Cu aproximativ 100 m inainte de curba. Se reduce viteza mai intai, dar nu mai mult de turatia necesara vitezei a doua.
De pinde de mai multe... cu ce viteza mergi, cat de mare e curba etc. Asta trebuie sa-ti dai seama singur!
Asta e o intrebare prosteasca si ai pus-o pentru ca nu ai condus prea mult la viata ta. Aveam si eu ineptii ca asta in cap cand faceam scoala de soferi, noroc ca nu mi-am dat drumul la gura si nu l-am intrebat pe instructor pentru ca ma faceam de ras. Mai tarziu, dupa ce am invatat sa conduc cu adevarat, mi-am dat seama cat de ridicole erau.
Ai sa vezi cum sta treaba cand vei conduce. Nu sunt reguli stricte la nivel de m sau secunde... e pura adaptare la situatie
Asta zic si eu dar mai zic - Nimeni n-a iesit sofer de pe TPU.
E ok sa mai ceri un sfat, poate afla ceva ce il ajuta. Pana la urma, acesta e scopul site-ului.
Total de acord, sustin. Eu conduc orice are 2 - 4 - 6 - 12 - 16 roti din '75 si nu stiu de ce mi se pare ca intrebarea asta nu are vreun spor.
Consider ca e o intrebare pe care ne-am pus-o toti conducatorii auto la un moment dat. Unii afla raspunsul mai devreme, altii mai tarziu, unii se bazeaza pe propria judecata, altii mai cer si alte pareri.
Ok. Atunci invata-l pe om sa conduca nu discuta principii cu mine. Lui nu i-ai dat nici un raspuns. El trebuie ajutat nu eu. Eu am vazut /luat atatea curbe in viata mea ca nici una nu mi s-a parut la fel si de aia nu stiu ce sa raspund. Poti fi cu Dacia 1300 sau cu beemwe, cu camion, incarcat, descarcat, cu autobuz, cu cisterna, in panta la deal, la vale, cu diezel, cu benzina, pe uscat, pe gheata. tractiune spate, tractiune fata, vrei sportiv, vrei relaxat de plimbare, nu toate se iau cu a 2 a...
Mulțumesc pentru fundă!
Întrebarea este chiar inteligenta, chiar daca nu acesta a fost scopul ei. Poate fi chiar o chestiune de matematică.
Pentru că este curbă si nu plecare de pe loc, atunci masina se află deja într-o treaptă superioară față de viteza a 2-a.
Si tot din același motiv, masina nu se poate afla într-o treapta de viteza mai mare decât treapta a 3-a, pentru ca într-o curbă viteza se schimbă treptat, si nu se sare 2 sau 3 trepte. Daca de exemplu din treapta 5 se schimba direct in treapta 2, asta înseamnă că viteza masinii este peste limita legală; si din pricina acesta se exclude posibilitatea ca se poate sari peste 2 sau 3 trepte de viteză.
Asadar, ca sa se ajungă in treapta 2 trebuie ca masina sa fie deja in treapta 3. Si daca este in treapta 3, atunci in acesta treapta masina trebuie sa aibă -cu aproximatie- intre 30 si 40 km/h. Daca viteza ar fi mai mica stim ce se întâmplă: există riscul ca motorul sa se oprească in mers; daca este mai mare, se tureaza motorul prea mult.
Trebuia să mă fac Einstein. Sau poate ca s-a reincarnat.
Ba e fix fizica. Te supui legilor si marimilor fizice respectiv frecare, inertie, momente, masa, etc.
Da, fizica. Cum spui tu deducem ca cine are 2 ani de fizica de gimnaziu poate conduce o masina fara nici o alta pregatire. O aplici cu ochii pe niste calcule afisate pe panouri de pe drum cu ochii pe 100 de aparate de bord care masoara toti parametri pe care trebuie sa-i respeti? Se preda fizica in scoala de soferi pe care s-o folosesti in conducere sau dai un examen psihologic pentru a determina daca ai aptitudini naturale si vei putea sa mai dobandesti cunostinte care iti vor permite sa fii sofer? Nu am vazut nici un mare fizician care sa sofeze fara pregatire practica. Cand te sui la volan nu esti acolo ceva adaugat, trebuie sa fii una cu masina, s-o simti pana in ultimul surub. Nu-ti da fizica reflexe, atentie distributiva, viteza de reactie, instinct, stapanire de sine in situatii critice. Cand cobori o panta acoperita de gheata si incepi sa dansezi sa scoti tu calculatorul stiintific si sa faci sinusuri si cosinusuri si alte formule sa te scoata din derapaje.
Daca stii niste notiuni minime de fizica nu ajungi sa dansezi in pante, ca nu le mai cobori. Iti dai seama ca masina nu e sanie si nu are ce cauta pe gheata.
liviunm întreabă: