Soferul nu mai are CMR-uri la el? Scrie un altul si se rezolva problema, stampila expeditorului nefiind foarte importanta, mai ales in strainatate. Marfa nu va fi refuzata, insa in lipsa CMR-ului confirmat, transportatorul nu va putea dovedi livrarea ei.
Daca exista totusi un exemplar original, va lasa o copie la descarcare, pentru primitor fiind mai importanta marfa decat dovada ca aceasta a ajuns. Daca totusi primitorul refuza sa primeasca marfa in baza unei copii, desi nu prea cred, soferul sa ia o copie cu stampila si semnatura primitorului in original.
Daca nu are CMR-uri in alb nu prea mai vad ce s-ar putea face. Eventual un proces verbal de predare-primire prin care primitorul confirma preluarea marfurilor cu toate detaliile din CMR (primitor, loc de descarcare, transportator, numar camion, nume sofer, tipul marfii, numar colete, greutate etc), semnat si stampilat in original. Ulterior se poate trimite prin curier (sau cu un alt transport) un nou CMR pe care primitorul sa il returneze semnat si stampilat in original.
Trebe sa fie o copie la firma al cmr-ului, eu nu stiu ce patron ai dar pare sa fie prost bata. Eu am mers la nivel national in strainatate si nu am avut probleme cu nimic, acum astept septembrie - octombrie sa plec pe comunitate pentru ca tin legatura cu dispecerul, dar cum e in RO talmes balmes asta e.
Da. Am auzit ca in unele firme mari, angajatii sunt detasati din cand in cand cateva zile la un alt departament, cu care colaboreaza in mod curent. Si cica mereu au surprize, ca fiecaruia i se pare ca dincolo e mai simplu, dar cand ajunge acolo isi da seama ca si colegii de dincolo au stresul lor, stres la care persoana din exterior nici nu s-a gandit.
Nimic nu e simplu de facut, atat cel care sapa cu lopata cat si cel care proiecteaza avioane isi merita banii pe care ii castiga. Altfel ar veni altul si ar face acel job pe bani mai putini.