anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Intrebarea este adresata celor care circula cu scuterul (49cc) prin oras. De 2 ani nu am mai iesit cu scuterul din cauza noilor legi, care spun ca trebuie ITP si la scuterele de 49cc,iar la mine in oras nu am cum sa face ITP-ul la scutere,iar ca sa fac ITP-ul,imi trebuie si CIV,pe care nu o am,nestiind exact cat ma costa toate astea, nu puteam sa ma plimb aiurea cu scuterul pana acolo.M-am intalnit cu 2-3 scuteristi prin oras,i-am intrebat de ITP,si nu avea nici unul,m-au zis ca i-a oprit politia de cateva ori,si nu i-a intrebat decat de permis, de certificatul de inregistrare si RCA.Acum scuterul este la vanzare,la un pret destul de mic (zic eu),dar primesc numai oferte de nimic,este pacat sa il las sa rugineasca,as vrea sa ies cu el (la primavara),credeti ca daca ma opreste cineva o sa pot scapa de sanctiunile pentru lipsa ITP-ului? Cat ar costa sa fac ITP-ul prima data la un scuter, avand in vedere ca trebuie sa i fac si CIV?

8 răspunsuri:
| Bybanu a răspuns:

Salut, si eu am un scuter si pana sa se bage legea cu permisul am mers cu el. Acum mai am cateva zile/sapt si sper sa iau carnetul [B] si sa merg cu scuterul dar si pe mine ma cam streseaza faza cu itp, civ, rar, ***...

conf. oug 195/2002 modificata prin 203/2012 :

art.6 din lege


6.autovehicul – orice vehicul echipat, prin construcţie, cu un motor cu propulsie, în scopul deplasării pe drum.
Mopedele, troleibuzele şi tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplasează pe
şine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv în exploatările agricole şi forestiere, precum şi vehiculele
destinate pentru efectuarea de servicii sau lucrări, denumite maşini autopropulsate, care se deplasează numai
ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;

21.moped – vehicul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h, dar
nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o
capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui
putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depăşeşte 350 kg, samd.

Art. 7
Orice vehicul care circulă pe drumurile publice trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia
mediului şi utilizarea conform destinaţiei.

art. 9
(1) Pentru a fi înmatriculate, înregistrate sau admise în circulaţie, autovehiculele, remorcile şi tramvaiele
trebuie să fie omologate în condiţiile legii.
(3) Documentul care atestă omologarea este cartea de identitate a vehiculului, eliberată în condiţiile legii.
(4) Pentru a fi menţinute în circulaţie, vehiculele înmatriculate se supun inspecţiei tehnice periodice.
(5) Inspecţia tehnică periodică se efectuează în staţii autorizate, conform legislaţiei în vigoare.

Art. 11
(1) Proprietarii de vehicule sau deţinătorii mandataţi ai acestora sunt obligaţi să le înmatriculeze sau să le înregistreze, după caz,
înainte de a le pune în circulaţie, conform prevederilor legale.

Art. 14
(1) Tramvaiele, troleibuzele, mopedele, maşinile şi utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere,
tractoarele care nu se supun înmatriculării, precum şi vehiculele cu tracţiune animală se înregistrează de către consiliile locale, care
ţin şi evidenţa acestora.

| Bybanu a răspuns (pentru Bybanu):

Mopedul se inregistreaza:

deci
-mopedul nu este autovehicul si nu trebuie omologat [civ]
-ipt le trebuiesc doar la vehiculele inmatriculate...

mopedele se înregistrează de către consiliile locale, care
ţin şi evidenţa acestora.

Am si eu 2 prieteni care merg cu scuterele si politia cand i-au oprit le-au cerut: permisul, asigurarea si cartea scuterului ...si seara intreba daca au vesta si daca le merg luminile

| Bybanu a răspuns (pentru Bybanu):

PS: asta am gasit si eu in discutiile altora, acum nu stiu ce sa zic sad

| angel74dm a răspuns:

Stai liniştit, că nu e dracu' aşa de negru... ITP-ul ăla este de fapt o verificare tehnică unde persoana acreditată RAR verifică dacă seriile de pe şasiu şi motor, dacă corespund cu talonul (nu neapărat cu CIV-ul) Verificarea respectivă se poate face la orice punct acreditat RAR, nu neapărat la sediul acestuia. Ai dreptate, poliţia te întreabă doar de permis şi RCA, verificarea îţi trebuie doar la înmatriculare... Eu o fac totuşi la fiecare 2 ani, deoarece circul intensiv prin ora şi pentru că ea costă doar 50 de lei.

| ombladon a răspuns (pentru angel74dm):

Aici la mine in oras, sunt 2 statii ITP, dar nu se ocupa cu scutere/motociclete...Scuterul este inregistrat la primarie de 2-3 ani...

| cosmindaniel1978 a răspuns:

ITP -ul era si este obligatoriu, daca te opreste garcea si nu-l ai se poate lasa(chiar si in 2014), cu amenda, ridicarea talonului si a placutelor de inmatriculare....nu va luati dupa x si y, cititi legea, ca de acea sa introdus permisul obligatoriu chiar si la scutere, pentru ca toti zmeii erau pe sosele si fie au murit fie au facut accidente si nu aveau asigurare( sa vad din ce platesti daca lovesti un seria 7 sau un AMG)?

| cosmindaniel1978 a răspuns (pentru Bybanu):

happy happy happy deci te-ai contrazis singur.
Se inmatriculeaza ca orice mottocicleta sau masina(diferenta e ca poti sa-l inscrii pe primarie nu la politie), in rest iti trebuie CIV(obligatoriu secretizat la ITP), talon valabil cu ITP scris pe pag3 si asigurare obligatorie...

| cosmindaniel1978 a răspuns (pentru angel74dm):

Serios? Politia cand te oprea si te opreste acum primmul lucru era asa: CI, Permis( Valabilitate si corelare date cu CI), Talon(verifica datele din CI si ITP-ul), Asigurare(valabilitate) si daca ai baut. daca nu ai una din astea se lasa cu amenda, suspendare talon sau permis si eventual fara itp iti ia si placutele si pe urma faci itp dus pe platforma si numai la RAR.....sa vezi distractie...
Nu va mai luati dupa Gheo si Vasi, cititi legea bine.