chiar si ITP)
-costuri intretinere suspensie (majoritatea masinilor diesel au telescoapele si arcurile mai scumpe pentru fata, ca sa reziste la greutatea si vibratiile motorului)
-consumabile motor
-baterie (dieselul are nevoie de baterie de capacitate mai mare, iar iarna te chinui daca nu ai baterie noua).
Ai zis scurt si la obiect, eu ti-am scris detaliat...
Daca cumva vrei un 'titirez' (Toyota Yaris, Mercedes A-klasse, etc), sunt ok motorizarile pe benzina cu cutie automata. La caroserii mai grele insa, motoarele pe benzina sunt mai ascultatoare cu cutie manuala, avand cuplul mai slabut, e nevoie de un sofer care cunoaste masina, pentru a folosi eficient puterea motorului.

| 13 a răspuns (pentru chioscuta):

"pompa de combustibil/motorina" * Iti stateagandul la benzinare cand ai lasat comentariul.Nu te judeca nimeni.winking