| Ion091831 a întrebat:

Hei TPU. Am un golf 5, 1.9 TDI, am o problema cu senzorul de temperatura. Apa nu sta la 90 grade, culisează încontinuu de la 90 la 130, am schimbat cei doi senzori dar problema persista.

7 răspunsuri:
| victorsogepola a răspuns:

Problema este ca ai ultima tigaie de golf nu de la senzor da tu verifica termostatu

| Ion091831 explică (pentru victorsogepola):

Când ești la anul 3 la facultate si faci naveta 150 km zi de zi, nu cred ca iti mai permiti alta mașina. Ai venit si tu sa îți dai cu părerea, suferi si tu de nebăgare in seama.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cred ca ai probleme cu chiulasa, nu cu senzorii.
Pot fi si probleme cu termostatul ori pompa de racire. Nu te sfatuiesc sa mai pornesti motorul, decat cand e si mecanicul la ea.
VAG oricum indica in bord o temperatura optima in loc de cea reala, deci daca a ajuns la 130 e grav.
Motoarele TDI sunt recunoscute pentru problemele la chiulasa. Scapa compresie in antigel, asta insemnand presiune si goluri de aer, care tin in loc racirea si arunca antigelul afara.

| relian a răspuns:

O fi sistemul de racire neaerisit, ori ventilatoarele functioneaza defectuos.
Daca un ventilator nu functioneaza la turatia care trebuie, apoi tu circuli, fctie de ce viteza circuli, apa se poate raci mai mult sau mai putin, de acolo ai acea fluctuatie.

Verfica ventilatorul sau ventilatoarele, nu stiu cate are masina aia a ta.
Verifica apa, daca nivelul este bun, altceva nu vad ce ar putea fi. Termostatul nu cred, ala cand se blocheaza sta inchis/deschis intr-o pozitie, nu urca/coboara asa, dar niciodata nu se stie, poti verifica si termostatul.

Ce spune cineva pe aici, scapa compresie exact in galerile prin care circula apa, asa ceva poate doar f rar spre deloc.
Asta ar insemna garnitura sa fie ciupita, hai sa zici cand este presiune in cilindru sa sufle pe acolo, dar cand pistonu coboara, ar intra apa inauntru, nu are cum, eu nu vad cum ar putea ce spune turbina.
Daca ar fi asa la cate curse sunt, ar zbura garnitura aia pe unde spune el ca ar baga, sar rupe de tot.
Diesel opricum scapa presiune pe la segmenti, deci nu vad sa rupa garnitura, deja ai fi avut probleme.

Mai poti verifica si apa, ma refer sa vezi daca este fierbinte rau, desi daca era ar fi dat afara pe la bidonu ala.
Plius de asta, cand temperatura motorului este f mare te avertizeaza in bord.

Ar putea sa fie si bordu ala de vina, ceasul ala sa fie dusa de suflet si sa faca asa.

| Ion091831 explică (pentru relian):

Problema este ca îmi arată temperatura și fata senzori( am scos mufa de la cei doi senzori). Apa are temperatura de 90 grade Constant, dar ceasul de la temperatura culisează continuu de la 90 la 130 in 2-3 secunde. Antigelul are 90 grade, termostatul a fost schimbat. Nu fierbe, nu sta la 50, doar ca ceasul face ca un turometru laughing)

| relian a răspuns (pentru Ion091831):

Aha, atunci inseamna ca ai bodru defect, sau ceasul ala ce arata temperatura o luat-o razna.
Ce poti sa faci este sa pui alt bord, dar va trebuie sa programezi, si apoi va arata km masinii de la care a fost luat, asa am inteles ca km raman acolo nu ar merge stersi, am auzit doara.

Termostatu nu cred ca poate produce simtomul ala ce arati tu. Ala cand se blocheaza sau pierde gazu ala din el, ramane intr-o anume pozitie, nu ami culiseaza ca nu mai are cum.

Mai spunea cineva pe aici ca tem la apa nu-i chiar asa nu stiu cum exacta, ba chiar asa este, temp apei din motor se mentine batuta in cuie, termostatu aia face, ala este facut sa mentina tem prt care a fost setat.
Pe aici masinile, sau marea parte a masinilor nu arata cate grade are apa, cesurile aici au gradatii, nu arata nici o cifra, dar in manualul masinii spune clar, cesul trebuie sa plece de la zero, sau vorba vine, nu-s cifre doara gradatii, deci pleaca si urca exact pana la mijloc, apoio acolo trebuie sa incremeneasca, asa spune in manual.


Iti arata temp si fara senzori, adica? Nu are cum, daca iti arata ceva in bord, inseam, na ca e nereral, cum sa arate bordu temp apei fara sa primeasca info de la sensori?
La apa ai 2 sensori unu la motor, altul spre radiator, altii nu mai stiu, poate or mai si si alti sensori altundeva, nu ar avea cum sa afiseze temp apei fara sa citeasca real temp.

In sf daca nu fierbe apa, atunci asta e, daca masina este una f veche e si de asteptat sa mai cada cate ceva.

| Racu_Adrian_1971 a răspuns:

Cum ai rezolvat problema.
. aceiași problema și eu