Dacă vorbim despre ITP, poți amâna oricât, dar de mâine mai poți mișca (legal) mașina doar urcată pe platformă.
Dacă însă e vorba despre revizia tehnică anuală, nu e panică, mai ales dacă nu faci mulți km cu mașina (« 10000 km / an). Bine, asta nu înseamnă că o poți lăsa încă 500 km. Nu trebuie să întinzi prea mult de noroc.
Sigur ca poti. Poti amana si 2 ani. Sau poti amana pana se caleaza motorul.
Logic ca asa e. Stii tu uleiul ala nu tine mai mult de 20-30k km in functie de motor.
SIGUR NU MĂ DERANJEAZĂ SĂ ARUNC MAȘINA CU TOTUL LA FIECARE 3 ANI! Pentru că oricum se alege praful de orice mașină la cum le birjerim noi și ziua și noaptea mers aproape non-stop.
Eu dorm acasă să zicem 30 zile dintr-un an în rest suntem în alergare pe la muncă si nu știm unde o sa ne trimită unde o să ne cheme unde o să fie nevoie de interventia noastră data viitoare.
Azi pot fi la Baia mare mâine dimineață la Mangalia apoi mâine seară la Oradea apoi apare alt ceva de meșterit la Constanța apoi apare o garanție la Reghin apoi mai vrea să mai cumpere cineva ceva de la Timișoara apoi credem că gata putem să o luăm și noi spre București să dormim și noi acasă dar aproape când să ajungem În bucurești ne cheamă cineva din Republica Moldova,
Cam așa arată ultimii 10 ani din viața mea.
Dormit în mașină prin benzinării între clienți, dormit pe bancheta din spate,
Condus soferul până în Elveția și înapoi fără să doarmă deloc intr-un singur șofer.
DA FACEM REVIZII DAR LA NEA GHIORGHE CIZMARUL! pentru că are prețuri mai bune
ce revizii noi facem reparații in general când se strică câte ceva
de exemplu când călcăm în Republica Moldova știm sigur că ni-se strică ceva pe la direcție cap de planetara bucși pivoti planetare diferențiar
ni-se sparge diferențiarul cad bilele alea ovale pe jos
si cu ocazia asta schimbăm și noi rulmenții pe la roți schimbăm așa din mers saboții de frână
mai facem un ban mai schimbăm uleiul
mai facem un ban mai se deschide capota in mers mai sparge parbrizul si schimbăm cu ocazia asta si pompa de apă si capota si parbrizul
treburi din astea
când se strică atunci facem reparatiile de care este nevoie atunci când este nevoie
când vedem că flencăne roțile pe spate si merg ca și cu cercul mergem cu mașina la tâmplar și îi sudează o bucată de șină de tren in loc de bara stabilizatoare și ține o veșnicie.
mai mă așez eu cu fundul în portbagaj și stric plutitorul ala care indica nivelul de benzina
sau mai ne lasa ventiatorul de caldura si il schimbăm pentru că ne îngheață respirația vara in iunie pe parbriz când trecem din Italia in elvetia
mai găsim câte o ofertă la kaufland de cauciucuri reeșapate și le luăm cu 70 lei bucata pentru toate sezoanele si schimbăm toate cauciucurile.
Ami se strică butucul de la volan îl schimbăm atunci când se strică cu mâna noastră
mai se strică cablu de la maneta de frână mergem la ciobanul din deal care schimbă cabluri la maneta de frână și ne pune unul nou.
Se mai strică mecanica de la centurile de siguranță si ne băgăm piciorul în ele și le prindem cu clești de rufe să stea așa deschise să nu se mai retragă că ne enervează.
Se mai rupe ceva fiare de sustinere pe la scaundul de la sofer dăm cu el de azvârlita cumpărăm altul de la dezmembrări si gata rezolvăm problema.
Mai ii ardem segmenții si mergem cu motorul la un șarlatan hoț mincinos și excroc care ne jupoaie de șapte piei și ne resegmentează motorul și ne alezează scaunele de supapă chiar dacă nu era nevoie. Mai schimbăm si uleiul la 20 000 Km pentru că 10 000 de Km câte o dată facem și în mai puțin de 9 zile.
CE SĂ FACEM DACĂ NOI FACEM 10 000 KM în mai puțin de 9 zile să schimbăm uleul?
Asta inseamnă că la un drum Republica Moldova Elvetia - Repuliaca Moldova trebuie să schimbăm uleiul.
NU SE POATE REVIZII LA 10 000 KM ASTA ESTE FOARTE PUȚIN 10 000 KM POATE FAC CÂTE O DATĂ CHIAR ȘI ÎN MAI PUȚIN DE 9 ZILE pentru că de multe ori am de făcut câte ceva în Republica moldova dar am de făcut și în Elvetia si poate că sunt mai multe drumuri din astea de făcut
poate câte o dată chiar si 4 intr-o singură lună.
Pt că avem oameni care au nevoie de serviciile nostre împărțiți prin multe țări
Cum ar fi să fac 4 revizii intr-o singruă lună!?
