E logic ca daca masina este manuala, sa folosesti tot timpul ambreiajul, pentru ca altfel nu poti pleca de pe loc cu masina. Problema ta este ca nu stapanesti bine masina, picioarele tale inca nu sau obisnuit cu "forfecarea" pedalelor, trebuie sa conduci cat mai mult ca sa te obisnuiesti, pana cand iti iei permisul, asculta de instructor.
Am permisul de 6 luni, am condus pana acum 1000km cu ea, dar la drum lung si neaglomerat... n-am nicio problema. Eu zic ca sunt destul de obisnuit cu jocul pedalelor, chiar daca masina mea e benzinara, nu diesel (ca a instructorului).
In oras, unde este aglomerat, semafoare, treceri de pietoni, acolo ma pierd... ori pornesc ca o racheta, ori nu pornesc si imi moare motorul.
Vreau sa iti spun ca am vazut la multe persoane ca pornesc cu treapta I dupa ce masina este oprita la semafor, fara a calca ambreiajul, si nu este automata.
Oare calc prea des ambreiajul cum imi spun majoritatea oamenilor, sau nu-s obisnuit cu pedalele si nu stiu sa conduc?
Cum naiba sa pleci de pe loc cu I fara sa apesi ambreiajul? Nu exista asa ceva... la fel cum nu exista frana de motor cu ambreiaj apasat, la fel cum nu poti opri de tot fara sa apesi ambreiajul samd
Ma refer la un caz care l-am vazut la un sofer cu masina pe benzina (nu era automata), probabil mai sunt cazuri. Atunci cand masina era in treapta I si a incetinit masina calcand frana, aproape statea pe loc, apoi s-a oprit, a apasat usor acceleratia fara a calca ambreajul (tot cu treapta I)... si a plecat, dupa ambreiaj + a II-a, etc. Iar despre celelalte exemple date de tine, nu am spus nimic, stiam asta.