| Cătălin199014 a întrebat:

La ce treapta de viteza si turatie trebuie sa merg in afara orasului pentru a curata filtrul de particule? Eu am mers in treapta a 3 si turatie intre 2700- 3500.

4 răspunsuri:
| Korkodeln a răspuns:

Pentru regenerare DPF in functie de tipul masinii trebuie sa mergi in cea mai inalta treapta pe autostrada, la viteza maxima posibil, cu incarcare mica (fara pasageri sau marfa) timp de vreo 30-45 de minute.

NU cu treapta joasa, in NICI UN CAZ cu a 3-a!, trebuie ca turbo-ul sa fie activ si la turatie maxima pentru a putea ejecta gazele arse si a asigura fluxul de oxigen, la multe masini in treapta a 3-a nici nu se activeaza.

Vezi in manualul masinii tale daca are "regenerare DPF activa" sau pasiva. Vei vedea ca ce ti-am spus se repeta.

ATENTIE: Daca rezervorul este sub 25% din capacitate regenerarea activa NU SE ACTIVEAZA deoarece consta in injectarea unei cantitati foarte mari de combustibil si aer, astfel incat combustia nu este completa in cilinduru si combustibilul arde in DPF (asa se produc temperaturile mari pentru arderea depunerilor) dar consumul creste enorm cat este activa (25-30l/100!).

Pentru Volkswagen TDI:
"Regeneration beim Fahren: Mit mindestens 60km/h Fahren. Regeneration beim Fahren: Motordrehzahl zwischen 2000 - 2500/min, Abgastemperatur im Abgaskrümmer > 700°C. Fehlerspeicher des Motorsteuergeräts auf mögliche Fehlerursachen auslesen unde diese beheben"

Scuze de germana dar cred ca se intelege.

| C?t?lin199014 explică (pentru Korkodeln):

Am un bmw seria 1 e87. Il am de 1 an si am mers cu el doar in oras, nu mi s-a aprins martorul sau sa simt ca masina nu trage dar am zis sa ies preventiv in afara orasului si de asta intrebam de treapta si turatie.

| Korkodeln a răspuns (pentru C?t?lin199014):

Ce ti-am zis ramane valid, in functie de gradul de "infundare" se mai pot pune aditivi speciali pentru regenerare care ridica temperatura de ardere si/sau adauga catalizatori suplimentari, de exemplu:

https://www.5in1power.ro/......icule-dpf/

Dar la un moment dat daca mergi mai ales prin oras, nu ai ce face, se va infunda nerecuperabil, ori mergi la un serviciu specializat in curatirea DPF, ori il schimbi, ori il bypasezi din soft si il inlocuiesti cu o teava (infractiune, nu face asta!).

Nu strica sa iti citesti codurile ODB2, ori la atelier ori personal, un cititor Bluetooth e vreo 20RON si aplicatia Torque pe telefon e o minune, e una din putinele aplicatii la care am cuparat versiunea Pro, e posibil sa fie alte probleme.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E ok si la 3000, la 3500-4000 poti accelera atunci cand urmeaza sa schimbi viteza.
De asemenea, pentru sanatatea filtrului de particule sunt ok demarajele mai puternice, urmate de frana de motor lunga, in treptele mai mari.
Adica mergi cu a 3-a pana pe la 100 (chiar daca nu poti mentine viteza aia foarte mult), apoi treci intr-a 4-a si o lasi in frana de motor, pana ajungi la 90 sau cat e limita acolo.