EGR se curata de regula la fiecare 100. 000Km parcursi. Costurile depind de mecanic si cat de mult rasol da la curatire, nu e o operatie complicata, dar e migaloasa si necestita atentie si lichide speciale de curatare, pe care nu le cumpara nimeni la noi, ca spraiul de curatat frane e bun si ala;).
N-o sa vezi la nimeni la noi ca face asta pe bune:
https://www.youtube.com/shorts/4aUh4EhXojw
Uneori se incarca cu carbon si senzorul de flux de aer si trebuie schimbat, mai ales daca nu s-a facut mentenanta preventiva ("ca de ce s-o cureti sefu' daca merge si trage, ai bani de aruncat...").
Poti sa il anulezi din soft si niste modificari mecanice minore si sa fii sigur ca motorul e fiutut in urmatorii 100000Km si/sau la fraierul care o cumpara, vezi ca tot acum a postat unul unde au inceput sa-i apara coduri.
Fa reviziile la mine si povestim despre lucrurile astea.
Aici pot spune pe scurt ca EGR-ul controleaza emisiile si regimul de temperatura interna a motorului, lucruri foarte importante din punctul meu de vedere
Curatarea unui EGR exploatat corect este la cativa (multi) ani. De exemplu 5 ani preventiv, abia pe la 8-10 ani sa apara eroare de la el.
Prevenirea infundarii se face in primul rand cu ulei potrivit motorului, si de calitate medie sau superioara, apoi cu un regim de exploatare potrivit motorului diesel, adica macar la cateva saptamani sa-l conduci cateva ore fara oprire, ca sa atinga temperatura optima de functionare (90 la antigel si 80 la ulei). Altfel ramane tot condensul in el, amestecat cu funingine. Mai ales cand folosesti si uleiuri proaste, precum Formula, GM sau vreun Castrol 10W40 "recomandat" de un vanzator cu 10 clase la liceul textil.
Anularea EGR-ului este ok doar daca folosesti masina pe distante scurte, si scoti complet din calcul folosirea ei la performantele ei maxime (sa iesi pe autostrada la 35 de grade in aer, cu AC-ul pornit si incarcatura, de exemplu).
Daca o tarai 20-30km pe zi prin oras, bara la bara, va fi mai curat motorul fara EGR, insa sunt sanse maxime sa cedeze catalizatorul de la "mucii" pe care nu ii mai proceseaza motorul a doua oara. Daca ai si DPF, acesta nu poate functiona fara EGR, deci esti obligat sa faci EGR+DPF off. Iar politia/RAR-ul sanctioneaza prin retinerea certificatului pana la revenirea la starea initiala (te pune sa pui la loc ce ai anulat), daca te prinde.
Nu doar ca folosesc "lichide speciale de curatare" pentru EGR si turbine, dar 'specialistul' pe care l-ai dat tu exemplu a cam omis sa activeze tija din tester, ca sa nu curete doar la suprafata, ci si depunerile care blocheaza mecanismul efectiv. Nu mai zic de gresarea de final.
Si da, lucrez in Romania, de mult. Doar ca majoritatea celor care comenteaza despre mecanici, sunt clienti de lista neagra, care nu au acces la unii ca mine, din considerente de buget si mai ales educatie.
Dude, tehnic ai dreptate, dar e un video ultra-scurt de reclama la solutia Valvoline pe care l-am dat ca exemplu, nu un walk-trough pe bune cu toti pasii de urmat, ala ar fi durat juma' de ora.
Se vand solutii de genul la greu, in Romania.
Nu scoate nimeni injectoare cu WD40 sau spray de curatat frane, e plin de solutii speciale pentru orice. Eu mi-am umplut mai nou un sertar de vaseline, ca nu e aceeasi si pe bujii, si in etriere, si in planetare. Daca nu pui ce trebuie, apar probleme in termenul de garantie.
In termenul de garantie revizia si mentenanta trebuie facute oricum in service-uri autorizate de fabricant.
Vorbeam de garantia pe lucrare, la masinile vechi.
Ti-am zis ca nu oricine isi permite nivelul asta de service.
Nu toata lumea locuieste in orase mari unde ai baza de clienti cu bani, sau ca mecanic are o reputatie asa buna ca vin sa te caute de departe, as zice ca e mai degraba exceptia decat regula.
As zice ca majoritatea clentilor cu BMW/VW vechi pe Diesel sunt din categoriile cu venituri reduse si evidenr service-ul din Tantareni nu o sa ofere aceeasi calitate ca ala din Cluj. Garantia la lucrare e cu dus si intors, mecanicii cu experienta stiu ca chiar si fusariile pot dura cat e garantia, dupa aia D-zeu cu mila, "e veche bossule, ce-i sa faci..."
Regula este ca romanul mediocru nu 'cotizeaza' la service, merge la carpaci local sau se apuca singur de buleli, in schimb are pareri toata ziua despre service-urile in care nu si-ar permite nici macar cafeaua din sala de asteptare.
In schimb isi permite sa vorbeasca despre "hotii de mecanici" sau "cat de nepriceputi sunt mecanicii din Romania".
Ca mecanic trebuie sa ma adaptez nevoilor tehnice din Romania, nu sociale. Si pot sa-ti spun ca doar in Romania am vazut meseriasi atat de experimentati in reparatii amanuntite, desi am umblat ceva prin Europa.
In Germania nu am vazut centre de reconditionat sisteme de injectie acreditate de producatori. In Romania e plin, sub francize Bosch, Delphi, etc.
Majoritatea romanilor din diaspora nu vin sa repare masinile acasa pentru economie, ci din cauza ca afara nu prea sunt mecanici buni, mai mult schimbatori de piese.
Asta e, unul din cele cateva lucruri la care se pricepe tot romanul sunt masinile, pe langa fotbal, femei si politica.
Acuma oamenii cu posibilitati reduse au experienta ghici cu ce: cu servisuri cu posibilitati (si preturi) reduse, n-o sa stea sa-si dea cu parerea de servisurile premium unde nu are acces.
Nu ajuta foarte mult nici cand clientul, dezgustat de ce a primit de la primul service X si a ajuns la al 2-lea service Y, mecanicul de acolo dupa ce face constatare incepe nu cu prezentarea defectului si eventual a cauzelor care au condus la defect, ci cu "Da' cine v-a lucrat aici sefu? Paaai aia de la X... Ahualeuu Doamne, pai la aia ati fost, vai de mine, bine ca ati putut ajunge pana la noi, aia sunt niste carpaci..."
Asta nu ca lucreaza el mai bine, ci ca sa "fure" clientul, mai fac o fasarie, dar ieftina, mai merge omu' 10000Km, iar se strica si ciclul se repeta, dar gata, OP sper ca sa lamurit ce e cu EGR-ul si noi am divagat.