| 12crina34 a întrebat:

Help! M-am inscris la scoala de soferi, dar nu inteleg functionalitatea cutiei de viteze, iar instructorul meu este prea arogant pentru a-mi raspunde la intrebari. De parca ar fi trebuit sa le stiu deja! Deci, intrebarile mele sunt:
Daca conduc cu a 4-a si urmeaza o curba (in care mi s-a zis sa circul cu a 2-a), cand schimb a 2-a? Sau trebuie sa ii dau din timp pe a 3-a apoi fix in curba a 2-a? Sau la 50m de curba pun frana incet si sar direct in treapa 2?
Sau daca sunt cu a 5-a si am un obstacol si franez dar nu cat sa opresc masina, pana la 25km-h sa zicem, ce treapta ii dau? Dau direct treapta 2?
Stiu ca atunci cand plecam de pe loc dam pe rand treptele 1-2-3-4-5 dar invers?
Cand franam? Nu mai inteles! sad

8 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Schimba instructoru daca ala nu isi face treaba ca la carte

suntserios
| suntserios a răspuns:

Invers nu e nevoie sa le dai pe rand. Poti fara probleme sa schimbi din a5a in a2a daca viteza aa scazut atat de mult.

| 12crina34 explică (pentru suntserios):

Si daca de exemplu viteza nu a scazut atat de mult ci mai putin? de unde imi dau seama in ce viteza ar trebui sa fie?

| suntserios a răspuns (pentru 12crina34):

O sa înveți, după prima mie de km o sa fie instinctual și o sa te iei după sunetul motorului

| anonim_4396 a răspuns (pentru 12crina34):

Schimbă neapărat instructorul că nu înveți nimic așa.
Schimbi în funcție de viteză, ceva de genul:
1- pană la 20/h
2-pană la 35-40
3-până la 55-65-70 că totuși bănuiesc că e diesel
A5a o dai pe la 90-100

| xerxes1 a răspuns:

Poate nu stie nici el.
Daca esti cu a4-a sau a 5-a poti sa franezi( fara ambreiaj) cat sa incetinesti masina si poti apasa ambreiajul si baga a 2-a.

| 12crina34 explică (pentru xerxes1):

Care e diferenta dintre a frana cu ambreiaj si fara?

| xerxes1 a răspuns (pentru 12crina34):

Fara ambreiaj se foloseste frana de motor, franeaza mult mai bine, se uzeaza franele mai putin, nu se blocheaza rotile pe zapada.
Este bine sa inveti de la imceput sa franezi asa.
Sa zicem ca esti cu a 5-a si vezi rosu la semafor.
Apesi frana pana cand masina abia mai ruleaza, apesi ambreiajul in ultimul moment si o pui pe liber.