Invers nu e nevoie sa le dai pe rand. Poti fara probleme sa schimbi din a5a in a2a daca viteza aa scazut atat de mult.
Poate nu stie nici el.
Daca esti cu a4-a sau a 5-a poti sa franezi( fara ambreiaj) cat sa incetinesti masina si poti apasa ambreiajul si baga a 2-a.
Si daca de exemplu viteza nu a scazut atat de mult ci mai putin? de unde imi dau seama in ce viteza ar trebui sa fie?
Fara ambreiaj se foloseste frana de motor, franeaza mult mai bine, se uzeaza franele mai putin, nu se blocheaza rotile pe zapada.
Este bine sa inveti de la imceput sa franezi asa.
Sa zicem ca esti cu a 5-a si vezi rosu la semafor.
Apesi frana pana cand masina abia mai ruleaza, apesi ambreiajul in ultimul moment si o pui pe liber.
O sa înveți, după prima mie de km o sa fie instinctual și o sa te iei după sunetul motorului
Schimbă neapărat instructorul că nu înveți nimic așa.
Schimbi în funcție de viteză, ceva de genul:
1- pană la 20/h
2-pană la 35-40
3-până la 55-65-70 că totuși bănuiesc că e diesel
A5a o dai pe la 90-100