Este cumpărată din banii mei personali pe buletinul meu
si TOATE RPEARATIILE LE FAC DIN BANII PE CARE AȘI FI PUTUT SĂ II CHELTUIESC EU PERSONAL la gagici
la mare la soare
Nu imi dă nimeni nici un ban pentru repaeratii
Ci zic uite că ne-a lăsat atât ne revenea de la clientul ăsta
dar acum că ai dat ca prostul cu roata în bordură de sa tăiat cauciucul intr-o parte punem jumate jumate din profitul de la ultimul client și cumpărăm o jantă și un cauciuc de aici de la vulcanizarea asta no-n-am no-brend fără factură și fără chitanța de la INEU că trebuie să ajungem la oradea
Slavă domnului că am reușit să îl chemăm pe vulcanizator acum noaptea de acasă si că nu ne-a ținut mult din drum timp
ca să nu considere clientul următor că pe banii lui am fost pe la alți clientți
că așa sunt românii au șorici în loc de obraz ei se uită pe google earth
google maps
si iau de bune dacă google maps zice că o să facem de la București până la baia mare 6 ore si el ne cheamă la ora 15 ziua noi ieșim din București
atât de nesimțiți sunt majoritatea dacă ajungem la ora 1 noaptea fără ca să fi oprit nicăieri în altă parte în cât se iau de noi ca si când noi am mai fi avut alți clienți pe traseu
si ne bat obrazul
si de multe ori jigudiile au obrăznicia să se țigănescă cu noi la banii de benzină
să ne scoată ochii șî să nu mai vrea să ne dea toți banii pe care noi cu bonuri ii dovedim că i-am dat pe benzina folosită în mod special doar pentru ca să ajungem la el!
AM DISTUS IN ULTIMII 10 ANI MAI MULTE MAȘINI CUMPĂRATE DIN BANII MEI PESONALI
prima mașină a fost un TICO pe car el-am cumpărat cu 1000 euro la 70000 Km si l-am birjerit până la 200 000 Km când și-a dat duhul
A doua mașină a fost un Logan pe care l-am cumpărat la 90000Km si l-am dat la fiare vechi la 250000Km ( si inainte sa il dau la fiare vechi am băgat in el 1000 euro la dacia că m-a pus sa cumpar bobine de inductie amorizore pentru motor amortizoare flansa stabilizatoare flansele din capetele de la arcuri pompa de benzina pompa de apa servomotor carburator clapeta arcurile si multe alte lucuri si până la urmă mi-a spus că nu mai are ce să ii facă că sa uzat motorul mult prea rău dar banii pe toate pisele pe care m-a pus să le cumpăr nu moi-au dat înapoii)
Apoi am luat un opel meriva la 100 000 KM care a fost defect motorul consuma 14 litri/100Km l-am folosit si pe ăsta vreo 20 000 Km si s-a stricat a inceput să consume din ce in ce mai mult in cat l-am dat la fiare vechi si am luat 600 lei pe el,
Apoi am luat un alt opel meriva care tot la fel consuma cam mult si mi-sa scârbit repede de el
Apoi am luat un Cevrolet Aveo care a fost bun ne-a dus peste tot iute ca gândul si ca vântul până când ne-am dat seama că nu făcusem actele cu propietarul lui căruia doar îi dădusem banii pe el și ne-a stresat să ii dăm mașina înaoii un tâmpit și i-am distrus cutia de viteze i-am pus zahăr in uleiul din motor și i-am cârâit ambreajul și cutia de viteze nu băgam total în viteză șî o câriam din ambreaj până când i-am ros toți dinții de la cutia de viteze și i-am dat-o inapoi dar consuma 50 litri/la duta de Km si trebuia să o tureze la 3000 ture ca să mergă cu 50 Km/ora!
Apoi am cumpărat un opel meriva ca fraierul cu tuie automată numai belele cu el nu recomand nimănui prostia asta că are lângă cutia de viteze un mic motoras un fel de cutie micuță de viteze care schimbă cu ajutorul unor tranzistori cu un motoraș vitelzele și ășta a fost prost conceput și sa tot uzat niște semeringuri șî am tot plătit cățe 100 euro o dată pe săptămână să îl meșțerescă la o firmă să mai mergă o săptămână șî cred că am plătit de vreo 20 de ori câte 100 euro ca să mai mergă o săptămână
mi-sa scârbit și de ăsta șî i-am pus zahăr în benzină să văd cum face un motor l-am forjat la maxim și gata a scos fum din tot motorul din ambreaj din motr din tot si l-am distrus si l-am dat la fiare vechi.
Acum din toate mașinile pe care le-am avut apreciez cel mai mult TICO pe primul loc pentru că indiferent ce se uza la el costa extraordinar de puțin
gen o bara pe fata maxim 100 lei cu manopera cu tot
capota 100 lei
parbiriz 100 lei pompa apa 100 lei bara spate 100 lei luneta 100 lei alt motor 900 lei. capete de planetara si tot ce tine de directie maxim 200 lei in total cu tot cu manopera.
tico este cea mai buna masina de pe planeta daca ai de bagat un frigider o masina de spalat ceva o scara chiar si de 3 metri lungime incape in tico o scara de 3 metri de la picioarele pasagerului din fata până la luneta de la porbagaj la balama sus in spate
are putin mai mult de 9 metiri pliata in 3 ca noi reuseam sa bagam o scara de 3 metri si incapea cu succes