Am un prieten (fost) fan Seat, care credea in basme cand si-a luat Leon 1.6 16V... Acum are parte de revizii cu 3 de zero anual, nu poate depasi nici macar vehicule grele (l-a sicanat 30km in camp deschis un autobuz, si n-a avut cu ce sa se departeze de el), si e impresionat pana si de un Daewoo Cielo din '99, daca are ocazia sa-l conduca.
Eu unul nu inteleg ce vedeti voi la Golf/Leon/A3... Sunt niste caroserii gandite doar pentru economie, care salta pe sosea de la 80 in sus. Inteleg un taran care isi cumpara Golf 4 TDI si pune remorca dupa el, dar sa vrei motor peste 100cp pe asa ceva, e complet aiurea.
Exista masini care lasa urme in asfalt cand iau un viraj, in configuratie stock si motor 1.4-1.6, da' Golfu topaie ca o caruta chiar si cu kit de suspensii sport, si jante pe 17".
Iar la ce masini visez... Sincer, m-am calmat dupa atatea masini, as progresa la un Vectra C sau un Megane II.
La categoria 'supozitoare', nici o Fabia/Polo/Ibiza sau alta zdreanta VAG, nu se compara cu Clio, mai ales la capitolul motoare. Sau daca pui Fiesta in balanta, e inutil sa o compari cu Polo, ca aia e si peste nasul Golfului.
VREAU PICK'UP AMERICAN, da' vreau sa si mananc, vreau Chevrolet Silverado cu 420hp la 25.000 euro da' cand impozitu' e 10.000 lei. ma reprofilez. pana'n Romania impozitu' nu v'a fi de 500 lei/litru.
Eu visez la carute. Una dintre ele ar fi 500 SEC-ul. Si mi-ar trebui si una cu consum ceva mai mic, poate un W126 280 SEL. Eu cu breloacele astea m-am lamurit. Mai ales cu jucarelele de la VAG.
Eu daca mi-as permite din nou un C20LET (adica Opel 2.0T), n-as mai visa la nimic.
Sau poate as fi curios de versiunile sport de la Focus si Megane, ca's mai condimentate decat Opel... Mai 'premium', printre low-cost-uri, as putea spune.
Si totusi cumpar doar limuzine, deci nu m-ar deranja un Volvo turbo, sau vreo Vectra OPC/Insignia OPC...
Impozitele pana la 2.0 (inclusiv), sunt foarte ok. Momentan platesc 150 pentru 1.7, si doua pana in 60 de lei, pentru 1.3, respectiv 1.4.
Un motor 1.8 sau 2.0 benzinar cu T, iti garantez ca iti ridica parul de pe ceafa. Pana si 1.8T de la VAG iti intoarce stomacu pe dos. Si daca alegi o caroserie ok de-a lor (A4, cel mai bun exemplu), ai masina, chiar daca e inrudita cu... Polo.
Cat despre pick-up... E misto o americana de aia pusa la treaba de camion (rulota sau trailer dupa ea), dar pentru drumurile romanesti, NU. Am vazut live cum pierde controlul un Misu' L200 la o simpla franare de pe la 80, in curba usoara. Practic a inceput sa se invarta ca un c ct, si sa loveasca toate masinile din jur. Pai eu de la 80 mai ocolesc si gropile, si sunt atent si la trecerile de pietoni... Da, n-am Golf Da nici ESP.
Mazda cx-5 neaparat cu cutie automata. Inca nu mi-am permis-o si m-am limitat la un SUV mai ieftinache momentan.
Urmatoarea masina va fi o Skoda superb combi 2.0 tsi 4x4 dsg 280 de cai pe care o sa pun si gpl.