În rezervor, procesul de degradare a benzinei este accelerat, deoarece nu este îmbuteliată etanș.
Mai este o problemă și cu aditivii, fiecare benzinărie, folosește un anumit tip de aditiv, (de unde și diferența de preț și calitate de la benzinărie la benzinărie, pentru același tip de benzină) iar după cum știi, benzina se evaporă și se depune aditivul.
Nu isi pierde calitatea... Gandeste-te ca o masina cu motor pe benzina, functioneaza si cu GPL (care are cifra octanica mai mica). Deci, oricat s-a ''rasuflat'', nu asta era problema
L.E: Acum obsev ca ai specificat faptul ca masina ta este pe GPL.
Pana la urma GPL-ul s-a ''stricat'' sau benzina?
Oricum, nu cred ca asta era problema, nu am mai auzit nicaieri de asa ceva pana acum...
Benzina s-ar fi stricat, nu gazul. Nu a mai pornit (nu pot porni pe gaz, ci doar pe benzina), eram chiar langa service, am impins-o inauntru si dupa cateva verificari mi-au spus ca era prea degradata benzina si nu se mai aprindea, desi bujiile dadeau scanteie buna. Intr-adevar, nu am alimentat de cateva luni, insa imi amintesc ca tata pastra benzina cu anii in canistre si nu avea nimic. Ba mai mult, eu umblam tot timpul cu un flacon de benzina in portbagaj, de rezerva, la care s-a intamplat sa apelez dupa 2-3 ani, fara probleme (de fapt o singura data am avut probleme, doar ca era benzina cu plumb si am alimentat o masina euro2). Dar cel mai interesant este ca masina a pornit la cheie dimineata, iar la a doua pornire... deloc.
Eu inca mai cred ca e o gluma a mecanicului, nu cred in degradarea benzinei, dar am zis sa intreb, poate au mai auzit si altii.
Benzina nu este imbuteliata etans nici in rezervoarele statiilor de benzina. Iar despre evaporare, nu poate fi vorba, rezervoarele au un sistem de recuperare a vaporilor, prin fenomenul natural de condensare, astfel ca vaporii de benzina nu vor parasi niciodata rezervorul.
Decantarea aditivilor ar putea fi o explicatie, totusi imi imaginez ca acestia sunt perfect solubili in benzina, nu ar trebui sa se decanteze in timp. \si in plus ar trebui sa fie inflamabili...
Rezervoarele stațiilor de benzină, nu pot fi etanșe, pentru că s-ar crea vid când alimentezi și nu ar mai curge benzina, plus că nu are timp să se evapore...
Cât despre sistemul de recuperare al vaporilor, într-adevăr majoritatea mașinilor îl au. Numai dacia are un distanțier pe capacul de la rezervor, care permite pătrunderea aerului, ca să nu se creeze vid în timpul funcționări, dar dacă motorul este oprit, benzina se evaporă încet, dar sigur. Eu n-am pățit-o, dar am un vecin care avea o dacie veche, a lăsat-o în garaj cu juma' de rezervor timp de vreo 5 ani, că și-a luat logan, până când s-a hotărât să o vândă, și nu știa de ce nu mai pornește... Din părți benzină
Iar problema cu decantarea aditivilor, este reală, eu personal am curățat două carburatoare din cauza asta. Este inflamabil, adaosul de aditiv crește cifra octanică a benzinei, de fapt, aditivul pur, are o cifră octanică mai mare decât benzina simplă, de unde și prețul exorbitant, dar dacă stă mult timp se depune un strat care la curățare pare a fi o pulbere fină, întărită.